Pagina 6 van 7

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 11 nov 2017, 17:21
door Natorious
Ik dacht juist dat de wagens van Qlink groen naar Qlink paars zouden gaan, voor de uitbreiding naar Scharmer en de wijk Meerstad.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 11 nov 2017, 17:41
door busfanNL
Okee dat wist ik dan weer niet. Maar welke wagens worden dan Qlink rood?

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 11 nov 2017, 17:57
door Stadsbus
Er zijn nog 7(?) gelede stadsbussen over in de normale kleuren, wie weet gaan er daar een paar van omgespoten worden, maar wie weet is het het ook niet.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 11 nov 2017, 18:36
door ov'tje
mja, je blijft een aantal stadsgeledes nodig hebben voor de lijnen 7 en 10 en soms ook voor de 12.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 11 nov 2017, 18:51
door gebruiker77
Lijn 7 rijdt laatste tijd ook vaak standaard.
De versterking op lijn 9 van half 5 naar de Punt heeft soms ook een gelede stadsbus

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 11 nov 2017, 20:20
door Pim-AllianceB95
Voor de uitbreiding van lijn 5 zullen lang niet álle wagens van groen nodig zijn, dus daar zit hem de crux denk ik.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 11 nov 2017, 20:23
door ov'tje
gebruiker77 schreef:Lijn 7 rijdt laatste tijd ook vaak standaard.
De versterking op lijn 9 van half 5 naar de Punt heeft soms ook een gelede stadsbus
Volgens mij is het een beetje om en om op lijn 7, net als op de 10.

En lijn 9 heb ik afgelopen week in het zuiden idd wel een gelede zien rijden, evenals een Ebusco. In het noorden zie je alleen de normale standaards karren.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: za 11 nov 2017, 23:50
door Nicketick
Als je die Ebusco ‘s ochtends hebt zien rijden dan was dat gepland. Er is 1 rit De Punt > Hoofdstation die planmatig met Ebusco gereden zou moeten worden.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 00:04
door ov'tje
Het was idd in de ochtend en er stond hoofdstation op de displays.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 17:26
door DingeZ
Meltrain schreef:Het ziet er dus naar uit dat de ritten van lijn 626 wél blijven bestaan, maar voortaan onder het lijnnummer 12 worden gereden. Ik snap hier eerlijk gezegd het nut niet van. :?
Ook de ritten vanaf Borger zou ik gewoon hun oude lijnnummer 600 teruggegeven (of desnoods 612 noemen), aangezien het een versterking van lijn 300 en 12 is.

In elk geval staan bij de basisritten de haltes Station en Weerdingerstraat verkeerd-om in de dienstregeling, wat ook te zien is aan de vertrektijden (8:03 vanaf Weerdingerstraat en 8:01 vanaf Station).
Nou ik heb er even mee zitten spelen en ik kom hier op uit:
Spoiler: show
Afbeelding
De Weerdingerstraat wordt dus de ritten vanaf Borger wel voor het station aangedaan, maar door de rest daarna. Wel vreemd dat het dan in die volgorde wordt gezet. Daarmee krijg je ook de rare situatie dat de eerste rit uit Borger eerder op de Weerdingerstraat is dan een rit vanaf het station, vervolgens weer later op station en exact tegelijk op Statenweg t/m Stadionplein. :roll: Nog een raar ding is dat doordat de tweede rit uit Borger vanaf Stadionplein doorrijdt naar Klazienaveen, enkele haltes in Emmen in de ochtendspits dan even geen kwartierdienst meer hebben.

Als ik de route zo zie ontgaat mij het nut enigszins van het onderbrengen van de ritten van/naar Nieuw Schoonebeek bij lijn 12 wel enigszins.
Overigens, wordt halte Europaweg 242 nou ineens opgeheven? :o

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 17:32
door regenmaker
Ik snap niet waarom die ritten tot de grens niet enkele meters verder het Duitse Twist inrijden. :?:

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 23:06
door dennistd
Mogelijke reden: in Nederland rijdt het OV zonder tachograaf. Mogelijk is in Duitsland het OV hier niet van vrijgesteld, waardoor je dus in overtreding bent.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 14 nov 2017, 07:04
door bartjemestrom
Waarom doen oa. lijn 1 (Blerick - Kaldenkirchen), lijn 364 (Roermond-Heinsberg), lijn 44 Heerlen-Aachen etcetc dat niet? Ik heb vaak bij Duitse collega's meegereden en nooit een chauffeurskaart zien insteken.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 14 nov 2017, 07:28
door busfanNL
Ik wou net zeggen. Arriva mag gewoon de grens over in Limburg. Dus waarom Qbuzz dan niet?

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 14 nov 2017, 08:09
door regenmaker
In nieuwe bussen is een tachograaf verplicht (in Nederland). Maar ik weet niet of die van Qbuzz die hebben.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 14 nov 2017, 11:46
door bartjemestrom
Alle bussen hebben gewoon een tachograaf.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 14 nov 2017, 12:59
door dennistd
Ja, maar ze worden in het algemeen niet gebruikt. Er wordt dus zonder bestuurderskaart gereden.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 14 nov 2017, 13:13
door Meltrain
Je kunt je natuurlijk ook afvragen of er überhaupt wel behoefte is aan een busverbinding tussen Twist en Emmen.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 14 nov 2017, 14:17
door Suus
Het is een schoolverbinding. Het lijkt mij niet aannemelijk dat er in Duitsland veel kinderen wonen die Nederlands onderwijs volgen. Bovendien zou de route behoorlijk gewijzigd moeten worden om Flink te kunnen bedienen, de halte Grens is nu een tussenhalte.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 14 nov 2017, 18:57
door Lijn65
Toevallig wordt de route vanaf 10 december behoorlijk gewijzigd, de halte Grens wordt dan de begin- en eindhalte.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: di 28 nov 2017, 22:29
door Nicketick
Is er al bekend waar de huidige bussen van Q-link Groen heen gaan? Persoonlijk denk ik dat de C2's naar Paars gaan en dat de oude Citaro's misschien wel op Oranje komen. Deze oude Citaro's zijn namelijk voorzien van een knop aan de buitenkant bij deur 3, dus dat zou handig zijn voor de frequentieverhoging op lijn 15.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 09:24
door Lange_Dre
Ik denk eerder dat de C2's naar Paars gaan en de rest naar Emmen voor QLink12.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 10:55
door Natorious
Heeft Qlink oranje wel meer wagens nodig? Volgens mij duidt de frequentieverhoging erop dat hij ook tussen 10 en 13 12x/u gaat rijden ipv 8 :?:

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 14:45
door Kevster
Er zouden eens per vier minuten bussen gaan rijden standaard, dus zou kunnen wat je zegt. Maar één of twee extra bussen die kant op lijkt me geen overbodige luxe als je ziet hoeveel LE's er nu extra rijden op de drukke tijden.

Volgens mij gaat (een deel van) de bussen van groen naar Emmen inderdaad, zoiets heb ik begrepen. Wellicht stickeren ze de huidige gelede stadbussen van Emmen ook nog om.

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 15:03
door CamilleKreemers
Natorious schreef:Heeft Qlink oranje wel meer wagens nodig? Volgens mij duidt de frequentieverhoging erop dat hij ook tussen 10 en 13 12x/u gaat rijden ipv 8 :?:
als ik dat zo zie gaat Qlink 15 in de spits elke 4 minuten en in daluren elke 6 minuten rijden.