Pagina 7 van 34

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 23:22
door bys1
Waarom levert Mercedes geen Integro's meer? Die zijn stukken beter dan die Turkse Intouro's...

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 23:34
door dylanwild94
Het lijkt inderdaad op dat de intergo niet meer wordt gemaakt. Hij komt althans niet meer voor in dit overzicht.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 23:47
door Hainje
dylanwild94 schreef:Eind novermber begin december is toch de speculaas tijd?
Pepernoten and such worden doorgaans toch al vanaf eind augustus verkocht?
dylanwild94 schreef:altands
Althans

Geen dank. ;)

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 23:51
door dylanwild94
Toch bedankt.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: do 03 mei 2018, 09:49
door Michael
bys1 schreef:Waarom levert Mercedes geen Integro's meer? Die zijn stukken beter dan die Turkse Intouro's...
Wat is er volgens jou mis met die Intouro's dan als ik vragen mag? Nou heb ik dan wel geen ervaring met de Integro's maar ik vind een Intouro echt niet verkeerd rijden

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: do 03 mei 2018, 12:12
door nv_busfreak
JP13357 schreef:Ze kunnen volgens mij ook geen VDL citea LLE 120 aanschaffen, er is een verplichte overnamen van de Euro 6 Citaro LE Ü. Dan heb z'n groot verschil in rij comfort. En Mercedes levert ook geen integro's meer alleen nog maar intouro's van maximaal 13 meter. Er moeten per see 15 meter bussen komen op Qliners. Het liefst volgens mij lagevloers, dan zijn de kans hebbers de Volvo 8900 BRLE, de Setra S418 LE, VDL citea XLE 145 of hoge vloers de S419 UL of de Scania interlink LD die komen het dichtstbij in de buurt van de Integro L die op dit moment rondrijdt op de 312,309 en de 300. Touringcars zijn niet handig vanwege de versnellingsbakken. We moeten maar afwachten wat er op de markt komt in 2019
De Citaro Euro 6 LE zijn geen overname bussen.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: do 03 mei 2018, 14:02
door bys1
Michael schreef:
bys1 schreef:Waarom levert Mercedes geen Integro's meer? Die zijn stukken beter dan die Turkse Intouro's...
Wat is er volgens jou mis met die Intouro's dan als ik vragen mag? Nou heb ik dan wel geen ervaring met de Integro's maar ik vind een Intouro echt niet verkeerd rijden
Niks mis mee hoor, ze rijden heerlijk. Maar de Integro's rijden naar mijn mening toch comfortabeler em zijn van betere kwaliteit. Intouro was dan ook bedoeld als de goedkopere versie van de Integro.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: do 03 mei 2018, 17:57
door JP13357
Ik had me verkeken. Het waren die 18 meter die voor qlink 5,6 waren bestemt. Met dat intouro geval is het zelfde geval met die MAN a78 oud qbuzz friesland, die werden ook gemaakt in turkije. Niks mis mee met die intouro's. Alleen worden ze wat goedkoper uitgevoerd, goedkopere koplamp units en panelen. De motorisering is het zelfde als uit de citaro C2 komt (om 936 de lichtere variant van de om470) daarom zijn er geen 15 meter intouro's het is 7,7 liter blok.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: do 03 mei 2018, 19:52
door Lijn 45
Ik heb zo'n idee dat deze discussie beter hier past. :Y

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: za 05 mei 2018, 09:44
door Chrysa
Goedkopere koplampen maakt als reiziger toch vrij weinig uit lijkt me? :')

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: za 05 mei 2018, 13:53
door JeroenSpock
The Greyhound schreef:Qbuzz kon bij de start van de GD concessie niet veel anders kiezen dan Mercedes. Mercedes was in die tijd (economische crisis), bereid om het toen nog kleine Qbuzz zoveel bussen te leveren. VDL wilde/kon dat risico niet aan gaan.
Ik heb gehoord dat het OVB zei dat er Mecedes of MAN kwam, Qbuzz kon gewoon kiezen tussen die twee.
JP13357 schreef:Ik was altijd sceptisch tegen over VDL met de comfortabelheid. Mijn meningen over VDL was altijd gebaseerd door arriva, die schaft steeds de verkeerde Citea serie voor streek lijnen. De VDL citea LLE 120, deze bus is gemaakt om zo zuinig mogelijk te rijden. Hierbij heeft VDL kleine wielen toegepast en weinig isolatie materiaal om de bus zo licht mogelijk te maken. Die kleine wielen zorgen ervoor dat de bus erg oncomfortabel rijdt en weinig isolatie zorgt voor veel geluid.
De VDL SLFA-E in Groningen hebben wel de grote wielen, 275/75 R22,5 net als de Citaro's, en toch is het keihard. Confortabel kan ik ze niet noemen, maar er zijn collega's die ze heerlijk vinden rijden. Heel persoonlijk.
We waren in Heerenveen bij VDL om de bussen te bekijken, toen zei iemand heel trots dat die Citea's makkelijk 1 op 3 rijden.
De C2 LE's in Groningen rijden gemiddeld 25-26 liter/100km. Als je je best doet lukt 20 liter ook en ik heb een paar keer 16-17 liter gehaald.
Geen bijzondere pretatie dus van die Citea. Daarom hoef je geen VDL te kiezen.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: za 05 mei 2018, 15:29
door ov'tje
Als reiziger kan ik de C2 LE iig goed waarderen. Prima comfort en behoorlijk stil.

Juist door die lage toeren ligt het verbruik van de C2 LE behoorlijk laag. Bij dezelfde snelheden draait een Citea veel meer toeren.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 12:02
door nv_busfreak
Als het goed is maakt concessieverlener OV Bureau Groningen-Drenthe, a.s. vrijdag de 29e juni bekend wie deze concessie vanaf dec 2019 mag uitvoeren.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 12:28
door bys1
laathetnietarrivazijnlaathetnietarrivazijn

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 13:00
door dylanwild94
Alleen maar door jou onzin bericht hoop ik dat het Arriva wordt.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 13:05
door bys1
Je doet maar. Vooral lekker arrogant blijven doen.

Naar welke concessie gaat lijn 324? Die hoort nu blijkbaar bij zowel NZWF als HOV GD.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 13:10
door Hainje
Afbeelding

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 13:22
door zone2000
We waren in Heerenveen bij VDL om de bussen te bekijken, toen zei iemand heel trots dat die Citea's makkelijk 1 op 3 rijden.
De C2 LE's in Groningen rijden gemiddeld 25-26 liter/100km. Als je je best doet lukt 20 liter ook en ik heb een paar keer 16-17 liter gehaald.
Geen bijzondere pretatie dus van die Citea. Daarom hoef je geen VDL te kiezen.
Ik rijd gemiddeld zo'n 1 op 4,2 met een Citea, en dan zit ik nog onder het gemiddelde van de stalling.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 15:02
door ov'tje
bys1 schreef:Je doet maar. Vooral lekker arrogant blijven doen.

Naar welke concessie gaat lijn 324? Die hoort nu blijkbaar bij zowel NZWF als HOV GD.
hangt van de winnaar af, maar het kan best dat die lijn weer opgeheven wordt als Arriva geen winnaar wordt en krijg je een uitgeklede variant van de situatie overdag.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 15:42
door dnmw2705
Ik gok stuivertje wisselen tussen Arriva (DAV) en Qbuzz (GD). Hoop stiekem een beetje op Connexxion, omdat zij veel ingeleverd hebben, maar ook omdat ik gok dat Connexxion toch beter voor Groningen is qua bedrijfsvoering

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 15:45
door bys1
Rijdt Connexxion niet ook veel met Citea's en Amba's net als Arriva?

Waar wordt het eigenlijk bekendgemaakt? Heeft iemand een linkje oid?

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 16:04
door ArrivaBas
Als het goed is maakt concessieverlener OV Bureau Groningen-Drenthe, a.s. vrijdag de 29e juni bekend wie deze concessie vanaf dec 2019 mag uitvoeren.
Je hebt er nota bene op gereageerd... (A) :Y

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 16:08
door Meltrain
Hij vraagt waar, niet wanneer. :wink:

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 16:08
door JP13357
Verschilt per concessie wat de eisen zijn aan het materiaal en het budget van de concessie verlener. Het ov bureau GD heeft een groot budget om voertuigen aan te schaffen, bijvoorbeeld die dubbeldekkers die worden gefinancierd door het ov bureau en niet het geld van qbuzz.

Re: Aanbesteding Concessie GD-2020 van start

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 16:54
door Lijn 45
bys1 schreef:Rijdt Connexxion niet ook veel met Citea's en Amba's net als Arriva?
:Y