Gewonden bij botsing tussen vrachtwagen en trein in Leeuwarden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Gewonden bij botsing tussen vrachtwagen en trein in Leeuwarden

Bericht door trolly »

Wel een nieuw hoogtepunt van achterlijkheid, parkeren op een bewaakte overgang :?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Gewonden bij botsing tussen vrachtwagen en trein in Leeuwarden

Bericht door Durashift »

diederickx schreef:
dennistd schreef:Ik dacht dat die man in het wit rechts van de truck de chauffeur was.
Die had ik niet gezien, en ligt uiteraard meer voor de hand.
Dat is de chauffeur. Ik zie hem eerst naar rechts weglopen richting het gebouw aan de overkant (vermoedelijk om de juiste loslocatie te vragen??)
Hoort vervolgens de overweg signalisatie aangaan.. en ziet dat het fout dreigt te gaan en rent dus als een malle terug naar zijn vrachtwagen (om te redden wat er te redden valt?). Klim erin .. maar ja, ff opstarten (sleutel in contact krijgen?) is in zo'n stress situatie wel een dingetje, denk ik.

Tja, het is (als buitenstaander) een niet alledaagse keuze om stil te gaan staan/parkeren.
Aan de andere kant.. geen idee wat de nationaliteit is van de chauffeur.. maar wellicht heeft deze (het was donker, straten waren nat) de rails wel opgemerkt maar bedacht dat dit misschien een fabrieksspoor is (zoals wel vaker op bedrijfsterreinen te vinden zijn) en de AHOB's over het hoofd heeft gezien tijdens zijn zoektocht naar de loslocatie?

trolly schreef:Wel een nieuw hoogtepunt van achterlijkheid, parkeren op een bewaakte overgang :?
Gezien de filmpjes die je ervan kan zien op het internet, is het zo nieuw niet.. :wink:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Gewonden bij botsing tussen vrachtwagen en trein in Leeuwarden

Bericht door trolly »

Meestal is er dan een probleem met de combinatie lijkt me. Te krappe bocht, vastzitten op de spoordijk, motorpech — dat soort dingen. Maar om doodleuk je wagen uit te klimmen als je op het spoor staat...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Gewonden bij botsing tussen vrachtwagen en trein in Leeuwarden

Bericht door nvdw »

Op het filmpje zie je de chauffeur nog proberen de truck te starten (je ziet de verlichting twee keer aanspringen). Waarom het dan niet lukt om weg te rijden? Pech inderdaad, of in de paniek het niet voor elkaar krijgen om alle handelingen correct te doen: versnelling inschakelen, handrem eraf.

Is het wel pech, dan had hij dat toch eerder opgemerkt en lijkt me de eerste reactie: 112 bellen. Makkelijk geluld achteraf maar ik sta hier echt met verbazing naar te kijken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gewonden bij botsing tussen vrachtwagen en trein in Leeuwarden

Bericht door Vinny »

De overweg is opgenomen in de VRI-regeling van de kruising, dat maakt het een tamelijk merkwaardig ongeluk. Ik ben zelf benieuwd naar de reden of de oorzaak van het stilvallen van de truck. De enige legale reden is voorrang verlenen aan rechtdoorrijdend langzaam verkeer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Gewonden bij botsing tussen vrachtwagen en trein in Leeuwarden

Bericht door nvdw »

De overweg is gekoppeld aan een stel tweekleurige verkeerslichten op de De Merodeweg. Voordat de overweg sluit, zetten die het doorgaande verkeer stil zodat een voertuig dat staat te wachten de spoorbaan kan vrijmaken. Dat is zeker voor vrachtverkeer een heel noodzakelijke constructie (de weg leidt naar de fabriekspoort van FrieslandCampina).

Pech is altijd mogelijk. Gezien het rustige wandeltje dat de chauffeur maakt (totdat hij de overweg hoort rinkelen) ben ik bang dat meneer de wagen toch echt 'geparkeerd' heeft :X
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gewonden bij botsing tussen vrachtwagen en trein in Leeuwarden

Bericht door Vinny »

In de papieren versie van de Leeuwarder Courant stond dat de vrachtwagenchauffeur een 44 jarige Tjech was, die niet wist waar hij heen moest en de weg was gaan vragen. Waarom hij zijn vrachtwagen dan op de spoorbaan liet stilstaan is nog onderwerp van onderzoek.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Gewonden bij botsing tussen vrachtwagen en trein in Leeuwarden

Bericht door ov'tje »

nvdw schreef:De overweg is gekoppeld aan een stel tweekleurige verkeerslichten op de De Merodeweg. Voordat de overweg sluit, zetten die het doorgaande verkeer stil zodat een voertuig dat staat te wachten de spoorbaan kan vrijmaken. Dat is zeker voor vrachtverkeer een heel noodzakelijke constructie (de weg leidt naar de fabriekspoort van FrieslandCampina).
mja, die poort wordt weinig gebruikt. Het meeste vrachtverkeer wordt via de zuidkant van het terrein afgehandeld en dat komt niet in de buurt van het spoor. Ander vrachtverkeer laadt aan de noordzijde van het spoor en heeft dus ook niets op de betreffende spoorwegovergang te zoeken.

Op dit moment is de overweg nog voor verkeer met rode en witte blokken afgezet.

Pech is altijd mogelijk. Gezien het rustige wandeltje dat de chauffeur maakt (totdat hij de overweg hoort rinkelen) ben ik bang dat meneer de wagen toch echt 'geparkeerd' heeft :X
uhuh. Vermoedelijk dacht hij dat het een rustig fabrieksspoor was en niet dat drie treinen per uur per richting 'door de fabriek' rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten