Concessie Fryslân (2024-2034)

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
zone2000
Berichten: 529
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie Fryslân (2024-2034)

Bericht door zone2000 »

Er wordt veel gespeculeerd, ook op de werkvloer, terwijl er eigenlijk nog niks bekend is. Ik wacht het persbericht wel af als de definitieve gunning er is. :roll:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Fryslân (2024-2034)

Bericht door Tom024 »

Paar berichten van een clone verwijderd
Heel_Holland_Spot
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie Fryslân (2024-2034)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Is er eigenlijk een uiterlijke datum waarop de gunning definitief moet zijn? Bij bijvoorbeeld ZHN is allang bekend en voor daar is er ook al materieel besteld, terwijl hier is de gunning nog niet definitief en de nieuwe concessie over 8 maanden start.
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
baszwl
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 18:13

Re: Concessie Fryslân (2024-2034)

Bericht door baszwl »

Nee, zo’n uiterste datum is lastig aan te wijzen. Er gelden allerlei termijnen in de bezwaar- en beroepsfase die dat beïnvloeden. We zitten nu nog in de bezwaarfase. Op de bezwaren moet in principe binnen 12 weken na het aflopen van de bezwaartermijn worden beslist, maar die termijn kan met 6 weken worden verlengd (in overleg zelfs nog verder). Na de beslissing op bezwaar hebben partijen weer 6 weken de tijd om beroep in te stellen bij de bestuursrechter. Dat beroep moet vervolgens bij die rechter worden behandeld en daarvoor gelden ook weer allerlei termijnen. Die worden beïnvloed door de stappen die in het proces nodig zijn. Als na de beslissing op bezwaar een partij beroep instelt, kan het dus maar zo tot ver in het najaar of daarna duren voordat de gunning onherroepelijk is. Ik herinner me nog de concessie Utrecht waar Keolis nu rijdt waar dat ook speelde. Daar was de gunning pas een paar weken voor ingang van de concessie definitief, met alle gevolgen qua tijdelijke vloot en zo van dien. Als partijen na de beslissing op bezwaar geen beroep instellen, is de gunning 6 weken na de beslissing op bezwaar definitief, dat is op z’n vroegst dus ergens in juni het geval.
iamthedutchdude
Berichten: 1001
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Fryslân (2024-2034)

Bericht door iamthedutchdude »

Dat tijdpad is twee pagina's terug ook al eens door mij uitgewerkt, met als vroegste datum voor een definitieve gunning halverwege juli.
Spoiler: show
iamthedutchdude schreef: wo 27 mar 2024, 09:12 Overigens geeft onderstaande gedeelte wel enig inzicht op het tijdpad vanaf nu:
lc.nl schreef:De provinciale bezwaarschriftencommissie komt binnen vier tot vijf weken met een advies voor Gedeputeerde Staten van Fryslân. Die hebben vervolgens nog vier weken om een besluit te nemen.
Oftewel:
  • Rond eind april (uiterlijk) komt de bezwaarschriftencommissie met een advies.
  • Rond eind mei (uiterlijk) volgt het besluit van de provincie.
  • Vervolgens is uiterlijk rond half juli (= zes weken tijd) bekend of een eventueel beroep bij het CBb volgt. Op zijn vroegst is dan pas bekend of Qbuzz definitief de concessie behoudt (uitgaande van geen beroep)
  • In het geval van wel een beroepsprocedure volgt dan de termijn waarin de provincie een verweerschrift schrijft en alle stukken van de zaak opstuurt. Hierbij staat geen termijn benoemd, maar wel staat er het volgende:
    rechtspraak.nl schreef:U kunt tot maximaal 10 dagen vóór de zitting nieuwe stukken indienen. Zo hebben de rechter en andere partij(en) voldoende tijd om de stukken te lezen.
    Uitgaande van deze 10 dagen en enige tijd voor het schrijven van het verweerschrift reken ik voor deze termijn voor het gemak even met vier weken. We zitten dan rond half augustus.
  • Vervolgens volgt er een zitting, waarna het CBb zes weken heeft om een uitspraak te doen. Het is dan dus rond eind september voordat er volledige zekerheid is of Qbuzz de concessie behoudt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten