Reizend theater bij mijlpaal aan spoor Groningen-Delfzijl

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Reizend theater bij mijlpaal aan spoor Groningen-Delfzijl

Bericht door Daan »

Reizend theater bij mijlpaal aan spoor Groningen-Delfzijl

Gepubliceerd op 01 november 2008, 17:07

DELFZIJL/APPINGEDAM - Culturele instellingen in Delfzijl en Appingedam hebben het plan opgevat om juni volgend jaar een festival op touw te zetten. Aanleiding is een historische mijlpaal: 125 jaar geleden werd de spoorlijn tussen Groningen en Delfzijl aangelegd.

"We denken aan het opvoeren van een reizend theaterstuk voor jongeren in de trein. Daaromheen willen we allerlei culturele satellietactiviteiten bouwen", meldt Jacqueline Clements. Zij is directeur van het IVAK, een centrum voor culturele vorming in Delfzijl.

Clements kan het achterste van haar tong nog niet laten zien als het gaat om de geplande activiteiten. "Eerst willen we graag de sponsorwerving rondmaken. In totaal hebben we enkele tienduizenden euro's nodig. Zo hebben we ondermeer het fonds podiumkunsten aangeschreven."

De eerste bijdrage werd overigens deze week al toegezegd. De provincie stelde 11.500 euro voor het festival beschikbaar. Behalve IVAK zijn ondermeer de culturele raad in Delfzijl, Museum Stad Appingedam, theater Molenberg in Delfzijl en plaatselijke bibliotheken bij het initiatief betrokken.

Bron: Dagblad van het Noorden
Delfzijl
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 23:59

Re: Reizend theater bij mijlpaal aan spoor Groningen-Delfzijl

Bericht door Delfzijl »

Leuk, ik ben benieuwd wat ze gaan organiseren in mijn stadje. :D

Theater lijkt me wel leuk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 27 gasten