Gratis vervoer Drentse MBO-leerlingen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gratis vervoer Drentse MBO-leerlingen

Bericht door Daniel »

Gratis vervoer Drentse MBO-leerlingen

Assen - Drentse MBO-scholieren die tenminste 15 kilometer van hun woonplaats onderwijs volgen, kunnen gratis gebruik gaan maken van het openbaar vervoer.

De vergoeding is nog niet helemaal in kannen en kruiken. Het laatste woord is aan provinciale staten. Die krijgen van het provinciebestuur twee opties voorgelegd. In de eerste komt er gratis openbaar vervoer voor leerlingen van 16 jaar en ouder die verder dan 15 kilometer van hun school wonen. In de tweede optie wordt een afstand gehanteerd van 20 kilometer of verder.

De verwachting is dat de staten in meerderheid kiezen voor de eerste optie. Zij namen vorig jaar op voorstel van de SP een motie aan om de reiskosten te vergoeden op basis van een afstandscriterium van tien kilometer. Maar VVD-gedeputeerde Rob Bats vindt met een knipoog naar de kilometers die hij vroeger zelf in de Achterhoek moest afleggen, dat afstanden tot 15 kilometer best met de fiets kunnen worden overbrugd.

Bron: Dagblad van het Noorden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gratis vervoer Drentse MBO-leerlingen

Bericht door Daantje »

Ik vind een afstand van 15 km nog fietsbaar maar 20 km elke dag door weer en wind vind ik al gauw te ver.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten