Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Daniel
OVNL-beheerder

Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Berichtdoor Daniel » Ma 08 Dec 2008, 20:40

Afbeelding

Bron: Leeuwarder Courant, papieren editie 6 december 2008. Via http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/v ... &start=135

En tja, ladders zijn duur natuurlijk... Ja toch?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

JeePee
Oud-beheerder OVNL

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Berichtdoor JeePee » Ma 08 Dec 2008, 22:27

Je kan zelf toch ook wel bedenken dat een ladder de hele tijd in- en uitladen erg onpraktisch is. :-). Aanwezig was die ladder wel.

Chauf21
OVNL-beheerder

Berichtdoor Chauf21 » Ma 08 Dec 2008, 22:34

Ik kan ook wel bedenken dat het niet zo handig is als er een LKW in de achterkant van je grijze MAN-etje rijdt. En dat het niet zo handig is om die dingen de plomp in te rijden :P :mrgreen:

leeca

Berichtdoor leeca » Ma 08 Dec 2008, 23:08

Zijn de bussen van Qbuzz echt helemaal grijs zonder reclame? Wat saai!

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Ma 08 Dec 2008, 23:10

Alleen in Rotterdam zijn ze grijs, in Friesland een stuk kleurrijker.

leeca

Berichtdoor leeca » Ma 08 Dec 2008, 23:12

Ik vind eigenlijk wel dat de voorlichting beter moet, ouderen die opeens aan een hele andere bus en maatschappij moeten wennen bijvoorbeeld. Dat is het grote nadeel van concessies, het is vooral gericht op kapitalistisch gewin en veel minder op service voor de klant.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Ma 08 Dec 2008, 23:14

Hier trouwens een foto van een kleurrijke Friese Qbuzz tussen de grijze Rotterdammers.

Ruben
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Ruben » Ma 08 Dec 2008, 23:16

leeca schreef:Ik vind eigenlijk wel dat de voorlichting beter moet, ouderen die opeens aan een hele andere bus en maatschappij moeten wennen bijvoorbeeld. Dat is het grote nadeel van concessies, het is vooral gericht op kapitalistisch gewin en veel minder op service voor de klant.

In welke zin maakt het uit welk soort bus er bij de haltepaal voor komt rijden dan?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

leeca

Berichtdoor leeca » Ma 08 Dec 2008, 23:18

NS-Reiziger schreef:
leeca schreef:Ik vind eigenlijk wel dat de voorlichting beter moet, ouderen die opeens aan een hele andere bus en maatschappij moeten wennen bijvoorbeeld. Dat is het grote nadeel van concessies, het is vooral gericht op kapitalistisch gewin en veel minder op service voor de klant.

In welke zin maakt het uit welk soort bus er bij de haltepaal voor komt rijden dan?

Nou, ik denk dat er mensen zijn die daardoor in de war raken. Is er informatie verspreid in de gebieden waar Qbuzz gaat rijden?

Denk bijvoorbeeld aan bus 55 van de RET (Vlaardingen Liesveld - Station Schiedam Centrum) die een kopje kleiner gemaakt wordt door de verlengde Qbuzz-ljn 126. Dat moet je toch maar net weten als je niet weet hoe Internet werkt.

Ruben
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Ruben » Ma 08 Dec 2008, 23:22

Vroeger veranderde het lijnennet ook vaak genoeg. Busboekjes bestaan nog steeds, dus kan men toch nog steeds op bekende manier aan de info komen?

Ik geloof dat er het nodige aan info door Qbuzz het gebied in is gegaan ja. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Karl

Berichtdoor Karl » Ma 08 Dec 2008, 23:26

NS-Reiziger schreef:Ik geloof dat er het nodige aan info door Qbuzz het gebied in is gegaan ja. ;)

Oh, ik weet nergens van. Connexxion heeft een tijd geleden van die 'een nieuwe dienstregeling, wat verandert er voor u' boekjes verspreid, maar daar stond alleen info over van lijnen die bij CXX blijven.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

mb90

Berichtdoor mb90 » Di 09 Dec 2008, 10:51

leeca schreef:Denk bijvoorbeeld aan bus 55 van de RET (Vlaardingen Liesveld - Station Schiedam Centrum) die een kopje kleiner gemaakt wordt door de verlengde Qbuzz-ljn 126. Dat moet je toch maar net weten als je niet weet hoe Internet werkt.
Op alle lijnstickers bij de haltes van lijn 55 is te zien dat deze lijn vanaf 14/12 overgenomen wordt door Qbuzz-lijn 126. Dus, ook zonder internet kan men het weten. Ook kreeg ik bijvoorbeeld vorige week een folder van de RET in de brievenbus met de wijzigingen, dus de info is er wel.

Van Connexxion is de informatie inderdaad wat karig. Alleen op de website is een klein artikel te vinden. In de bussen en bij de haltes was tot gisteren (vandaag heb ik er nog niet naar gekeken) helemaal niets te zien over de overgang naar Qbuzz.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

WSM

Berichtdoor WSM » Wo 10 Dec 2008, 20:39

Ik zou toch wat meer informatie op bv. haltes of in locale media verwacht hebben.
Het blijft toch wel erg stil van de zijde van Qbuzz.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Karl

Berichtdoor Karl » Wo 10 Dec 2008, 20:45

WSM schreef:Ik zou toch wat meer informatie op bv. haltes of in locale media verwacht hebben.
Het blijft toch wel erg stil van de zijde van Qbuzz.

Misschien een gedachte als: het geld voor komend jaar zal wel binnen zijn en de reiziger komt toch wel...
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Suus

Berichtdoor Suus » Wo 10 Dec 2008, 21:28

Misschien willen ze niet in de Ziggoval trappen? Die gingen zeer grootst van start, waarna vervolgens een flinke crash kwam en er al maanden wordt geploeterd om de problemen op te lossen. Uiteindelijk is toen toegegeven dat de introductie helemaal in het begin niet zo'n goed idee was.
Rame à l'approche

Terug naar “OV in Noord-Nederland”