'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
'Superbus trekt half miljoen reizigers per jaar'
GRONINGEN - De Superbus van de Randstad naar het Noorden gaat jaarlijks 500.000 reizigers vervoeren. Dat voorspelt het onderzoeksbureau Infratheker, dat de haalbaarheid van de Superbus heeft onderzocht.
Lees verder op http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.a ... &pid=80090
GRONINGEN - De Superbus van de Randstad naar het Noorden gaat jaarlijks 500.000 reizigers vervoeren. Dat voorspelt het onderzoeksbureau Infratheker, dat de haalbaarheid van de Superbus heeft onderzocht.
Lees verder op http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.a ... &pid=80090
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Op een of andere manier geloof ik nog steeds helemaal niks van die superbus... :?
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Is dat die Wubbo Ockels Turbo Expres? :D Iets belachelijkers is er sinds de Kruckenberg Schienenzeppelin niet meer op de baan verschenen, dus laat maar komen!!
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Stel dat er 365 dagen per jaar even veel reizigers met dat kreng reizen: dan kom je op 1370 reizigers per dag. Dat is belachelijk weinig voor zo'n groot project.. NS hanteert een norm van 1000 reizigers per dag voor een stoptreinstation en als je daar ietsje boven zit dan ben je al succesvoller dan die hele superbus bij elkaar
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Precies, daar een vrijliggende betonnen bak van 200km voor aanleggen is een beetje teveel van het goede. Waardeer het spoor maar goed op voor dat geld.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
1370 per dag, met een bedieningsperiode van 18 uur, 2 ritten per uur, in 2 richtingen. Da's toch wel 19 reizigers per rit.
En gemiddelde streekbuslijn trekt meer reizigers dan dit.
En gemiddelde streekbuslijn trekt meer reizigers dan dit.
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Nou 19 reizigers per rit is in de buurt van rendabel. De opheffingsnorm bedraagt 8 reizigers per rit ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
19 reizigers per rit op een lijn van een dergelijke afstand die vrijliggende hoogwaardige infra nodig heeft is NIET rendabel.
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Kwestie van definitie natuurlijk. Als de overheid die baan aanlegt en niet in rekening brengt bij de vervoerder dan valt dat best mee. Ergens staat me bij dat er ook niet meer dan 20 mensen in die bus passen... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Eens, maar als al die 19 mensen nu eens gebruik maken van het gedeelte Groningen - Leek en de rest is leeg -> niet rendabel. Maar goed, deze reizigersprognoses maken een dergelijk project natuurlijk bij voorbaat mega kansloos.
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Ik ga er vanuit dat het HSL principe van toepassing is: Instaphaltes in Groningen - Leek t/m Afsluitdijk en in Amsterdam Uitstaphaltes, en in omgekeerde richting natuurlijk andersom... (ik mag hopen dat ze dát in iedergeval als uitgangspunt voor het reizigerspotentieel hebben genomen).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Inderdaad. Knik bij Harderwijk er uit, alle gelijkvloerse kruisingen weg en ERTMS installeren en je kan zo 200 jakkeren :)NS-Reiziger schreef:Precies, daar een vrijliggende betonnen bak van 200km voor aanleggen is een beetje teveel van het goede. Waardeer het spoor maar goed op voor dat geld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Knik bij Harderwijk eruit? Waarom, voor die paar lokalo's tussen Zwolle en Amersfoort? Jeweettoch, snelle verbindingen gaan via Flevoland straks.deadlock schreef:Inderdaad. Knik bij Harderwijk er uit, alle gelijkvloerse kruisingen weg en ERTMS installeren en je kan zo 200 jakkeren :)NS-Reiziger schreef:Precies, daar een vrijliggende betonnen bak van 200km voor aanleggen is een beetje teveel van het goede. Waardeer het spoor maar goed op voor dat geld.
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Dan graag wel een Stichtselijn, niet de hele wereld reist naar Amsterdam, de verbindingen naar de zuidelijke Randstad blijven bagger.
Het is een spectrum.
Re: 'Superbus Groningen-Randstad: 0,5 miljoen reizigers/jaar'
Via A'dam Zuid en Schiphol zit je zo in Den Haag en Rotterdam. ;-)Karl schreef:Dan graag wel een Stichtselijn, niet de hele wereld reist naar Amsterdam, de verbindingen naar de zuidelijke Randstad blijven bagger.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten