Superbus gaat proefrit maken

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Superbus gaat proefrit maken

Bericht door Fles »

math1985 schreef:Moeten de 2,5 en 4,5 overigens niet omgedraaid zijn?
Dat is een goeie ja :idea:

Dan kom je wel ongeveer aan die 1 m/s2. En remmen gaat idd altijd wel wat sneller dan optrekken, normaal gesproken.

Uit de aangehaalde bron blijkt ook gewoon ongeveer 2500 meter voor remmen van 250 naar 0 en ruim 3500 (en ook geen 4500) voor het versnellen.

Ben trouwens wel benieuwd hoe je zoiets met slechts 20 (nou okee, misschien 30) passagiers per rit rendabel denkt te gaan maken :shock:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Superbus gaat proefrit maken

Bericht door Chauf21 »

Heeft die remvertraging niet te maken met het reguliere afremmen en niet eventuele noodstops? Het lijkt mij dat de bus wel uitgerust wordt met normale remmen. Met wat moderne techniek moet het mogelijk zijn om de bussen onderling constant in verbinding te laten staan. Informatie over remmen etc. kan dan worden doorgegeven waarop andere bussen kunnen reageren. Dat leidt weer tot blokverdichting.

Met zo'n lage remvertraging vraag ik me overigens af of die bus zich wel op de openbare weg mag begeven.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Superbus gaat proefrit maken

Bericht door math1985 »

Dan nog wil je volgens mij minimaal de remafstand als onderliggende afstand, bijvoorbeeld om een kettingbotsing te voorkomen als een bus op een voorwerp op de weg knalt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten