Pagina 2 van 2

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Geplaatst: za 12 sep 2009, 02:19
door webguy
JWM schreef:Voor buitenlandse vervoerders is de Nederlandse OV-markt nauwelijks interessant. De marges zijn laag en de echt interessante percelen zoals het stadsvervoer in de grote steden en het hoofdrailnet zijn niet eens vrijgegeven.
Dat het geen vetpot is in Nederland begrijp ik. Maar waarom lukt het dan wel in Duitsland om concessies uit te delen waar max 4 railbusjes op rijden? Dat kan ook nooit een vetpot zijn...

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Geplaatst: za 12 sep 2009, 11:55
door JWM
Ik kan me niet voorstellen dat er buitenlandse partijen naar Duitsland trekken speciaal voor die ene concessie van 4 railbusjes :lol:

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Geplaatst: za 12 sep 2009, 13:29
door Wubbo
Ik blijf van mening dat je een veel beter product neer kan zetten als je de vervoerder de vrijheid geeft om te komen met innovatieve dingen in dienstregelingen, vervoersvormen en kaartsoorten. Wanneer komt eens iemand op het idee om een vervoerder af te gaan rekenen op de groei van het aantal reizigerskilometers, betere klantwaardering, betere reispunctualiteit en een of andere leuke parameter voor de ontsluiting van landelijke gebieden. Dit alles tegen een bepaalde zak geld natuurlijk. Dan gaan we pas echt praten, en dan wordt het pas echt leuk. Ik ben ervan overtuigd dat de expertise over hoe je reizigersgroei krijgt bij de vervoerders hoort te zitten (en zit), en niet bij de overheid of een adviesbureau.

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Geplaatst: za 12 sep 2009, 20:32
door Fles
Wubbo schreef:Dan gaan we pas echt praten, en dan wordt het pas echt leuk.
Dan komen we pas toe aan de kern van waar dat hele privatiseringsgezeik om begonnen is, bedoel je.

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Geplaatst: za 12 sep 2009, 21:27
door Ruben
Fles schreef:Dan komen we pas toe aan de kern van waar dat hele privatiseringsgezeik om begonnen is, bedoel je.
Precies, hoe het het volk door de strot is gedouwd. Op alle terreinen.

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Geplaatst: ma 14 sep 2009, 15:22
door deadlock
Gebeurde dat niet al in de vorm van bonussen als er goed gepresteerd werd?

Er staat me iets van bij dat Connexxion vorig jaar ergens een boete en een bonus tegelijkertijd kreeg namelijk.

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Geplaatst: ma 14 sep 2009, 16:11
door Suus
In de concessiegebieden van de ROA zijn er bonus/boete regelingen, daar worden boetes uitgeschreven en bonussen uitgedeeld door de concessieverlener, die bedragen worden bij elkaar opgeteld en opgeeist of uitgekeerd door de ROA.