Schade voor Qbuzz door winterweer

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door Daniel »

Schade voor Qbuzz door winterweer
Geplaatst op: maandag 21 december 2009 19:23
Laatst bijgewerkt: maandag 21 december 2009 19:23


ASSEN - Zo'n twintig splinternieuwe bussen van vervoersbedrijf Qbuzz hebben schade opgelopen door het winterweer. Vanwege de gladheid ontstonden er verschillende aanrijdingen met paaltjes en andere bussen. Daardoor is er voor duizenden euro's schade ontstaan.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hK-8WLrOyhA[/youtube]

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door --Stefan-- »

TWINTIG bussen?
Hoe hebben ze daar dan gereden? :O
3 0 7 9
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door Caspar »

Een glijpartij is natuurlijk zo gemaakt als je vanaf een viaduct komt en er her en der meer dan een halve meter sneeuw ligt in de provincie Groningen.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door JeePee »

Als je de conditie van veel wegen zou zien in het gebied, verbaasd het je eerder dat het er maar 20 zijn...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door playertwo »

Verbaasd me eerder, dat je je bussen sowieso laat uitrijden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door STF »

En ze hebben uberhaubt niet eens veel gereden de afgelopen dagen, kun je nagaan als ze wel waren blijven rijden dan was er echt geen bus meer heel geweest.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door JeePee »

De grote wegen waren relatief begaanbaar, je wilt klanten vervoeren en niet voor elke poep en een scheet de bussen binnen houden. Er wordt voor de dienst gestart wordt met een proefbus wat trajecten verkent om te kijken of het doable is. Als dat zo lijkt te zijn, ruk je uit. Als dan blijkt dat de Hamer en Sikkelstraat in Beerta niet goed begaanbaar is, dan is dat sneu maar moeilijk van tevoren in te schatten.

Vandaag was bijvoorbeeld de stad Groningen redelijk te rijden. Behalve het noordelijke gedeelte van lijn 5. In de Oranjebuurt en Selwerd was niets schoongemaakt. De buffer (en kwalijker tot vandaag het station) zijn ook niet schoongemaakt. Maar als alle auto's gewoon rondkarren dan kan je het niet verkopen dat je niet rijdt. Daarnaast hebben veel bedrijven last van schade nu, alleen is Qbuzz interessant omdat ze nieuwe bussen hebben.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door Chauf21 »

--Stefan-- schreef:TWINTIG bussen?
Hoe hebben ze daar dan gereden? :O
Als bussen tegen elkaar aan rijden, gaat het al twee keer zo hard ;)
Maar gezien de grootte van het wagenpark en standaard hoeveelheid schades bij verschillende vervoerders, vind ik het -gezien de omstandigheden- niet schokkend veel :) Hier en daar een ruitje of een spiegeltje gebeurt wel vaker, maar is in de meeste gevallen ook zo (1-2 dagen) weer verholpen.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door playertwo »

JeePee schreef:Vandaag was bijvoorbeeld de stad Groningen redelijk te rijden. Behalve het noordelijke gedeelte van lijn 5. In de Oranjebuurt en Selwerd was niets schoongemaakt. De buffer (en kwalijker tot vandaag het station) zijn ook niet schoongemaakt.
Voor mij 300km ver weg, maar het is sowieso kwalijk als je de routes waar bussen overheen rijden (inclusief de insteekhaltes) niet schoonmaakt. Op die manier dupeer je de mensen die juist vanwege het weer met het OV willen gaan, en een volgende keer zullen die mensen weer gewoon met de auto gaan.

Helaas hebben woon ik in een stad die een reputatie hoog heeft te houden m.b.t. kwaliteit van strooien en sneeuwschuiven. Gisteren was ik met de auto vanuit mijn werk. Onderweg over een rit van ruim 60km geheel last van sneeuwval, maar de autoweg was prima begaanbaar met een normale snelheid van 80 die daar geldt. Ik rijdt de gemeentegrens van Tilburg over (nog steeds dezelfde autoweg), en de weg was wit (en daarmee dus ook meteen de snelheid eruit), terwijl de plaats waar ik alle wegen keurig sneeuwvrij gemaakt waren.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door STF »

Wat heeft Qbuzz (en andere vervoerders) eigenlijk voor banden onder de bussen staan? Zomer of winterbanden? Niet dat je op winterbanden wel door bergen sneeuw zou kunnen rijden maar het maakt toch best veel verschil uit.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door playertwo »

Hoorde deze week een woordvoerder van een busbedrijf (geen idee of dat Qbuzz, Veolia, Arriva of Connexxion was), op Radio 1 zeggen dat er 'gewoon' zomerbanden op liggen omdat we hier toch niet in de Alphen zaten.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Schade voor Qbuzz door winterweer

Bericht door STF »

In Luxemburg heeft bijna elke auto en bus er winterbanden onder zitten, in Duitsland is het overigens verplicht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten