Re: Buschauffeurs Arriva in actie op Koninginnedag
Geplaatst: do 08 mei 2008, 19:39
Lijkt me eigenlijk wel een goed plan. Het reduceert immers het aantal reizigers en dus de werkgelegenheid van de buschauffers :).
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
En jij moet niet elke dag bij de Mc gaan eten, maar gewoon tulpenbollen eten. Dat deed mijn vader immers ook. Dat jij elke dag 20 kilometer heen, en terug fietste, betekent niet dat anderen dat ook maar moeten, of kunnen doen. Er zijn redenen te over waarom dat in veel gevallen niet mogelijk of wenselijk is.deadlock schreef:Wat ik ook al op een ander forum over dat laatste bericht schreef; Scholieren van de huidige 'achterbankgeneratie' moeten met hun luie reet van de achterbank en op het fietszadel. Ik fietste ook 20km heen en 20km terug per dag. Door weer en wind. Je komt juist lekker uitgerust en fris op je examen aan.
Het vergelijken van WO2 en eindexamens is écht iets wat hééél goed kan inderdaad (y)Jurjen schreef:En jij moet niet elke dag bij de Mc gaan eten, maar gewoon tulpenbollen eten. Dat deed mijn vader immers ook. Dat jij elke dag 20 kilometer heen, en terug fietste, betekent niet dat anderen dat ook maar moeten, of kunnen doen. Er zijn redenen te over waarom dat in veel gevallen niet mogelijk of wenselijk is.deadlock schreef:Wat ik ook al op een ander forum over dat laatste bericht schreef; Scholieren van de huidige 'achterbankgeneratie' moeten met hun luie reet van de achterbank en op het fietszadel. Ik fietste ook 20km heen en 20km terug per dag. Door weer en wind. Je komt juist lekker uitgerust en fris op je examen aan.
- De wegen zijn drukker geworden, en daarmee ook gevaarlijker.deadlock schreef:Vertel me die redenen eens!
Wat een dooddoenerJurjen schreef: - De wegen zijn drukker geworden, en daarmee ook gevaarlijker.
Brr, nou, alleen fietsende meisjes, oh NOES!! Nee, geef mij maar een clubje losgeslagen randgroepjongeren :pos:- De steden zijn onveiliger geworden, waardoor alleenfietsende meisjes in het pikkedonker onwenselijk kunnen zijn.
Vroeger wist je anders niet beter hoor. Trouwens, rug? Weleens van SNELBINDERS gehoord?- Ik vind het persoonlijk onaanvaardbaar kinderen met boekentassen van vele kilo's 3-4 uur per dag op de rug te laten dragen.
Ah ja, weer waarbij het openbaar vervoer stilgelegd wordt. Ja, dat gaat lekker opschieten dan.- Ik vind het persoonlijk onaanvaardbaar kinderen onnodig langdurig bloot te stellen aan 'weer en wind'. (Waarbij ik met weer en wind niet 'een Hollandse regenbui' bedoel, maar extremer weer.)
Ja, nou. Want GOD, wat is dat scholierenvervoer toch een goudmijn Schiet toch op man.En bovendien: - het onttreken van scholierenvervoer aan het busvervoer zou de doodssteek daarvoor zijn. Kleinere kernen zullen definitief onttrokken worden aan het openbaar vervoer.
Oneens. Het aantal verkeersdoden neemt ieder jaar nog steeds af. Ook het aantal ongelukken neemt af. Onder meer vanwege de aanleg van 30 en 60 kilometer zones en meer fietspaden die gescheiden zijn van rijbanen.Jurjen schreef:- De wegen zijn drukker geworden, en daarmee ook gevaarlijker.
Sinds wanneer is het in mei na 6 uur nog donker? :rolleyes:- De steden zijn onveiliger geworden, waardoor alleenfietsende meisjes in het pikkedonker onwenselijk kunnen zijn.
Als je boeken meeneemt naar je examens dan heb je je werk dus niet goed geleerd. Heb je überhaupt examen gedaan? Dan zou je namelijk weten dat je in je examenjaar bar weinig boeken per vak hebt.- Ik vind het persoonlijk onaanvaardbaar kinderen met boekentassen van vele kilo's 3-4 uur per dag op de rug te laten dragen.
Daar word je hard van. De Nederlander was vroeger een hardwerkende niet klagende mens, maar tegenwoordig zijn het zeikerds.- Ik vind het persoonlijk onaanvaardbaar kinderen onnodig langdurig bloot te stellen aan 'weer en wind'. (Waarbij ik met weer en wind niet 'een Hollandse regenbui' bedoel, maar extremer weer.)
In kleine kernen heeft iedereen een auto. Ik kom uit een kleine kern oorspronkelijk.En bovendien: - het onttreken van scholierenvervoer aan het busvervoer zou de doodssteek daarvoor zijn. Kleinere kernen zullen definitief onttrokken worden aan het openbaar vervoer.
Ik ook. En mijn vader is wethouder, belast met OV, van een gemeente vol met kleine kernen. De ouderen in die kern hebben geen auto en zijn aangewezen op het OV dat zijn bestaansrecht ontleent aan de scholieren, maar daarmee niet een financiele functie vervult, Fles, maar een sociale functie. Niet die 'inkomsten' van de scholieren gaan we dan missen, maar de sociale functie van het OV valt weg. Dát zijn de werkelijke kosten.deadlock schreef: In kleine kernen heeft iedereen een auto. Ik kom uit een kleine kern oorspronkelijk.
Ik mis het even denk ik. Dus ouderen kunnen alleen maar mobiel zijn zolang er scholieren zijn die vervoerd willen worden? En wanneer er geen scholieren meer vervoerd worden, kunnen de ouderen meteen ook barsten, zoiets? "Mobiliteit voor ouderen" is op zich geen reden om een bus te laten rijden, maar een soort "mooi meegenomen" bij-effect van scholieren, die dan kennelijk WEL een reden vormen om een bus te rijden?Jurjen schreef:[
Ik ook. En mijn vader is wethouder, belast met OV, van een gemeente vol met kleine kernen. De ouderen in die kern hebben geen auto en zijn aangewezen op het OV dat zijn bestaansrecht ontleent aan de scholieren, maar daarmee niet een financiele functie vervult, Fles, maar een sociale functie. Niet die 'inkomsten' van de scholieren gaan we dan missen, maar de sociale functie van het OV valt weg. Dát zijn de werkelijke kosten.
Voor zover ik weet kunnen ouderen in het hele land die zelf niet mobiel zijn praktisch gratis met de taxi vervoerd worden.Jurjen schreef:Ik ook. En mijn vader is wethouder, belast met OV, van een gemeente vol met kleine kernen. De ouderen in die kern hebben geen auto en zijn aangewezen op het OV dat zijn bestaansrecht ontleent aan de scholieren, maar daarmee niet een financiele functie vervult, Fles, maar een sociale functie. Niet die 'inkomsten' van de scholieren gaan we dan missen, maar de sociale functie van het OV valt weg. Dát zijn de werkelijke kosten.deadlock schreef: In kleine kernen heeft iedereen een auto. Ik kom uit een kleine kern oorspronkelijk.
Ja, want het grootste gedeelte van de scholieren heeft een bijbaantje en sport. Dus conditie zal het probleem niet zijn. Kom op, als *ik* per dag 8km van en naar het station alleen al hier in Zwolle kan fietsen (en ik zit dus de hééle dag verder op mijn luie r**t omdat ik een hekel heb aan niet essentiële beweging) terwijl ik twee pakjes Van Nelle zwaar per week rook en nog nooit in mijn leven een sport school van binnen heb gezien, dan kunnen die leerlingen dat zeker.En ik heb het inderdaad niet over een keertje naar je examens fietsen. Want deadlock, je denkt toch zelf niet dat die scholieren die altijd met de bus gegaan zijn, nu opeens fit genoeg zijn om een aantal dagen achter elkaar, zonder vermoeid te raken (je wil immers niet moe achter je examenblaadje zitten), 20-30 km heen en terug te gaan fietsen? Dagget niet. Dat kan prima, als je het vaker doet. Maar niet als je normaal niet zulke afstanden fietst.
Ik heb het probleem van geen huiswerk maken opgelost door MAVO-D niveau te gaan doen in plaats van hard leren op VWO ;).En overigens: ik heb ook jaren lang 8 kilometer heen en weer gefietst. De boeken liet ik al snel op school, want een volle tas dondert van je bagagedrager af, en op mijn rug nemen weigerde ik. Nu kon ik dat gelukkig, omdat ik een behoorlijk slimme scholier was, en dus nooit echt heb hoeven leren.