Introductie + De Tram van Groningen
Geplaatst: za 23 jan 2010, 23:31
Hallo iedereen! Ik hoop dat jullie mij welkom heet op dit Forum! Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Bram, ik ben 15 jaar oud en ik woon in Amsterdam. Ik ben al van jongs af aan bezig met het openbaar vervoer. Ik interesseer mij dan met name voor de planologie, de infrastructuur en de informatievoorzieningen. Mensen zullen mij kennen van het GVBmetro forum en misschien van Alargules, nu verwijderde, Nederlandmetro forum.
Ik heb een paar dagen geleden wat gelezen over een mogelijke tram door het centrum van Groningen. Na wat onderzoek gedaan te hebben kwam ik het geplande tracé tegen en een nog onbepaald tracé voor een tweede lijn. Planologie-junkie zijnde, heb ik natuurlijk mijn eigen draai gegeven aan dit leuke opzetsel en mijn visie vastgelegd in een plattegrondje.
Mijn netwerk voor Groningen bestaat uit een drietal lijnen waarvan er twee beginnen bij het 'Centraal' Station. Lijn 1 is de geplande lijn en lijn 2 is de lijn waarvan het oostelijk tracé in de planning nog grotendeels bedacht moet worden en waarvan ikzelf het westelijk deel bedacht heb. Lijn 3 is mijn eigen lijn.
Waarschijnlijk is deze visie alles behalve reëel en zal het 'wishful thinking' blijven voor mij.
Hetzelfde topic heb ik geplaatst op GVBmetro en ik kreeg een reactie van Alargule over de onrendabelheid van het eventuele vorken van lijn 1 op lijn 3 en omgekeerd. Mijn mening is dat met de goede infra dit toch zeker mogelijk is. Een andere optie is uiteraard lijn 1 direct te koppelen aan lijn 3. De ruimte voor het station overwegend, zal dit toch echt leiden tot een langere loop tijdens de overstap tussen tram en trein.
Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mijn plattegrond willen beoordelen! Deze is gemaakt in Paint omdat ik Illustrator niet aan de praat krijg. Heeft er iemand tips?
Ik heb een paar dagen geleden wat gelezen over een mogelijke tram door het centrum van Groningen. Na wat onderzoek gedaan te hebben kwam ik het geplande tracé tegen en een nog onbepaald tracé voor een tweede lijn. Planologie-junkie zijnde, heb ik natuurlijk mijn eigen draai gegeven aan dit leuke opzetsel en mijn visie vastgelegd in een plattegrondje.
Mijn netwerk voor Groningen bestaat uit een drietal lijnen waarvan er twee beginnen bij het 'Centraal' Station. Lijn 1 is de geplande lijn en lijn 2 is de lijn waarvan het oostelijk tracé in de planning nog grotendeels bedacht moet worden en waarvan ikzelf het westelijk deel bedacht heb. Lijn 3 is mijn eigen lijn.
Waarschijnlijk is deze visie alles behalve reëel en zal het 'wishful thinking' blijven voor mij.
Hetzelfde topic heb ik geplaatst op GVBmetro en ik kreeg een reactie van Alargule over de onrendabelheid van het eventuele vorken van lijn 1 op lijn 3 en omgekeerd. Mijn mening is dat met de goede infra dit toch zeker mogelijk is. Een andere optie is uiteraard lijn 1 direct te koppelen aan lijn 3. De ruimte voor het station overwegend, zal dit toch echt leiden tot een langere loop tijdens de overstap tussen tram en trein.
Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mijn plattegrond willen beoordelen! Deze is gemaakt in Paint omdat ik Illustrator niet aan de praat krijg. Heeft er iemand tips?