Meppel moet volwaardig intercitystation worden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Meppel moet volwaardig intercitystation worden

Bericht door Woepje »

Ik geloof dat je dan 20 minuten sneller in Amsterdam bent wanneer de Hanzelijn er is. En daar mogen we ook blij mee zijn. Maar dat hoeft niet te betekenen dat men erop Gn-Zl 10 minuten achteruit op moet wanneer we de 500 gaan verboemelen. Maar zo stout is de NS vast niet 8-)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Meppel moet volwaardig intercitystation worden

Bericht door iljitsch »

Ze maken wel Rotterdam - Amsterdam 10 minuten langer dus kijk maar uit...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Meppel moet volwaardig intercitystation worden

Bericht door Caspar »

Ja maar Groningen- Rotterdam zal via Utrecht alsnog sneller blijven, dus heb je geen last van de rijtijd verlenging tussen Amsterdam en Rotterdam.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Meppel moet volwaardig intercitystation worden

Bericht door iljitsch »

Ik bedoelde: er is een precedent, als ze Amsterdam - Rotterdam langer kunnen maken waarom dan niet randstad - Groningen? Hoewel het Amsterdam - Rotterdam verhaal vast met de dubbelzodure hogesnelheidstrein te maken heeft, waar Groningen natuurlijk geen last van heeft.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Meppel moet volwaardig intercitystation worden

Bericht door playertwo »

Je kan altijd met de Fyra, ben je 20-30 minuten sneller :mrgreen:
Verder: Amsterdam - Schiphol - Leiden is gewoonweg te vol om alle treinen in te leggen die NS zou willen. Dan zal je dus keuze moeten maken, en is gekozen om Amsterdam - Rotterdam snel over de HSL aan te bieden, en langzamer over Haarlem (net als vroeger). Daarnaast gaan IC's uit de noordoost die op Schiphol eindigen, door naar Den Haag zodat je een nieuwe snelle verbinding bijkrijgt.
Voor Groningen - Zwolle denk ik 2 IC's (alleen met een stop in Assen) en 2x per uur de s9100 op den duur wel rendabel zijn te krijgen.
Voor Leeuwarden - Zwolle denk ik dat je met 1 echte IC per uur voldoende marktconform bent, met daar bovenop 2 stoptreinen per uur (1 stoppende IC + de s2900 die tot ±20u gaat rijden). De IC kan je dan laten stoppen in Heerenveen en eventueel Steenwijk. Op termijn kan je daar dan een tweede volwaardige IC per uur aan toevoegen (alsthans als dat voldoende rendabel is), en dus een extra stoptrein inleggen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Meppel moet volwaardig intercitystation worden

Bericht door Wubbo »

Discussie over corridorrijden afgesplitst naar hier
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten