Pagina 2 van 2

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: wo 12 mei 2010, 19:02
door Caspar
Als er iets meer beenruimte is in een Buffel zouden ze prima in sneltreinen kunnen rijden in Oost Europese landen. Ik vind die treinen totaal niet verkeerd qua rijcomfort. Een beetje vergelijkbaar met het Duitse dieselmat wat bv de IRE diensten verzekerd tussen Dresden en Neurenberg of Wurzburg en Hof. Deze: http://www.bahnbilder.de/bilder/br-612- ... 114686.jpg
Als die Buffels 140 rijden zit je er nog heerlijk in.

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: wo 12 mei 2010, 21:33
door Daan
Die BR 612 haalt zelfs de 160, en heeft kantelbakken. Da's pas vet :-D

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: wo 12 mei 2010, 22:06
door Caspar
Ja maar als je in de trein zit, is het comfort wel enigszins vergelijkbaar. Als je je ogen dicht doet, en je weet even niet beter waar je bent, dan is het geluid in de trein wat de motor/tractie produceert echt bijna identiek aan DM90 viel me op. (heb er tussen Wurzburg en Bamberg 2x in gezeten en met gesloten ogen waan je je weer tussen Assen en Haren :) ) Je zou haast zeggen dat ze een zelfde soort aandrijving etc gebruiken?

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: do 13 mei 2010, 09:26
door Daan
Allebei dieselhydraulisch in ieder geval.

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: do 13 mei 2010, 12:27
door MdJ
www.arriva.nl schreef:# De treinen op de lijn Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van 1e klas zitplaatsen.
Je zou nog steeds kunnen zeggen dat er GTW komt. Immers, de treinen worden gemoderniseerd. Moderniseren, op moderne manier inrichten, kan je ook opvatten als dat er nieuwe treinen komen. En die worden ook voorzien van eerste klas, maar dat zal puur de eis zijn...

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: do 13 mei 2010, 18:43
door reisthijs
Sorry MdJ maar dat is echt véél te ver gezocht... Als er nieuwe treinen zouden komen, hadden ze natuurlijk gewoon gezegd dat er nieuwe treinen komen!!! Want niks klinkt, zeker in de ogen van de aanbestedende overheden, toch mooier dan "nieuwe treinen"?

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: do 13 mei 2010, 22:32
door MdJ
"Maar die treinen die er nu rijden zijn toch al hartstikke nieuw"? -Dat dat niet zo is, ok, maar al ( :mrgreen: ) die reizigers hebben vast nog de DH'tjes in hun achterhoofd, dan is Lint een wel hele nieuwe trein :wink:

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: vr 14 mei 2010, 00:27
door Dexter
En ik vraag me af hoe die balie in de trein eruit komt te zien, zou dat een soort hokje worden als in de Combino's? In de ICE 3/3M/T/TD en de TGV Duplex is er een soort hc-hok zoals bij ons, maar dan met een glazen deur en een luikje.

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: za 15 mei 2010, 19:56
door webguy
Caspar schreef:Als er iets meer beenruimte is in een Buffel zouden ze prima in sneltreinen kunnen rijden in Oost Europese landen.
Maar de Buffels hebben wel wat ik maar het 'jaren 90 profiel', waar SM90, DM90 en IRM 'last' van hebben: het is een afwijkendprofiel, en geen idee of dat wel op alle baanvakken gaat werken in het buitenland wat betreft perrons enzo. Aan de andere kant zie je in Oost-Europese landen grotere gaten tussen perron en trein :)

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: zo 16 mei 2010, 00:52
door Ruben
Ja plus dat in andere landen vrijwel altijd de perrons (een stuk) lager liggen dan hier in Nederland. Lijkt me leuk om in het buitenland te gaan zien. Zonde dat ze over niet al te lange tijd weg zullen zijn, het rijcomfort erin is prima.

Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva

Geplaatst: zo 16 mei 2010, 18:24
door playertwo
Men wilde toch een verbinding (Eindhoven) - Sittard - Aken gaan inleggen? Aangezien NS-reizigers behoudens 2 ICE's (en in noodgevallen een Thalys), geen materieel heeft wat onder 15KV kan rijden zou DM'90 met het opnieuw inbouwen van Indusie nog wel kandidaat kunnen zijn om op die verbinding te rijden.