Harlinger station open in Arriva-stijl
Harlinger station open in Arriva-stijl
Harlinger station open in Arriva-stijl
Geplaatst op: woensdag 9 juni 2010 22:40
Laatst bijgewerkt: woensdag 9 juni 2010 22:41
Na meer dan een jaar gesloten te zijn geweest gaat station Harlingen Haven donderdagochtend open met een primeur. Harlingen Haven is de eerste van ongeveer honderd stations in Nederland die de huisstijl van de regionale vervoerder krijgen. Arriva in dit geval.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 9 juni 2010 22:40
Laatst bijgewerkt: woensdag 9 juni 2010 22:41
Na meer dan een jaar gesloten te zijn geweest gaat station Harlingen Haven donderdagochtend open met een primeur. Harlingen Haven is de eerste van ongeveer honderd stations in Nederland die de huisstijl van de regionale vervoerder krijgen. Arriva in dit geval.
Lees verder
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Rode bordjes dus? Ik vraag me af of ze dat ook doen bij station Groningen, waar NS uiteraard nog actief is. Daarom lijkt mij dat niet. In feite is de gehele A-zijde voor Arriva, maar of ze nu de helft van het station rood en de andere helft blauw laten kleuren?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Volgens de video op de site van de Leeuwarder courant zijn alleen de borden met NS-logo vervangen door exemplaren met een Arriva-logo, niet de bordjes met de stationsnaam (scheelt Fles weer werk )
Al zou, om een ander Arriva-lijntje te nemen, spoor 15 van Dordrecht wel in MerwedeLingeLijn-stijl gebracht worden volgens divers nieuws daarover. Ben wel benieuwd wat voor logo's we daar op de rest van de stations krijgen (MLL of Arriva-logo's dus)
Al zou, om een ander Arriva-lijntje te nemen, spoor 15 van Dordrecht wel in MerwedeLingeLijn-stijl gebracht worden volgens divers nieuws daarover. Ben wel benieuwd wat voor logo's we daar op de rest van de stations krijgen (MLL of Arriva-logo's dus)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Als het alleen gaat om de borden met het NS-logo lijkt de oplossing voor stations met meerdere vervoerders simpel: gewoon allebei ophangen. Net zoals nu al het geval is met de gecombineerde NS/GVB stations in Amsterdam.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Op het Amstelstation en het Duivendrechtstation heeft het GVB geen bordjes, en wordt alle informatievoorziening door de NS gedaan. Op het Bijlmerstation doet de GVB alleen de bebording voor haar eigen perron.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Ja welke wil je nou?Bee schreef:het GVB
de GVB
In ieder geval, Reisthijs bedoelt de grote naamaanduidingen bij de toegangen, dat is [NS] Duivendrecht [GVB]
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Officieel is het gewoon GVB zonder enig lidwoord... (A)Ardan schreef:Ja welke wil je nou?Bee schreef:het GVB
de GVB
Het lidwoord alsin het GVB is met de verzelfstandiging per direct afgeschaft
For Your Railroad Adventures
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Ik vind dat verschillende huisstijlen van twee verschillende vervoerders onder één dak helemaal niet storend hoeft te zijn. Kijk inderdaad maar naar de gecombineerde GVB/NS-stations in de regio Amsterdam, dat gaat best goed samen.
Vallend blad maakt rails glad.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Als beide vervoerders toevallig dezelfde kleur bordjes gebruiken (blauw+wit) is het ook niet zo vreemd dat het goed samen gaat!
Blauw+rood (NS/Arriva) zal ook best wel kunnen.
Maar NS-blauw met Connexxion-groen, daar heb ik zo m'n twijfels bij, maar gelukkig is de Valleilijn-kleur weer wel blauw.
Blauw+rood (NS/Arriva) zal ook best wel kunnen.
Maar NS-blauw met Connexxion-groen, daar heb ik zo m'n twijfels bij, maar gelukkig is de Valleilijn-kleur weer wel blauw.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Waarom hangt ProRail niet gewoon een stationslogo op? Nederland gaat echt Engeland achterna en dat maakt het treinreizen niet gemakkelijk. :N
Het is een spectrum.
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Ik vind het eigenlijk wel leuk dat we straks op regionale lijntjes ook echt de huisstijl van de vervoerder zien.
Daarmee heb je niet meer overal het standaard NS gevoel.
Maar ik neem aan dat de nieuwe CTA's, VT7, VT14 enz wel gewoon allemaal de standaard stijl krijgen? En dus ook bij de kleinere vervoerders?
Daarmee heb je niet meer overal het standaard NS gevoel.
Maar ik neem aan dat de nieuwe CTA's, VT7, VT14 enz wel gewoon allemaal de standaard stijl krijgen? En dus ook bij de kleinere vervoerders?
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Ja dat bedoel ik, dit ziet er netjes uit. Kleurtjes horen op informatieborden en materieel thuis. Laat ze wat stations en pictogrammen betreft alstublieft één uniforme huisstijl handhaven. Ze zijn nu ook met een uniforme uitstraling à la Schiphol voor alle stationswinkels bezig, dat ziet er ook veel netter en rustiger uit in plaats van schreeuwerig en slordig.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Leiden bedoel je, neem ik aan? Ziet er inderdaad strak uit.Dexter schreef:(...) Ze zijn nu ook met een uniforme uitstraling à la Schiphol voor alle stationswinkels bezig, dat ziet er ook veel netter en rustiger uit in plaats van schreeuwerig en slordig.
Maar ik hoop niet dat je op Gn of Lwd van die Calandlijn/Erasmuslijn-taferelen krijgt, met blauwe en rode bordjes door elkaar.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Ik vind het er op Station Leiden ook wel strak uit zien, 9/10 keer erger ik me groen en geel aan al dat agressieve kleur gebruik in logo's.
Wanneer alles ineens sprankelend wit wordt leidt dit het treinreizen een stuk minder af opzoek naar bordjes en perrons. *O*
Wanneer alles ineens sprankelend wit wordt leidt dit het treinreizen een stuk minder af opzoek naar bordjes en perrons. *O*
For Your Railroad Adventures
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Zijn er al OV spotters die foto's hebben genomen op dit nieuwe station? Ik ben wel benieuwd naar de Arriva stijl.
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Het stelt eigenlijk niet zoveel voor. In plaats van een groot blauw NS-bord staat er nu een rood Arriva-bord. Dat is ongeveer het enige wat Arriva-stijl heeft. Stationsnaamborden en kaartautomaten zijn allemaal ongewijzigd gebleven. Je zou zeggen dat er wel erg veel aandacht wordt besteed aan het wijzigen van één bordje. Ik heb begrepen dat het toestaan van een andere naam en ander logo op een NS-station een enorme mijlpaal is.
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Als ik volgende week tijd en zin heb ga ik wel een kijkje nemen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: do 17 jun 2010, 17:25
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Ik heb het gezien, echt super mooi geworden. daar kan de NS nog wat van leren
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Als ik voor dinsdag me nieuwe SOV-C binnen heb ga ik ook maar eens kijken, ik vrees dat het niet zo groot feest zal zijn.
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Het viel van de week op dat Veolia nu ook weer een station heeft uitgerust van een eigen stijl. Of ja eigen stijl. Een NS bord op het pas geopende station Mook-Molenhoek is gewoon over stickerd met een Veolia logo.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Toevallig ben ik vorige week op Station Harlingen Haven geweest...
Kijk en oordeel zelf... Ohja helemaal aan het einde van het station staat ÉÉN arriva bordje....
Ik vind dat arriva de media met hun persbericht zwaar heeft voorgelogen... :neg:
Kijk en oordeel zelf... Ohja helemaal aan het einde van het station staat ÉÉN arriva bordje....
Ik vind dat arriva de media met hun persbericht zwaar heeft voorgelogen... :neg:
For Your Railroad Adventures
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Had 't volgens mij ooit al ergens gemeld, maar Ede Centrum is ook in Valleilijn-stijl tegenwoordig. (Bord is dus voorzien van Valleilijn-logo en niet van een connexxion-logo)Joshua schreef:Het viel van de week op dat Veolia nu ook weer een station heeft uitgerust van een eigen stijl.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Waarom niet zoals Karl al zei, gewoon uniforme borden voor al het OV. Als we dit gaan doorvoeren, met alle aanbestedingen en concessies die er in de loop der jaren nog zullen volgen, zou telkens de huisstijl moeten gaan veranderen.
Mij lijkt het 1 duidelijke logo stijl voor trein, bus, tram en metro stations, waar de verschillende vervoerders gewoon gebruik van maken. Dat daarnaast op de halte zelf de aanduiding van de vervoerder zou komen, prima.
En dan een logo in iets van een mooie groene kleur ofzo. (zijn gelijk alle milieu gerichte instanties ook tevreden.)
(Al zou van mij het NS logo niet te hoeven te verdwijnen, het logo is immers een begrip geworden, en gaat in de gedachtenwereld van de meeste reiziger verder als "De NS" .)
Misschien zou zelfs wel iets met het OV-C logo icm een aanduiding welk soort vervoer er stopt een idee zijn.
Mij lijkt het 1 duidelijke logo stijl voor trein, bus, tram en metro stations, waar de verschillende vervoerders gewoon gebruik van maken. Dat daarnaast op de halte zelf de aanduiding van de vervoerder zou komen, prima.
En dan een logo in iets van een mooie groene kleur ofzo. (zijn gelijk alle milieu gerichte instanties ook tevreden.)
(Al zou van mij het NS logo niet te hoeven te verdwijnen, het logo is immers een begrip geworden, en gaat in de gedachtenwereld van de meeste reiziger verder als "De NS" .)
Misschien zou zelfs wel iets met het OV-C logo icm een aanduiding welk soort vervoer er stopt een idee zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Harlinger station open in Arriva-stijl
Dat kan dus pas als je overal met de OV-C kunt reizen.
Maar op zich vind ik die tekeningen nog best mooi. :)
Maar op zich vind ik die tekeningen nog best mooi. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten