Harlinger station open in Arriva-stijl

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Harlinger station open in Arriva-stijl

Bericht door Geert »

Eén logo voor het hele OV zou inderdaad niet verkeerd zijn. Nu heb je voor de trein het NS-logo, voor tram/bus/metro mag je het doen met het logo van de vervoerder. Het logo van de ov-chipkaart is echter misschien niet zo geschikt, dat gaat specifiek over het betalen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Harlinger station open in Arriva-stijl

Bericht door find_your_spot »

Alsjeblieft wel die vreemde trein vervangen voor een SLET trein logo'tje :Y
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Harlinger station open in Arriva-stijl

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Eén logo voor het hele OV zou inderdaad niet verkeerd zijn. Nu heb je voor de trein het NS-logo, voor tram/bus/metro mag je het doen met het logo van de vervoerder. Het logo van de ov-chipkaart is echter misschien niet zo geschikt, dat gaat specifiek over het betalen.
Het zal inderdaad waarschijnlijk niet mogelijk zijn dat logo te gebruiken, alhoewel het wel heel duidelijk de boodschap van A naar B bevat, en het zou straks tevens aangeven dat je daar met die kaart kan reizen.
Dus bijvoorbeeld een toerist die zo'n kaart door zijn strot geduwd krijgt, zou in een oogopslag zien, hier kan ik met die kaart reizen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Harlinger station open in Arriva-stijl

Bericht door iljitsch »

Ik was vorige week na een fietstochtje over de afsluitdijk (met straffe wind mee, ik was in twee uur aan de overkant, inclusief fotopauzes!) op Harlingen Haven beland en na eerst nog wat dames van middelbare leeftijd te laten schrikken met mijn vraag of het station wel in gebruik was moest ik dus een kaartje kopen. En de automaat deed het niet. Dan is zo'n chipkaart toch wel veel handiger, hoewel dat in dit geval geen verschil gemaakt had omdat ik ook een fietskaartje nodig had. Vreemd genoeg worden die niet zonder datum verkocht door de automaat, anders had ik voordat ik aan mijn week fietsen+treinen begon een stapeltje in kunnen kopen.

De conducteur van Arriva was zo vriendelijk mij een gecombineerd kaartje voor m'n fiets + Hlgh - Gk te verkopen voor 12,10, terwijl de NS-automaat voordat-ie ermee kapte hier 12 euro voor wilde hebben. Hij vertelde me ook dat het plan is om per oktober met de chipkaart te beginnen bij Arriva. Maar het is nog steeds onduidelijk hoe de overstap tussen verschillende vervoerders nu getarifeerd gaat worden.

Volgende dag was het plan Gk - Dz - Hrn maar de kaartautomaat op Gk deed het ook niet, en geen conducteur dus maar in Gn een retourtje Dz gekocht en het stuk naar Haren later gefietst. Er was ook een monteur bezig aan die kaartautomaat in Grijpskerk maar die kreeg weinig voor elkaar behalve voetgangers hinderen door z'n auto recht voor de auomaat midden op de stoep te zetten...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten