Joyriders stelen Connexxion-bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4062
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Joyriders stelen Connexxion-bus

Berichtdoor Etienne » Di 21 Dec 2010, 13:51

Joyriders stelen Connexxion-bus

Joyriders hebben maandag in Leeuwarden een bus van Connexxion gestolen. Het voertuig werd een paar uur later zwaar beschadigd teruggevonden.

(Novum) - Joyriders hebben maandagmiddag in Leeuwarden een bus van Connexxion gestolen. Het voertuig werd een paar uur later enkele kilometers verderop zwaar beschadigd teruggevonden. Onder meer ruiten waren stuk. Dat heeft de politie gemeld.

Lees verder


Hmmm, aparte procedure. Een Procity is net een auto, sleutel omdraaien en karren maar. *bus*
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Joyriders stelen Connexxion-bus

Berichtdoor find_your_spot » Di 21 Dec 2010, 14:12

Een "gewone" bus is net zo makkelijk te starten als een Frysker. Bij de ene draai je een sleutel om in het contact en bij de ander druk je een knopje in...
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Joyriders stelen Connexxion-bus

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 22 Dec 2010, 00:19

Pijnackerbus schreef:Joyriders stelen Connexxion-bus

Joyriders hebben maandag in Leeuwarden een bus van Connexxion gestolen. Het voertuig werd een paar uur later zwaar beschadigd teruggevonden.

(Novum) - Joyriders hebben maandagmiddag in Leeuwarden een bus van Connexxion gestolen. Het voertuig werd een paar uur later enkele kilometers verderop zwaar beschadigd teruggevonden. Onder meer ruiten waren stuk. Dat heeft de politie gemeld.

Lees verder


Hmmm, aparte procedure. Een Procity is net een auto, sleutel omdraaien en karren maar. *bus*


Dit geeft mij een dejavu over een eerder geplaatst bericht. Wederom Connexxion en wederom in het noorden van het land. Lijkt wel alsof deze joyriders een eerder geplaatste nieuwsbericht over de dronklappen, die de gelede bus van connexxion stalen, hadden gelezen. Maar ja, er zijn echt een aantal zaken die elke busfabrikant moet wijzigen, zet er een slot op of een code waarmee je de bus kan opstarten.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Joyriders stelen Connexxion-bus

Berichtdoor STF » Wo 22 Dec 2010, 01:53

Het ontbreken van een contactslot ligt niet aan de busfabrikant hoor, maar aan de vervoerder zelf. Kijk maar eens goed rond het stuur bij een bus, 9 op de 10 keer zie je een afdekkapje zitten waar normaal gesproken het contactslot zou zitten. In Luxemburg rijden net als in Nederland honderden MAN Lion's en Mercedes Citaro's rond, hier allemaal met contactslot.
En een gedeelte van de Luxemburgse vervoerders heeft er bovendien centrale deurvergrendeling op zitten (al dan niet met afstandsbediening), net als een personenauto.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Joyriders stelen Connexxion-bus

Berichtdoor find_your_spot » Wo 22 Dec 2010, 12:22

Overigens wordt er hier ook wel is met een bus gejoyride, maar hier zijn vervoerbedrijven en inwoners niet zo gek om met het verhaal naar een krant of website te gaan, waardoor het nooit bekend wordt.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Joyriders stelen Connexxion-bus

Berichtdoor Michael 1988 » Do 23 Dec 2010, 00:01

STF schreef:Het ontbreken van een contactslot ligt niet aan de busfabrikant hoor, maar aan de vervoerder zelf. Kijk maar eens goed rond het stuur bij een bus, 9 op de 10 keer zie je een afdekkapje zitten waar normaal gesproken het contactslot zou zitten. In Luxemburg rijden net als in Nederland honderden MAN Lion's en Mercedes Citaro's rond, hier allemaal met contactslot.
En een gedeelte van de Luxemburgse vervoerders heeft er bovendien centrale deurvergrendeling op zitten (al dan niet met afstandsbediening), net als een personenauto.


Nooit gezien. Maar ja ik rij niet zo vaak met een Citaro of Lion mee, maar meer met een Amba. Maar ja dan is het van de vervoerders verstandig om het slot te gebruiken. Zou trouwens leuk zijn. Ik weet waar alle Arriva-bussen staan, heb volgende week niets te doen en wil wel eens zo'n ding zelf besturen. Wil er iemand mee? Het is alleen maar gas geven en remmen :P. Net mijn eigen auto, alleen een meter of 7 of 8 langer. Maar ja ik zeg het al, "Het is alleen gas geven en remmen". Even kloten met de deurknoppen en je weet welke de achterdeur en welke de voordeur is. Voor de rest blijf je met je poten van af, ander druk je een alarmknopje in of zo (zit er tegenwoordig in sommige bussen ook in schijnbaar :@ ).
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart


Terug naar “OV in Noord-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 4 gasten