"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"

Berichtdoor Wubbo » Za 26 Feb 2011, 10:21

"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"
Geplaatst op: zaterdag 26 februari 2011 10:18
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 februari 2011 10:21


Voor sommige treinreizigers is het een vreemde gewaarwording als ze naar het stationsbord op station Leeuwarden kijken. Want waar de stoptrein naar Groningen normaal in Grijpskerk en Zuidhorn stopt, blijkt deze volgens de informatie nu ineens op Visvliet te stoppen.
Lees verder

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re:

Berichtdoor Suus » Za 26 Feb 2011, 10:28

En nog handgeschreven ook _O_
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re:

Berichtdoor Vinny » Za 26 Feb 2011, 11:42

Kortom, dat was gewoon een monteur die per ongeluk een specificatielijst van 20 jaar geleden gebruikte bij het herstel van de CTA bak. (A)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

huibf
Berichten: 2522
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re:

Berichtdoor huibf » Za 26 Feb 2011, 12:05

"ProRail is de beheerder van deze bakken en volgens Vegter is aanpassen niet mogelijk. “Zo’n bak werkt met zogenaamde paletten, ook wel lamellen genoemd. Deze worden niet meer gemaakt, waardoor vervanging niet meer mogelijk is”

lulantwoord natuurlijk. volgensmij kan je het gewoon doorstrepen of een sticker eroverheen.
Overigens heeft Prorail niet ergens nog zon bak over, of als 'spare' een lamel die je kan uitwisselen ?
En hoeveel lege lamellen zitten er wel niet in dat ding, die je kan omwisselen voor een bestemming die nooit getoond wordt?

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re:

Berichtdoor Geert » Za 26 Feb 2011, 16:17

Ach, volgens hetzelfde artikel (en die citeert de woordvoerder van ProRail) hangen in Amsterdam al nieuwe CTA's. Uh, niet echt :lol:

Maar ik kan me wel weer voorstellen dat stickers een flapje te zwaar cq. te dik maken. Het is nogal een delicaat systeem, statische elektriciteit laat flapjes bijvoorbeeld weer aan elkaar plakken...

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re:

Berichtdoor Vinny » Za 26 Feb 2011, 22:04

Er is geexperimenteerd met letterbestickering, maar dat was geen succes. Een speciale viltstift werkt beter en is een heel stuk goedkoper: Het werkt alsvolgt:
Monteur komt een storing in de CTA bak verhelpen
Monteur constateert dat er een flapje stuk is
Monteur neemt een leeg flapje en schrijft er een paar bestemmingen in
Monteur vervangt het defecte flapje door het flapje waar met viltstift de bestemmingen in zijn geschreven

Kortom, een ongelofelijk tijd en geld besparend werkproces ten opzichte van de fabrikant opbellen, hopen dat je het juiste flapje geleverd krijgt, en er na levering achter komen dat dat ding statisch is... :|
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re:

Berichtdoor Mark » Za 26 Feb 2011, 22:32

Die letterbestickering is in Aml nogal veel in de CTA's te zien. Vreemd gezicht ineens zwarte letters in een CTA.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re:

Berichtdoor Suus » Za 26 Feb 2011, 22:51

Ach, je kan ook overdrijven met handgeschreven natuurlijk.

De CTA van Amsterdam Amstel op spoor 4, diegene vlakbij de Kiosk hangt, is een grote verzameling handgeschreven flapjes. Vooral flapjes die je gelukkig weinig ziet, zoals Intercity 25 minuten vertraging bijvoorbeeld.

Volgens mij lacht de fabrikant ProRail recht in haar gezicht uit als ze nieuwe flapjes voor in de CTA's bestellen :')
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re:

Berichtdoor Vinny » Za 26 Feb 2011, 23:38

Dat is dom van ze. Maar goed, veel flapjes worden nu niet meer besteld, aangezien de nieuwe digitale bakken hun intrede doen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Re:

Berichtdoor Fles » Di 01 Mar 2011, 12:57

huibf schreef:"ProRail is de beheerder van deze bakken en volgens Vegter is aanpassen niet mogelijk. “Zo’n bak werkt met zogenaamde paletten, ook wel lamellen genoemd. Deze worden niet meer gemaakt, waardoor vervanging niet meer mogelijk is”

lulantwoord natuurlijk. volgensmij kan je het gewoon doorstrepen of een sticker eroverheen.


Ja precies mijn idee. Best leuk als ze wat hersenloze amoebes een stempel "woordvoerder" op hun hoofd gezet hebben, maar misschien kunnen ze eens ophouden met denken dat iemand die kletskoek gelooft iedere keer. Waardeloze organisatie dat 't is.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re:

Berichtdoor Caspar » Di 01 Mar 2011, 18:35

Mij lijkt het nog best een leuk baantje om voorlichter te zijn bij Prorail. Heb wel eens een soort van auditie gedaan voor wat collega´s, en ik was best goed in kritische vragen omzeilen, en vooral op het nut van het OCCR te hameren :lol:

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re:

Berichtdoor Vinny » Di 01 Mar 2011, 21:05

Je moet inderdaad ingewikkelde technische details kunnen vertalen naar hapklare blokken informatie die toegankelijk zijn voor het grote publiek. Niet iedereen kan dat ;) Ik zou er te cynisch voor zijn denk ik :twisted:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

enkelereis
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 05 Mar 2011, 17:08
Locatie: Mt

Re:

Berichtdoor enkelereis » Za 05 Mar 2011, 17:13

Een leuk verhaal en komen er wel meer van dit soort situatie's voor in Nederland?

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9260
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re:

Berichtdoor Ardan » Za 05 Mar 2011, 20:26

Schering en inslag, kijk maar bij de 'missers in de reisinformatie' :lol:
Hoewel het wel voor het eerst is dat ik een opgeheven station voorbij zie komen..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re:

Berichtdoor Caspar » Za 05 Mar 2011, 21:13

In Nijmegen (vorig jaar) eens de trein naar Duitsland inclusief tussenstations.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re:

Berichtdoor Daniel » Za 05 Mar 2011, 21:32

En in Dordrecht komt zo af en toe Rotterdam CS nog langs, gevolgd door een merkwaardig genoeg wel aangepast Schiedam Centrum...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re:

Berichtdoor Suus » Za 05 Mar 2011, 22:29

En in Utrecht had of heb je nog steeds wel eens Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Zuid WTC op flapjes.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re:

Berichtdoor Caspar » Za 05 Mar 2011, 22:36

Dat vind ik behoorlijk geneuzel. Amsterdam Zuid of Zuid WTC wat maakt het uit als je het op een CTA ziet.
Leuker is als bijvoorbeeld Amsterdam De Vlugtlaan nog eens ergens opduikt bv.


Terug naar “OV in Noord-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten