"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"
"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"
"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"
Geplaatst op: zaterdag 26 februari 2011 10:18
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 februari 2011 10:21
Voor sommige treinreizigers is het een vreemde gewaarwording als ze naar het stationsbord op station Leeuwarden kijken. Want waar de stoptrein naar Groningen normaal in Grijpskerk en Zuidhorn stopt, blijkt deze volgens de informatie nu ineens op Visvliet te stoppen.
Lees verder
Geplaatst op: zaterdag 26 februari 2011 10:18
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 februari 2011 10:21
Voor sommige treinreizigers is het een vreemde gewaarwording als ze naar het stationsbord op station Leeuwarden kijken. Want waar de stoptrein naar Groningen normaal in Grijpskerk en Zuidhorn stopt, blijkt deze volgens de informatie nu ineens op Visvliet te stoppen.
Lees verder
Re:
En nog handgeschreven ook _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re:
Kortom, dat was gewoon een monteur die per ongeluk een specificatielijst van 20 jaar geleden gebruikte bij het herstel van de CTA bak. (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re:
"ProRail is de beheerder van deze bakken en volgens Vegter is aanpassen niet mogelijk. “Zo’n bak werkt met zogenaamde paletten, ook wel lamellen genoemd. Deze worden niet meer gemaakt, waardoor vervanging niet meer mogelijk is”
lulantwoord natuurlijk. volgensmij kan je het gewoon doorstrepen of een sticker eroverheen.
Overigens heeft Prorail niet ergens nog zon bak over, of als 'spare' een lamel die je kan uitwisselen ?
En hoeveel lege lamellen zitten er wel niet in dat ding, die je kan omwisselen voor een bestemming die nooit getoond wordt?
lulantwoord natuurlijk. volgensmij kan je het gewoon doorstrepen of een sticker eroverheen.
Overigens heeft Prorail niet ergens nog zon bak over, of als 'spare' een lamel die je kan uitwisselen ?
En hoeveel lege lamellen zitten er wel niet in dat ding, die je kan omwisselen voor een bestemming die nooit getoond wordt?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re:
Ach, volgens hetzelfde artikel (en die citeert de woordvoerder van ProRail) hangen in Amsterdam al nieuwe CTA's. Uh, niet echt
Maar ik kan me wel weer voorstellen dat stickers een flapje te zwaar cq. te dik maken. Het is nogal een delicaat systeem, statische elektriciteit laat flapjes bijvoorbeeld weer aan elkaar plakken...
Maar ik kan me wel weer voorstellen dat stickers een flapje te zwaar cq. te dik maken. Het is nogal een delicaat systeem, statische elektriciteit laat flapjes bijvoorbeeld weer aan elkaar plakken...
Re:
Er is geexperimenteerd met letterbestickering, maar dat was geen succes. Een speciale viltstift werkt beter en is een heel stuk goedkoper: Het werkt alsvolgt:
Monteur komt een storing in de CTA bak verhelpen
Monteur constateert dat er een flapje stuk is
Monteur neemt een leeg flapje en schrijft er een paar bestemmingen in
Monteur vervangt het defecte flapje door het flapje waar met viltstift de bestemmingen in zijn geschreven
Kortom, een ongelofelijk tijd en geld besparend werkproces ten opzichte van de fabrikant opbellen, hopen dat je het juiste flapje geleverd krijgt, en er na levering achter komen dat dat ding statisch is...
Monteur komt een storing in de CTA bak verhelpen
Monteur constateert dat er een flapje stuk is
Monteur neemt een leeg flapje en schrijft er een paar bestemmingen in
Monteur vervangt het defecte flapje door het flapje waar met viltstift de bestemmingen in zijn geschreven
Kortom, een ongelofelijk tijd en geld besparend werkproces ten opzichte van de fabrikant opbellen, hopen dat je het juiste flapje geleverd krijgt, en er na levering achter komen dat dat ding statisch is...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re:
Ach, je kan ook overdrijven met handgeschreven natuurlijk.
De CTA van Amsterdam Amstel op spoor 4, diegene vlakbij de Kiosk hangt, is een grote verzameling handgeschreven flapjes. Vooral flapjes die je gelukkig weinig ziet, zoals Intercity 25 minuten vertraging bijvoorbeeld.
Volgens mij lacht de fabrikant ProRail recht in haar gezicht uit als ze nieuwe flapjes voor in de CTA's bestellen :')
De CTA van Amsterdam Amstel op spoor 4, diegene vlakbij de Kiosk hangt, is een grote verzameling handgeschreven flapjes. Vooral flapjes die je gelukkig weinig ziet, zoals Intercity 25 minuten vertraging bijvoorbeeld.
Volgens mij lacht de fabrikant ProRail recht in haar gezicht uit als ze nieuwe flapjes voor in de CTA's bestellen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Re:
Ja precies mijn idee. Best leuk als ze wat hersenloze amoebes een stempel "woordvoerder" op hun hoofd gezet hebben, maar misschien kunnen ze eens ophouden met denken dat iemand die kletskoek gelooft iedere keer. Waardeloze organisatie dat 't is.huibf schreef:"ProRail is de beheerder van deze bakken en volgens Vegter is aanpassen niet mogelijk. “Zo’n bak werkt met zogenaamde paletten, ook wel lamellen genoemd. Deze worden niet meer gemaakt, waardoor vervanging niet meer mogelijk is”
lulantwoord natuurlijk. volgensmij kan je het gewoon doorstrepen of een sticker eroverheen.
Re:
Mij lijkt het nog best een leuk baantje om voorlichter te zijn bij Prorail. Heb wel eens een soort van auditie gedaan voor wat collega´s, en ik was best goed in kritische vragen omzeilen, en vooral op het nut van het OCCR te hameren
Re:
Je moet inderdaad ingewikkelde technische details kunnen vertalen naar hapklare blokken informatie die toegankelijk zijn voor het grote publiek. Niet iedereen kan dat ;) Ik zou er te cynisch voor zijn denk ik
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 17:08
- Locatie: Mt
Re:
Een leuk verhaal en komen er wel meer van dit soort situatie's voor in Nederland?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re:
En in Dordrecht komt zo af en toe Rotterdam CS nog langs, gevolgd door een merkwaardig genoeg wel aangepast Schiedam Centrum...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re:
En in Utrecht had of heb je nog steeds wel eens Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Zuid WTC op flapjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten