Pagina 1 van 1

"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"

Geplaatst: za 26 feb 2011, 10:21
door Wubbo
"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"
Geplaatst op: zaterdag 26 februari 2011 10:18
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 februari 2011 10:21


Voor sommige treinreizigers is het een vreemde gewaarwording als ze naar het stationsbord op station Leeuwarden kijken. Want waar de stoptrein naar Groningen normaal in Grijpskerk en Zuidhorn stopt, blijkt deze volgens de informatie nu ineens op Visvliet te stoppen.
Lees verder

Re:

Geplaatst: za 26 feb 2011, 10:28
door Suus
En nog handgeschreven ook _O_

Re:

Geplaatst: za 26 feb 2011, 11:42
door Vinny
Kortom, dat was gewoon een monteur die per ongeluk een specificatielijst van 20 jaar geleden gebruikte bij het herstel van de CTA bak. (A)

Re:

Geplaatst: za 26 feb 2011, 12:05
door huibf
"ProRail is de beheerder van deze bakken en volgens Vegter is aanpassen niet mogelijk. “Zo’n bak werkt met zogenaamde paletten, ook wel lamellen genoemd. Deze worden niet meer gemaakt, waardoor vervanging niet meer mogelijk is”

lulantwoord natuurlijk. volgensmij kan je het gewoon doorstrepen of een sticker eroverheen.
Overigens heeft Prorail niet ergens nog zon bak over, of als 'spare' een lamel die je kan uitwisselen ?
En hoeveel lege lamellen zitten er wel niet in dat ding, die je kan omwisselen voor een bestemming die nooit getoond wordt?

Re:

Geplaatst: za 26 feb 2011, 16:17
door Geert
Ach, volgens hetzelfde artikel (en die citeert de woordvoerder van ProRail) hangen in Amsterdam al nieuwe CTA's. Uh, niet echt :lol:

Maar ik kan me wel weer voorstellen dat stickers een flapje te zwaar cq. te dik maken. Het is nogal een delicaat systeem, statische elektriciteit laat flapjes bijvoorbeeld weer aan elkaar plakken...

Re:

Geplaatst: za 26 feb 2011, 22:04
door Vinny
Er is geexperimenteerd met letterbestickering, maar dat was geen succes. Een speciale viltstift werkt beter en is een heel stuk goedkoper: Het werkt alsvolgt:
Monteur komt een storing in de CTA bak verhelpen
Monteur constateert dat er een flapje stuk is
Monteur neemt een leeg flapje en schrijft er een paar bestemmingen in
Monteur vervangt het defecte flapje door het flapje waar met viltstift de bestemmingen in zijn geschreven

Kortom, een ongelofelijk tijd en geld besparend werkproces ten opzichte van de fabrikant opbellen, hopen dat je het juiste flapje geleverd krijgt, en er na levering achter komen dat dat ding statisch is... :|

Re:

Geplaatst: za 26 feb 2011, 22:32
door Mark
Die letterbestickering is in Aml nogal veel in de CTA's te zien. Vreemd gezicht ineens zwarte letters in een CTA.

Re:

Geplaatst: za 26 feb 2011, 22:51
door Suus
Ach, je kan ook overdrijven met handgeschreven natuurlijk.

De CTA van Amsterdam Amstel op spoor 4, diegene vlakbij de Kiosk hangt, is een grote verzameling handgeschreven flapjes. Vooral flapjes die je gelukkig weinig ziet, zoals Intercity 25 minuten vertraging bijvoorbeeld.

Volgens mij lacht de fabrikant ProRail recht in haar gezicht uit als ze nieuwe flapjes voor in de CTA's bestellen :')

Re:

Geplaatst: za 26 feb 2011, 23:38
door Vinny
Dat is dom van ze. Maar goed, veel flapjes worden nu niet meer besteld, aangezien de nieuwe digitale bakken hun intrede doen.

Re: Re:

Geplaatst: di 01 mar 2011, 12:57
door Fles
huibf schreef:"ProRail is de beheerder van deze bakken en volgens Vegter is aanpassen niet mogelijk. “Zo’n bak werkt met zogenaamde paletten, ook wel lamellen genoemd. Deze worden niet meer gemaakt, waardoor vervanging niet meer mogelijk is”

lulantwoord natuurlijk. volgensmij kan je het gewoon doorstrepen of een sticker eroverheen.
Ja precies mijn idee. Best leuk als ze wat hersenloze amoebes een stempel "woordvoerder" op hun hoofd gezet hebben, maar misschien kunnen ze eens ophouden met denken dat iemand die kletskoek gelooft iedere keer. Waardeloze organisatie dat 't is.

Re:

Geplaatst: di 01 mar 2011, 18:35
door Caspar
Mij lijkt het nog best een leuk baantje om voorlichter te zijn bij Prorail. Heb wel eens een soort van auditie gedaan voor wat collega´s, en ik was best goed in kritische vragen omzeilen, en vooral op het nut van het OCCR te hameren :lol:

Re:

Geplaatst: di 01 mar 2011, 21:05
door Vinny
Je moet inderdaad ingewikkelde technische details kunnen vertalen naar hapklare blokken informatie die toegankelijk zijn voor het grote publiek. Niet iedereen kan dat ;) Ik zou er te cynisch voor zijn denk ik :twisted:

Re:

Geplaatst: za 05 mar 2011, 17:13
door enkelereis
Een leuk verhaal en komen er wel meer van dit soort situatie's voor in Nederland?

Re:

Geplaatst: za 05 mar 2011, 20:26
door Ardan
Schering en inslag, kijk maar bij de 'missers in de reisinformatie' :lol:
Hoewel het wel voor het eerst is dat ik een opgeheven station voorbij zie komen..

Re:

Geplaatst: za 05 mar 2011, 21:13
door Caspar
In Nijmegen (vorig jaar) eens de trein naar Duitsland inclusief tussenstations.

Re:

Geplaatst: za 05 mar 2011, 21:32
door Daniel
En in Dordrecht komt zo af en toe Rotterdam CS nog langs, gevolgd door een merkwaardig genoeg wel aangepast Schiedam Centrum...

Re:

Geplaatst: za 05 mar 2011, 22:29
door Suus
En in Utrecht had of heb je nog steeds wel eens Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Zuid WTC op flapjes.

Re:

Geplaatst: za 05 mar 2011, 22:36
door Caspar
Dat vind ik behoorlijk geneuzel. Amsterdam Zuid of Zuid WTC wat maakt het uit als je het op een CTA ziet.
Leuker is als bijvoorbeeld Amsterdam De Vlugtlaan nog eens ergens opduikt bv.