"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"

Bericht door Wubbo »

"ProRail blaast station Visvliet nieuw leven in"
Geplaatst op: zaterdag 26 februari 2011 10:18
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 februari 2011 10:21


Voor sommige treinreizigers is het een vreemde gewaarwording als ze naar het stationsbord op station Leeuwarden kijken. Want waar de stoptrein naar Groningen normaal in Grijpskerk en Zuidhorn stopt, blijkt deze volgens de informatie nu ineens op Visvliet te stoppen.
Lees verder
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re:

Bericht door Suus »

En nog handgeschreven ook _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re:

Bericht door Vinny »

Kortom, dat was gewoon een monteur die per ongeluk een specificatielijst van 20 jaar geleden gebruikte bij het herstel van de CTA bak. (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re:

Bericht door huibf »

"ProRail is de beheerder van deze bakken en volgens Vegter is aanpassen niet mogelijk. “Zo’n bak werkt met zogenaamde paletten, ook wel lamellen genoemd. Deze worden niet meer gemaakt, waardoor vervanging niet meer mogelijk is”

lulantwoord natuurlijk. volgensmij kan je het gewoon doorstrepen of een sticker eroverheen.
Overigens heeft Prorail niet ergens nog zon bak over, of als 'spare' een lamel die je kan uitwisselen ?
En hoeveel lege lamellen zitten er wel niet in dat ding, die je kan omwisselen voor een bestemming die nooit getoond wordt?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re:

Bericht door Geert »

Ach, volgens hetzelfde artikel (en die citeert de woordvoerder van ProRail) hangen in Amsterdam al nieuwe CTA's. Uh, niet echt :lol:

Maar ik kan me wel weer voorstellen dat stickers een flapje te zwaar cq. te dik maken. Het is nogal een delicaat systeem, statische elektriciteit laat flapjes bijvoorbeeld weer aan elkaar plakken...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re:

Bericht door Vinny »

Er is geexperimenteerd met letterbestickering, maar dat was geen succes. Een speciale viltstift werkt beter en is een heel stuk goedkoper: Het werkt alsvolgt:
Monteur komt een storing in de CTA bak verhelpen
Monteur constateert dat er een flapje stuk is
Monteur neemt een leeg flapje en schrijft er een paar bestemmingen in
Monteur vervangt het defecte flapje door het flapje waar met viltstift de bestemmingen in zijn geschreven

Kortom, een ongelofelijk tijd en geld besparend werkproces ten opzichte van de fabrikant opbellen, hopen dat je het juiste flapje geleverd krijgt, en er na levering achter komen dat dat ding statisch is... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re:

Bericht door Mark »

Die letterbestickering is in Aml nogal veel in de CTA's te zien. Vreemd gezicht ineens zwarte letters in een CTA.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re:

Bericht door Suus »

Ach, je kan ook overdrijven met handgeschreven natuurlijk.

De CTA van Amsterdam Amstel op spoor 4, diegene vlakbij de Kiosk hangt, is een grote verzameling handgeschreven flapjes. Vooral flapjes die je gelukkig weinig ziet, zoals Intercity 25 minuten vertraging bijvoorbeeld.

Volgens mij lacht de fabrikant ProRail recht in haar gezicht uit als ze nieuwe flapjes voor in de CTA's bestellen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re:

Bericht door Vinny »

Dat is dom van ze. Maar goed, veel flapjes worden nu niet meer besteld, aangezien de nieuwe digitale bakken hun intrede doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Re:

Bericht door Fles »

huibf schreef:"ProRail is de beheerder van deze bakken en volgens Vegter is aanpassen niet mogelijk. “Zo’n bak werkt met zogenaamde paletten, ook wel lamellen genoemd. Deze worden niet meer gemaakt, waardoor vervanging niet meer mogelijk is”

lulantwoord natuurlijk. volgensmij kan je het gewoon doorstrepen of een sticker eroverheen.
Ja precies mijn idee. Best leuk als ze wat hersenloze amoebes een stempel "woordvoerder" op hun hoofd gezet hebben, maar misschien kunnen ze eens ophouden met denken dat iemand die kletskoek gelooft iedere keer. Waardeloze organisatie dat 't is.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re:

Bericht door Caspar »

Mij lijkt het nog best een leuk baantje om voorlichter te zijn bij Prorail. Heb wel eens een soort van auditie gedaan voor wat collega´s, en ik was best goed in kritische vragen omzeilen, en vooral op het nut van het OCCR te hameren :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re:

Bericht door Vinny »

Je moet inderdaad ingewikkelde technische details kunnen vertalen naar hapklare blokken informatie die toegankelijk zijn voor het grote publiek. Niet iedereen kan dat ;) Ik zou er te cynisch voor zijn denk ik :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
enkelereis
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 17:08
Locatie: Mt

Re:

Bericht door enkelereis »

Een leuk verhaal en komen er wel meer van dit soort situatie's voor in Nederland?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re:

Bericht door Ardan »

Schering en inslag, kijk maar bij de 'missers in de reisinformatie' :lol:
Hoewel het wel voor het eerst is dat ik een opgeheven station voorbij zie komen..
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re:

Bericht door Caspar »

In Nijmegen (vorig jaar) eens de trein naar Duitsland inclusief tussenstations.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re:

Bericht door Daniel »

En in Dordrecht komt zo af en toe Rotterdam CS nog langs, gevolgd door een merkwaardig genoeg wel aangepast Schiedam Centrum...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re:

Bericht door Suus »

En in Utrecht had of heb je nog steeds wel eens Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Zuid WTC op flapjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re:

Bericht door Caspar »

Dat vind ik behoorlijk geneuzel. Amsterdam Zuid of Zuid WTC wat maakt het uit als je het op een CTA ziet.
Leuker is als bijvoorbeeld Amsterdam De Vlugtlaan nog eens ergens opduikt bv.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten