Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Western Soldier
Berichten: 551
Lid geworden op: Ma 22 Mei 2017, 18:10

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Western Soldier » Wo 14 Mar 2018, 11:44

Hoogeveen heeft 4500 reizigers. Er zijn andere stations waar enkel sprinters stoppen die nog veel meer reizigers hebben. Almere Muziekwijk, Barendrecht, Best, Culemborg, Harderwijk, Hilversum Sportpark, Houten, Krommenie-Assendelft, Rijswijk, Rotterdam Lombardijen, Zandvoort Aan Zee, Zoetermeer en Zwijndrecht zijn allemaal stations met meer reizigers dan Hoogeveen en hebben ook geen intercity's stoppen. Op Harderwijk en Zandvoort Aan Zee na heeft elk station echter wel minimaal 4 sprinters per uur. Ik vind het dan ook geen gekke gedachte om de sprinter Groningen-Assen door te trekken naar Meppel of Zwolle, wat mogelijk moet zijn als de aansluiting bij Herfte ongelijkvloers is geworden. Om er echter intercity's te laten stoppen, terwijl de intercity niet heel veel ruimte heeft om de knoop in Groningen te halen.
Frequent reiziger in het noordelijk SAN, meest voorkomende lijnen: 1, 2, 4, en 352. Ook regelmatig in de treinen naar het westen te zien.

Dennenboom
Berichten: 711
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Dennenboom » Do 15 Mar 2018, 22:04

Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus. Politici gaan zich daar morgen bij NS sterk voor maken. De stations hadden in 2016 respectievelijk 726, 948 en 1645 dagelijkse in- en uitstappers. M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle. Voor Akkrum en Grou-Jirnsum complete onzin.
http://www.lc.nl/friesland/GrienLinks-rekent-op-aanpassing-treinenloop-Leeuwarden-Zwolle-22990134.html

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 7589
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Aking » Do 15 Mar 2018, 22:15

Wereldstad Wolvegas *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8479
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Hainje » Do 15 Mar 2018, 23:14

Pfff ja, als er nu wat meer mensen in Friesland woonden dan was de huidige stoptrein een Intercity en de huidige Intercity een ICD. [/drogreden]
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
19-07-2018: Trein: 8885,4 km * Bus: 1384,8 km * Metro: 34,8 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3635
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor isadora » Vr 16 Mar 2018, 08:34

Dennenboom schreef:Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus.

Waar ik dan een beetje blijf haken, is het woordje "weer".
Wanneer hadden ze dan eerder die status?
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4628
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor reisthijs » Vr 16 Mar 2018, 09:25

Dennenboom schreef:M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle.
Het is te begrijpen dat ze een directe verbinding met Zwolle willen. De huidige (tijdelijke!) situatie is natuurlijk niet ideaal, maar vanaf 2021 krijgen ze twee keer per uur een sprinter naar Zwolle, daar hebben ze meer aan dan aan één keer per uur een IC zoals vroeger.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

jelmerrr
Berichten: 756
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor jelmerrr » Vr 16 Mar 2018, 11:01

isadora schreef:
Dennenboom schreef:Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus.

Waar ik dan een beetje blijf haken, is het woordje "weer".
Wanneer hadden ze dan eerder die status?


Vorige dgrl

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3635
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor isadora » Vr 16 Mar 2018, 11:07

Okee, dank je jelmerr. :pos:
Verbaasd me, maar intercity-stations hebben natuurlijk allang niet meer de allure van weleer.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

jelmerrr
Berichten: 756
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor jelmerrr » Vr 16 Mar 2018, 11:13

Ze hadden alleen een intercity omdat de sprinter maar 1x/u reed
De IC stopte daarom ook maar 1x/u in die stations.

sirvinniei
Berichten: 1915
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor sirvinniei » Vr 16 Mar 2018, 11:45

Dennenboom schreef:Ook Akkrum, Grou-Jirnsum en Wolvega willen weer de Intercitystatus. Politici gaan zich daar morgen bij NS sterk voor maken. De stations hadden in 2016 respectievelijk 726, 948 en 1645 dagelijkse in- en uitstappers. M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle. Voor Akkrum en Grou-Jirnsum complete onzin.
http://www.lc.nl/friesland/GrienLinks-rekent-op-aanpassing-treinenloop-Leeuwarden-Zwolle-22990134.html

wel een hele zielige partij, die Grienlinks :cry:

en-es
Berichten: 574
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor en-es » Vr 16 Mar 2018, 12:38

Alleen maar grienen.

Gebruikersavatar
visgraat
Berichten: 787
Lid geworden op: Vr 13 Mei 2011, 23:13

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor visgraat » Vr 01 Jun 2018, 17:17

reisthijs schreef:
Dennenboom schreef:M.i. voor Wolvega nog wel iets te begrijpen, omdat die plaats wat meer gericht is op Zwolle.
Het is te begrijpen dat ze een directe verbinding met Zwolle willen. De huidige (tijdelijke!) situatie is natuurlijk niet ideaal, maar vanaf 2021 krijgen ze twee keer per uur een sprinter naar Zwolle, daar hebben ze meer aan dan aan één keer per uur een IC zoals vroeger.


Dat hangt er vanaf. Als de mensen verder moeten dan Zwolle, heb je er alsnog niks aan. Dan krijg je een trein die in Zwolle aankomt net op het moment dat alles weg is, net zoals de trein uit Kampen Zuid. Geen overstap is mogelijk. Wat je natuurlijk wel kan doen en waar je dan meer aan hebt, nu al, is een pendel Wolvega - Steenwijk die aansluit op de intercity. Dat scheelt ongeveer een kwartier.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11469
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Wubbo » Vr 01 Jun 2018, 18:05

De tijdsligging van die sprinter zou wel eens anders kunnen worden dan de huidige tijdsligging. Ik zou me dus niet te veel op de huidige tijden blindstaren.

timtrein
Berichten: 275
Lid geworden op: Di 18 Mar 2008, 23:33

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor timtrein » Vr 01 Jun 2018, 19:48

jelmerrr schreef:Ze hadden alleen een intercity omdat de sprinter maar 1x/u reed
De IC stopte daarom ook maar 1x/u in die stations.
Dat was toch gewoon de IC die na Zwolle als stoptrein verder reed? Vreselijk was dat...

jelmerrr
Berichten: 756
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor jelmerrr » Vr 01 Jun 2018, 20:20

Ja die was dat


Terug naar “OV in Noord-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten