Pagina 1 van 16

Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 03 jul 2011, 21:04
door Geert
Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
Geplaatst op: zondag 3 juli 2011 21:03
Laatst bijgewerkt: zondag 3 juli 2011 21:04


De gemeente Hoogeveen voert woensdag actie om de intercitystatus van haar station te behouden.

De Provinciale Staten van Drenthe beslissen dan over het voorstel van de NS om van Hoogeveen een stoptreinstation te maken.De gemeente Hoogeveen roept daarom iedereen op woensdagavond naar Assen te komen om de Statenfracties te overtuigen dat ze tegen het voorstel moeten stemmen.
Lees verder

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 03 jul 2011, 21:10
door fogeltje
*zucht* Kun je daar ook heen om tegen Hoogeveen als IC stop te argumenteren?

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 03 jul 2011, 21:57
door The best
Wat hebben de provinciale staten te maken met de status van een NS-station eigenlijk?

Voor de rest ben ik gewoon van mening dat we ze allemaal moeten afschieten, scheelt een hoop gezeik.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 03 jul 2011, 22:17
door fogeltje
Wie afschieten? Provinciale Staten of zeikers uit Hoogeveen?

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 03 jul 2011, 22:23
door Suus
Het verhaal van Hoogeveen is Hoopeloos (woordgrap alert). Zelfs de Tweede Kamer heeft zich er in het verleden mee bemoeit, tot ergernis van Assen en Groningen trouwens.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 03 jul 2011, 23:54
door The best
fogeltje schreef:Wie afschieten? Provinciale Staten of zeikers uit Hoogeveen?
De zeikers uit Hoogeveen (en de Provinciale staten als ze meegaan met die lui).

Dacht ik eindelijk dat het gezeik over was en dat er een keer een fatsoenlijke dienstregeling richting Groningen kwam, gaat het gezeur gewoon door.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 05:51
door fogeltje
The best schreef:
fogeltje schreef:Wie afschieten? Provinciale Staten of zeikers uit Hoogeveen?
De zeikers uit Hoogeveen (en de Provinciale staten als ze meegaan met die lui).

Dacht ik eindelijk dat het gezeik over was en dat er een keer een fatsoenlijke dienstregeling richting Groningen kwam, gaat het gezeur gewoon door.
Ik had wel verwacht dat ze door zouden gaan met zeuren tot het bittere eind. Als Nederlanders in hun recht denken te staan dan zullen ze toch het bittere einde doorgaan met klagen, zeker met zo een populistische politicus.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 11:56
door Daan
Waardeloos dit. Zag er vandaag alweer een heel artikel over in het Dagblad van het Noorden. Moet het nog lezen, maar ik denk dat ik de inhoud wel kan raden...

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 13:09
door Meltrain
Dan wil ik graag een actie organiseren om een Intercity-status voor Rotterdam Lombardijen te krijgen. :)
Wie doet er mee? *O*

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 13:29
door Fles
_O- Ik wil een HSL van Deventer naar Gorinchem *O*

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 13:30
door The best
Fles schreef:_O- Ik wil een HSL van Deventer naar Gorinchem *O*
Die zou ik dan wel doortrekken naar Deventer Colmschate.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 14:45
door Etienne
Daan schreef:Waardeloos dit. Zag er vandaag alweer een heel artikel over in het Dagblad van het Noorden. Moet het nog lezen, maar ik denk dat ik de inhoud wel kan raden...
Is het ook nog te lezen op het web?

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 15:02
door Daan
Volgens mij niet.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 17:32
door iljitsch
Meltrain schreef:Dan wil ik graag een actie organiseren om een Intercity-status voor Rotterdam Lombardijen te krijgen.
Ik dacht even dat je wilde zeggen voor Rotterdam CS. Dat zou wel een ludieke actie zijn. :D

Met half OViN de stoptrein naar Hoogeveen nemen en daar actie voeren is ook een mogelijkheid. Nog even een interviewtje met een oud dametje dat die intercity's zo lastig instappen vindt en dat de SLTs veel beter zijn erbij en dat kan niet meer stuk. (Zal je altijd zien dat ze die dag met mat'64 rijden...) Of een student die per ongeluk in Hoogeveen uitstapt omdat-ie dacht al in Zwolle te zijn en zo te laat is voor z'n tentamen.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 17:36
door MdJ
Etienne schreef:
Daan schreef:Waardeloos dit. Zag er vandaag alweer een heel artikel over in het Dagblad van het Noorden. Moet het nog lezen, maar ik denk dat ik de inhoud wel kan raden...
Is het ook nog te lezen op het web?
Wil iemand dat stukje ff inscannen en op het wereldwijdeweb gooien? :oops:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 17:39
door The best

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 18:08
door fogeltje
MdJ schreef:
Etienne schreef:
Daan schreef:Waardeloos dit. Zag er vandaag alweer een heel artikel over in het Dagblad van het Noorden. Moet het nog lezen, maar ik denk dat ik de inhoud wel kan raden...
Is het ook nog te lezen op het web?
Wil iemand dat stukje ff inscannen en op het wereldwijdeweb gooien? :oops:
Ik zou ook wel benieuwd zijn :)

We kunnen ook met zijn allen een grote kuil naast Hoogeveen graven en dat gat erin vegen inclusief Mastwijk. Probleem opgelost, Mastwijk is tot na de dood met zijn geliefde Hoogeveen verbonden en stopt met zeveren of dit soort zaken.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 18:45
door menno47
Ik heb het niet kunnen vinden in de editie Groningen Stad & Haren !

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 05 jul 2011, 00:46
door Joshua
Ja ik ben al met een 2253353 pagina's lang verslag bezig waarom er een HSL Lijn tussen Nijmegen en Arnhem moet komen. Maar ook dat gaat helaas niet gebeuren.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 05 jul 2011, 09:30
door fogeltje
Joshua schreef:Ja ik ben al met een 2253353 pagina's lang verslag bezig waarom er een HSL Lijn tussen Nijmegen en Arnhem moet komen. Maar ook dat gaat helaas niet gebeuren.
De spoorlijn Eindhoven - Nijmegen via Beek en Donk (met wereldstation natuurlijk) heeft dan ook prioriteit. :mrgreen:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 05 jul 2011, 14:27
door Vinny
Fles schreef:_O- Ik wil een HSL van Deventer naar Gorinchem *O*
Vergeet je niet de aansluiting op de buurtbus naar dat ene gehucht daaro? 8-)

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 05 jul 2011, 14:33
door Fles
Leerbroek? Daar komt een HOV-terminal met een blingfactor waar je helemaal bang van wordt gewoon 8-) Schijt aan die 3 nimby's die daar wonen met hun leuke milieutje :P

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 05 jul 2011, 15:18
door The best
Als we toch allemaal realistische plannen hebben, ik stel voor om de spoorlijn Almelo-Mariënberg 4 sporig te maken en er 6 stoptreinen en 6 sneltreinen (die alleen stoppen in Vroomshoop) te laten rijden.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 05 jul 2011, 15:21
door fogeltje
The best schreef:Als we toch allemaal realistische plannen hebben, ik stel voor om de spoorlijn Almelo-Mariënberg 4 sporig te maken en er 6 stoptreinen en 6 sneltreinen (die alleen stoppen in Vroomshoop) te laten rijden.
Geen ICE's? :)

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 05 jul 2011, 15:22
door The best
fogeltje schreef:
The best schreef:Als we toch allemaal realistische plannen hebben, ik stel voor om de spoorlijn Almelo-Mariënberg 4 sporig te maken en er 6 stoptreinen en 6 sneltreinen (die alleen stoppen in Vroomshoop) te laten rijden.
Geen ICE's? :)
Nee, zo groot is de afstand nu ook weer niet. Op zich wel een goed idee om de trein trouwens verder door te trekken naar Hoogeveen en hem daar te laten aansluiten op de lijn richting Groningen. Op die manier kan je mooi 6 treinen per uur (de sneltreinen vanuit Almelo) door laten rijden richting Groningen en heb je ten minste eindelijk een fatsoenlijke verbinding tussen Twente en Groningen.