Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Klaasje » Wo 13 Jul 2011, 22:21

Bee schreef:Misvatting 3: Woerden of Hoogeveen zijn niet de grootste plaats in Nederland zonder intercity-aansluiting, dat is namelijk Zoetermeer.

Hoe groot zijn Drachten en Huizen eigenlijk? Die hebben helemaal geen rail. :X
Overigens staat er een fout in de beantwoording van de kamervragen. Een extra IC-stop kost minimaal 3 minuten door de trage aanzet van een groot gedeelte van het IC-materieel. 2 minuten klopt wel voor een sprinter :Y

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Wubbo » Wo 13 Jul 2011, 22:31

Oke. De eerste die het voor elkaar krijgt om een kamerlid vragen te laten stellen over een IC-stop in Juinen neem ik mee uit eten. Beloofd.

Ik reserveer vast een tafeltje voor volgende week ;-)

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Geert » Wo 13 Jul 2011, 22:36


Aan de antwoorden van de minister is wel duidelijk dat die niet van plan is om meer intercities te laten stoppen in Woerden. En terecht overigens ;)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Suus » Wo 13 Jul 2011, 22:47

Drachten en Huizen zijn niet zo groot als Zoetermeer. Sterker nog, ze zijn samen nog niet eens zo groot als Zoetermeer :P

Drachten: 44.792 (gemeente 55.384)
Huizen: 41.618
Zoetermeer: 121.964

In de rangorde van grootste plaatsen in Zuid-Holland:
1. Rotterdam
2. Den Haag
3. Zoetermeer
4. Dordrecht
5. Leiden
Ik kan deze lijst trouwens ook aanvullen met alle plaatsen in Zuid-Holland die groter zijn dan Hoogeveen, bijna de helft daarvan heeft geen IC-stop in de gemeente :mrgreen: Nog meer argumenten nodig om het inwonersaantal niet als argument te zien?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor reisthijs » Wo 13 Jul 2011, 22:59

Mag ik dan een keer de lijst opstellen met plaatsen die zeurden om een intercitystop maar waar NS gewoon lekker niet naar luisterde?
- Voorburg
- Zoetermeer
- Harderwijk
- Hoogeveen
Wie is de volgende?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor MdJ » Wo 13 Jul 2011, 23:02

Barneveld(-Noord*), Stroe...


(*MET STREEPJE JA :twisted: )
Bij twijfel: gebruik beton.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Wubbo » Wo 13 Jul 2011, 23:07

Meppel hoort ook in dat lijstje. Elst is ook een tijdje IC-loos geweest, daar stopt nu weer wel een IC.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Meltrain » Wo 13 Jul 2011, 23:13

De enige in het lijstje waarvan ik vind dat er terecht 'gezeurd' wordt om een IC-stop is Zoetermeer. Dat is een grote plaats waar volgens mij genoeg potentieel zit voor een IC-stop.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Gekko123 » Wo 13 Jul 2011, 23:22

Ik vind niet dat er in Zoetermeer IC's moeten gaan stoppen, deze stad is met name gericht op Den Haag en daarmee is de verbinding momenteel al uitstekend (RandstadRail). De andere kant op voldoet volgens mij de huidige stoptreindienst prima.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Flevolander
Berichten: 123
Lid geworden op: Wo 01 Dec 2010, 15:05

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Flevolander » Wo 13 Jul 2011, 23:30

reisthijs schreef:Mag ik dan een keer de lijst opstellen met plaatsen die zeurden om een intercitystop maar waar NS gewoon lekker niet naar luisterde?
- Voorburg
- Zoetermeer
- Harderwijk
- Hoogeveen
Wie is de volgende?


Driebergen-Zeist
Hoofddorp
Over Purmerend wordt ook nog weleens wat geroepen. Idem over Weesp.

Helaas juist wel Castricum en Heiloo, waardoor de IC Amsterdam-Alkmaar nu een soort boemeltje is.
IC-stop Almere-Buiten staat bij de NS ter discussie, maar daar is Almere het niet mee eens.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Geert » Wo 13 Jul 2011, 23:42

Gekko123 schreef:Ik vind niet dat er in Zoetermeer IC's moeten gaan stoppen, deze stad is met name gericht op Den Haag en daarmee is de verbinding momenteel al uitstekend (RandstadRail). De andere kant op voldoet volgens mij de huidige stoptreindienst prima.

En ook per stoptrein is Zoetermeer prima verbonden met Den Haag, er zitten maar twee stations tussen (Ypenburg en Voorburg). Dat is een beetje vergelijkbaar met Houten en Utrecht denk ik.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Wubbo » Wo 13 Jul 2011, 23:44

En Hoogeveen en Zwolle/Assen :twisted:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Suus » Do 14 Jul 2011, 00:00

Richting Utrecht kan je de 4x per uur rijdende stoptrein nemen, die heeft in Gouda een zeer goede aansluiting, soms zelfs cross-platform zonder te wachten (en anders misschien maar 2 minuutjes wachten) :pos:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Daniel » Do 14 Jul 2011, 08:52

Die directe cross-platform is volgens mij wel een officiële ja, maar inderdaad, vlak daarna heb je het Haagse deel van de IC.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4067
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Etienne » Do 14 Jul 2011, 09:50

Provincie gaat pleiten voor behoud intercity
14-07-2011

ASSEN - Het provinciebestuur gaat er bij de NS op aandringen om de stoptreinen op het traject Groningen-Zwolle na Zwolle na 2013 door te laten rijden als intercity naar Utrecht.

Ook moet met de NS worden gesproken over snelheidsverhoging van intercity's tussen Groningen en Zwolle. Op die manier moet worden bepaald of Hoogeveen een intercitystop kan houden. De motie van de PvdA-statenfractie werd unaniem aangenomen.

Lees meer
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7695
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor webguy » Do 14 Jul 2011, 09:57

Oh jee, niet weer he...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor fogeltje » Do 14 Jul 2011, 10:20

Wubbo schreef:Meppel hoort ook in dat lijstje. Elst is ook een tijdje IC-loos geweest, daar stopt nu weer wel een IC.

Naja, een echte IC is dat natuurlijk ook niet.

Reveltje schreef:Allen,

Er wordt zeer laatdunkend over dit onderwerp gesproken. Ga eerst eens je verdiepen in de situatie en bekijk het van meerdere kanten oordeel dan pas. Wees constructief. Hoogeveen is een plaats van 50000 inwoners en is centraal gelegen. Veel daarvan werken in het westen dat is nu nog te oden via de trein. dan niet meer.


Tja, je zou natuurlijk ook dichter bij huis kunnen gaan werken of verhuizen. Altijd dat gejank. Hetzelfde in Best. Dat station kreeg tijdelijk een IC naar de Randstad wegens wegwerkzaamheden. Toen die stop terecht weer werd opgeheven was de keet de klein, al die honderdduizend mensen uit Best die in de Randstad werkten zouden niet zonder kunnen. Als Hoogeveen echt een IC stop nodig zou hebben, dan zou de NS dat ook wel doorvoeren. Maar elk dorp aan het spoor wil een IC stop, dat is gewoon niet te doen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Flevolander
Berichten: 123
Lid geworden op: Wo 01 Dec 2010, 15:05

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Flevolander » Vr 15 Jul 2011, 22:37

Ik zat laatst met een stel Duitse toeristen in de trein die de trein langs hun station zagen denderen. Die Duitsers dachten dat intercity stoptrein betekende. Zouden ze dat in Drenthe ook denken? Ligt tegen de Duitse grens, dus misschien in Drenths dialect hetzelfde woord 'intercity' voor stoptrein?

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor deadlock » Za 16 Jul 2011, 14:55

In Duitsland is een intercity een trein die niet stopt op nutteloze stations dus ze waren gewoon dom.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

waldo79
Berichten: 3634
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor waldo79 » Za 23 Jul 2011, 16:43

Hoogeveen ligt in de verste verte niet in de buurt van Duitsland 8-)
Mij best :)

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Ennes » Za 23 Jul 2011, 17:12

uhhh en hoeveel tijd scheelt het bv van Hgv naar Asdz ?

Met de stoptrein naar Zl, de IC naar Amf en de IC naar Asdz... 2x overstappen reistijd 1.52

Rechtstreeks met de IC van Hgv naar Asdz. reistijd 1.47



waar hebben we het in godsnaam allemaal over.

(ik krijg steeds meer de balen van dit land met zijn ongelofelijke zeik cultuur)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Geert » Zo 24 Jul 2011, 13:33

Ennes schreef:waar hebben we het in godsnaam allemaal over.

(ik krijg steeds meer de balen van dit land met zijn ongelofelijke zeik cultuur)

Laat het beeld niet vertekenen door een paar zeurkousen uit Hoogeveen ;)

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4067
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Etienne » Wo 27 Jul 2011, 15:13

En de soap gaat weer verder.... :')

Kamervragen namens gemeenteraad IC station
Woensdag, 27 Juli om 13:06:41 | 144 keer bekeken

Op initiatief van de gemeenteraad van Hoogeveen hebben verschillende fracties kamervragen gesteld aan verkeersminister Schultz-Van Haegen. De vragen gaan over Hoogeveen Intercitystation in de nieuwe NS-dienstregeling, en met name het standpunt hierover van de minister.

De discussie rondom Hoogeveen Intercitystation is weer actueel vanwege twee nieuwe ontwikkelingen. Eerst hadden de gedeputeerden van de provincies Drenthe en Groningen en de burgemeesters van Assen en Groningen een brief aan minister Schultz én de NS gestuurd, met het verzoek om het 4-treinen systeem op de lijn Zwolle – Groningen in te voeren. Hoogeveen zou dan verdwijnen als intercitystop. Maar als reactie daarop hebben provinciale Staten van Drenthe unaniem een motie aangenomen die aandrong op nader overleg over juist het handhaven van de intercitystop(s) te Hoogeveen.

Lees meer
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Gekko123 » Wo 27 Jul 2011, 16:07

Ik verwacht dat er straks weer geëist gaat worden dat Hoogeveen IC-stop blijft, waardoor de NS dus alsnog maar drie treinen per uur laat rijden tussen Zwolle en Groningen :|
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Berichtdoor Klaasje » Wo 27 Jul 2011, 18:10

Volgens mij moet NS gewoon een statement maken: Prima, dan verdwijnt stoptrein x, anders betalen jullie maar.


Terug naar “OV in Noord-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten