Pagina 6 van 16

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 27 jul 2011, 19:27
door Anne
Maak van Meppel, Beilen en Haren ook een IC station. :mrgreen:
Dan is die stoptrein niet meer nodig en heeft de lijn vanaf alle stations 2x per uur een IC naar de randstad. :wink:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 27 jul 2011, 20:42
door Wubbo
Jemig, is dat gekleuter nou nog niet klaar daar? :?

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: do 28 jul 2011, 19:28
door Daan
In hoeverre is de NS eigenlijk verplicht naar dat geleuter te luisteren? Als de NS de nieuwe plannen voor 4 treinen per uur door wil voeren, wie of wat kan ze dan tegenhouden?

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 29 jul 2011, 13:40
door Klaasje
Niemand kan ze tegenhouden. Ja: een spoorblokkade, maar dan rijdt er helemaal niets meer. :mrgreen:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: vr 29 jul 2011, 14:22
door Ennes
Klaasje schreef:Niemand kan ze tegenhouden. Ja: een spoorblokkade, maar dan rijdt er helemaal niets meer. :mrgreen:
Of wat koper weghalen, levert nog geld op ook ;)

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: za 30 jul 2011, 19:48
door Daan
Klaasje schreef:Niemand kan ze tegenhouden. Ja: een spoorblokkade, maar dan rijdt er helemaal niets meer. :mrgreen:
Dan lijkt het me tijd dat de NS die knoop maar eens voorgoed door moet gaan hakken.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: za 30 jul 2011, 23:13
door hidihi
Ach wat een gezeur.
Trouwens ik vroeg me op eens iets af, de NS heeft een verplichting om alle stations op het hoofdnet te bedienen, maar wanneer is een station bediend? Is het met E'en retour voldoende of moet elk station minstens 1x in het uur bediend worden?
Ns heeft toch een keuze om Hogeveen gewoon een stopper te geven zolang Hogeveen toch gewoon bediend wordt?

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 11:17
door reisthijs
Volgens de concessie moet op ieder station aan het hoofdrailnet minstens 1x/uur een trein in iedere richting vertrekken. Maar wat voor trein dat is dat mag NS gewoon zelf bepalen, er is helemaal niets vastgelegd over waar Intercity's moeten stoppen.

Dus natuurlijk mag NS gewoon Hoogeveen alleen een stopper geven. Zoals ze dat altijd al deden: Hoogeveen heeft nu eigenlijk ook alleen stoptreinen. Eigenlijk verandert er dus niks aan de bediening van Hoogeveen.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 15:37
door Ennes
bouwen we toch een station in Staphorst, en we laten die trein Staphorst overslaan, hebben we toch een IC (รก la ic naar Zvt)

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 17:26
door Vinny
Hoogeveen. Nu ook op zondag per IC bereikbaar... *O*

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 17:27
door Wubbo
Ik stel voor om dan Hoogeveen Noord en Hoogeveen Zuid te openen, en die over te slaan met alle treinen. Als ze graag willen dat die stations bediend worden, dan stopt de IC niet meer in Hoogeveen. Deal? ;-)

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 17:30
door Vinny
Het Lamballe systeem: in principe stoppen er geen treinen, maar 2 keer per dag wel de non-stop Hogesnelheidstrein. Ik stel voor om dan de Fyra door te trekken, die na Amsterdam Centraal non stop naar Hoogeveen rijdt, en vanaf dan alleen nog in Groningen stopt. Ergens om 6.15 of zo... :twisted:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 31 jul 2011, 18:54
door Ennes
Vinny schreef:Hoogeveen. Nu ook op zondag per IC bereikbaar... *O*
:lol:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 00:34
door Abracadabram
Misschien nog een mooie Slap-in-the-face voor Hoogeveen. Meppel is momenteel wel een soort van Intercitystation. Het koppelen van de delen uit Groningen en Leeuwwarden gebeurt namelijk in Meppel in plaats van Zwolle.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 08:33
door Thom91
Ik denk dat ze super blij zouden zijn als er daar gecombineerd wordt. Past dat, 15 bakken icm op hoogeveen? *O*

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 18:57
door Stefan
Vinny schreef:Het Lamballe systeem: in principe stoppen er geen treinen, maar 2 keer per dag wel de non-stop Hogesnelheidstrein. Ik stel voor om dan de Fyra door te trekken, die na Amsterdam Centraal non stop naar Hoogeveen rijdt, en vanaf dan alleen nog in Groningen stopt. Ergens om 6.15 of zo... :twisted:
Ja, maar dan moet er ook nog wel een snelbus rijden van Hoogeveen naar Vlissingen via Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Nijmegen, Maastricht, Brussel en Antwerpen. :mrgreen:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 01 aug 2011, 19:48
door Vinny
Je vergeet de stop in Almere Strand. Daar gaan alle huisvrouwen van bovengenoemde steden naar toe, toch? :lol:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: za 06 aug 2011, 17:16
door Thom91

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 07 aug 2011, 09:09
door Etienne
Zo langzamerhand wordt je er gewoon moe van. Pech voor Hoogeveen, gewoon stoptreinen en niets anders :twisted:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 07 aug 2011, 15:52
door Ennes
Etienne schreef:Zo langzamerhand wordt je er gewoon moe van. Pech voor Hoogeveen, gewoon stoptreinen en niets anders :twisted:
Of we geven gewoon alle stations een IC status, heeft iedereen een Intercity, zijn we ook gelijk af van die gekke treinformules en leuk bedachte vertalingen voor stop en sneltreinen! Daarbij komt dat de reizigers langer van het product "trein" zullen genieten, waardoor NS de tarieven omhoog kan gooien :lol:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: zo 07 aug 2011, 22:50
door Mark Knoester
Of je geeft Hoogeveen een IC status. En dan voer je een ICE dienst tussen Gn en Bd via de HSL(Ze willen die nu toch samenvoegen met het HRN), worden de reizen nog comfortabeler ook :P

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: ma 08 aug 2011, 09:20
door Klaasje
Alleen stoppende te Asn, Zl, Alm, Asdz, Shl, Rtd en Bd zeker? En natuurlijk 200 op Zl-Lls.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 16 aug 2011, 14:21
door Thom91
Ik kwam zojuist langs Hoogeveen, het was er nog best vol met fietsen en auto's voor een vakantieperiode.

Is het trouwens ook zo dat als Gn-Zl in half uurs dienst komt dat op Lw-Zl ook zo is? Dan heb je dus nog meer ondersteuning dan met alleen Gn!

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 16 aug 2011, 14:34
door reisthijs
Thom91 schreef:Is het trouwens ook zo dat als Gn-Zl in half uurs dienst komt dat op Lw-Zl ook zo is?
Nee, dat is niet zo. Het gaat nu alleen over Gn - Zl.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 17 aug 2011, 18:02
door Mark Knoester
Klaasje schreef:Alleen stoppende te Asn, Zl, Alm, Asdz, Shl, Rtd en Bd zeker? En natuurlijk 200 op Zl-Lls.
Ja en natuurlijk tussen Gn - Zl ook baanvaksnelheid (zoveel mogelijk) verhogen naar 160 km/h. De boog bij Hoogeveen even wat ruimer maken(is dacht ik ook nog ruimte voor ook).

Klopt het dat het een tijd terug inderdaad de bedoeling was om de snelheid (waar mogelijk) tussen Gn en Zl te verhogen naar 160 km/h?