Pagina 8 van 16

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 16:53
door flipje
*blaast het stof eraf*

Jaja, je zou denken we horen er niks meer van, maar...
Burgemeester Hoogeveen wil snelweg naar Twente en trein naar Emmen
HOOGEVEEN - Een goede en snelle autoverbinding met Twente en een rechtstreekse spoorverbinding met Emmen waarbij Hoogeveen als logische intercitystop moet fungeren.Daar moet de gemeente Hoogeveen op inzetten, zei burgemeester Karel Loohuis vanavond in zijn nieuwjaarstoespraak.

Volgens de burgemeester is er de laatste jaren sprake van de ontwikkeling van een economische corridor Randstad - Noord-Nederland - Scandinavië. Hoogeveen is daarin een logische volgende stap en mag niet overgeslagen worden. "Men moet niet meteen doorschieten naar Emmen en Groningen. Maar daarvoor moet wel wat gebeuren", vindt Loohuis.
Bron

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 16:56
door CamilleKreemers
Hebben ze daar ook realisme in het programma zitten? Je mag toch hopen dat meerdere onderzoeken met conclusie genoeg moet zijn.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 16:58
door flipje
Als er een ambtenaar op Twitter al loopt te roepen dat station Hoogeveen het Utrecht Centraal van het Noorden kan worden... :') is het antwoord nee.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 17:03
door Ronaldussen
Gelijk Scandinavië er bij betrekken ook :')

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 17:11
door JWM
En wat zijn de ambities voor Hoogeveen Airport? Ik neem aan toch minstens een hub met internationale allure?

Ronaldussen schreef:Gelijk Scandinavië er bij betrekken ook :')

Voor het wegverkeer ligt Hoogeveen weldegelijk op de kortste route tussen de Randstad, Hamburg en Scandinavië, zeker als de weg tussen Meppen en Bremen is uitgebouwd.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 17:17
door Ronaldussen
Er liggen wel meer plaatsen langs die route die een stuk minder hoog van de toren blazen :Y

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 17:17
door JWM
Ja, maar dat zijn maar andere plaatsen. Het gaat hier om Hoogeveen.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 17:30
door Ronaldussen
Dat is waar. Stiekem moet ik ook bekennen dat wanneer ik op vakantie naar Scandinavië ga, ik altijd een stukje omrij en wil overnachten in Hoogeveen om even van deze stad te kunnen genieten. :@

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 17:34
door reisthijs
een rechtstreekse spoorverbinding met Emmen waarbij Hoogeveen als logische intercitystop moet fungeren.
Juist ja. Ze willen dus een nieuwe spoorlijn aanleggen met als enige doel dat er in Hoogeveen ergens op over te stappen valt, zodat een IC-stop ineens wel nuttig wordt. Wel creatief bedacht :mrgreen:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 17:37
door JWM
Ronaldussen schreef:Dat is waar. Stiekem moet ik ook bekennen dat wanneer ik op vakantie naar Scandinavië ga, ik altijd een stukje omrij en wil overnachten in Hoogeveen om even van deze stad te kunnen genieten. :@

Waarbij je uiteindelijk heel Scandinavie maar laat voor wat het is als je eenmaal in het bruisende Hoogeveen bent?

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 17:41
door Ronaldussen
Ik moet mij er altijd toe zetten om daarna weer door te reizen inderdaad. Maar het vooruitzicht dat ik op de terugweg weer langs Hoogeveen kan gaan zorgt ervoor dat ik de drempel tot nu toe altijd kan overwinnen.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 18:42
door isadora
Ben er één keer geweest, word nog regelmatig schreeuwend en badend in het zweet wakker. :X

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 19:12
door Vinny
JWM schreef:Ja, maar dat zijn maar andere plaatsen. Het gaat hier om Hoogeveen.

Inderdaad. Is er al zicht op een ICE Kopenhagen-Amsterdam? Deze moet natuurlijk wel te Hoogeveen halteren. :Y

Oh ja, kan de gemeenteraad van het stadje zich gelijk sterk maken voor de renovatie van de Friesenbrücke :twisted:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 19:18
door Jef400
Ik dacht serieus even de speld te lezen :@

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 19:31
door Aking
JeffreyMeijer schreef:Ik dacht serieus


Moet je nooit doen, komt altijd ellende van :')

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 21:33
door Wubbo
Is het al 1 april?

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: di 03 jan 2017, 23:03
door Vinny
In het noorden maken ze geen grapjes Wubbo :cry:

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 00:08
door Suus
Als we nu voortaan de sprinter Zwolle - Groningen een intercity noemen en de intercity's Den Haag/Rotterdam - Groningen een Intercity Direct, zou het probleem voor Hoogeveen dan opgelost zijn (A)

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 10:05
door MarkNL
Ik dacht, laat ik Googelen op "bruisend Hoogeveen". Geeft notabene nog resultaten ook :shock:.

reisthijs schreef:Juist ja. Ze willen dus een nieuwe spoorlijn aanleggen met als enige doel dat er in Hoogeveen ergens op over te stappen valt, zodat een IC-stop ineens wel nuttig wordt. Wel creatief bedacht :mrgreen:

Met stops in het pittoreske Noordscheschut, metropolitane Geesbrug en parel van Drenthe: Diphoorn.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 12:05
door menno47
Door de vaart door Hoogeveen te dempen, hebben ze de juiste infra om zeep geholpen, de trekschuit is immers het juiste vervoermiddel voor die negorij ! *O*

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 12:52
door evos
Suus schreef:Als we nu voortaan de sprinter Zwolle - Groningen een intercity noemen en de intercity's Den Haag/Rotterdam - Groningen een Intercity Direct, zou het probleem voor Hoogeveen dan opgelost zijn (A)

Die 'sprinter' is natuurlijk helemaal geen echte sprinter: hij wordt gereden met ICM en stopt maar een paar keer in het lege Drenthe. Hoogeveen mag al blij zijn.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 13:48
door JWM
Ach, je kan er wel spottend over doen en het idee voor een spoorlijn Emmen - Hoogeveen is natuurlijk absurd maar een Intercitystop in Hoogeveen is echt wel een twijfelgeval.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 14:28
door Suus
Een spoorlijn Hoogeveen - Marienberg zou ik nuttiger vinden, de verbinding Groningen - Twente zou er fors korter door worden.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 14:29
door Bjarte
Om er dan toch nog even serieus op in te gaan: Het zou natuurlijk de bereikbaarheid van vooral Emmen aanzienlijk verbeteren. Een spoorlijn in die regio lijkt mij wel erg moeilijk inpasbaar in het landschap. Er zijn twee tracé's die je zou kunnen overwegen:

- Na station Hoogeveen zo snel mogelijk afbuigen richting de A37 en de weg volgen
- Door het dunbevolkte gebeid in een lijn naar Oosterhesselen en dan net voor Emmen-Zuid aanhaken op het bestaande spoor. Voordeel is dat Oosterhesselen bediend kan worden.

Re: Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 15:11
door flipje
Bjarte schreef:- Na station Hoogeveen zo snel mogelijk afbuigen richting de A37 en de weg volgen
- Door het dunbevolkte gebeid in een lijn naar Oosterhesselen en dan net voor Emmen-Zuid aanhaken op het bestaande spoor. Voordeel is dat Oosterhesselen bediend kan worden.


Een spoorlijn tussen Hoogeveen en Emmen gaat niet gebeuren, daarvoor zijn de reizigersaantallen te laag en de tussen liggende kernen te klein. Het is niet voor niks dat de Qliner tussen Hoogeveen en Emmen is opgeheven..