Pagina 4 van 4

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: za 08 okt 2011, 12:53
door Suus
Naar Travemünde bij Lubeck reden vroeger in het zomerseizoen BR218's met Dosto's. Tegenwoordig is dat stuk spoor voorzien van bovenleiding en is dat niet meer nodig.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: za 08 okt 2011, 13:26
door Geert
Meltrain schreef:Volgens mij rijdt er in Duitsland nog wel zoiets rond: http://de.wikipedia.org/wiki/DBAG-Baureihe_670
Die hebben dan alleen weer geen toilet...
Haha, wat een idioot gezicht! _O-

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: do 13 okt 2011, 11:19
door visgraat
Ik ging trouwens laatst in de middagspits van Utrecht richting Houten. Volgens mij zijn overvolle treinen daar veel meer aan de orde dan bij Winsum.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: do 13 okt 2011, 11:32
door hidihi
Geert schreef:
Meltrain schreef:Volgens mij rijdt er in Duitsland nog wel zoiets rond: http://de.wikipedia.org/wiki/DBAG-Baureihe_670
Die hebben dan alleen weer geen toilet...
Ach wel grappig die dubbeldekker. De Arriva zou een DDM1 stam kunnen huren en een dieselloc van een goederenvervoerder.
Maar gezien het optrekvermogen en duur van het sluiten van de deuren zou het waarschijnlijk geen overdonderd succes worden.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: vr 14 okt 2011, 13:13
door Daan
hidihi schreef:Ach wel grappig die dubbeldekker. De Arriva zou een DDM1 stam kunnen huren en een dieselloc van een goederenvervoerder.
Zoiets? :P

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: za 15 okt 2011, 01:31
door Delfzijl
Ik zit elke doordeweekse in de trein van 07.49 vertrek uit Appingedam en de mensen moeten in Loppersum al staan. Vanaf Bedum is de trein al prop- en propvol.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: za 15 okt 2011, 02:08
door Suus
Tja, iedereen laten zitten in de spits is gewoon niet haalbaar.

Ik denk dat het nog wel rustiger wordt, als er meer studenten in de provincie een kamer vinden in Groningen Stad.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: zo 16 okt 2011, 14:20
door hidihi
Daan schreef:
hidihi schreef:Ach wel grappig die dubbeldekker. De Arriva zou een DDM1 stam kunnen huren en een dieselloc van een goederenvervoerder.
Zoiets? :P
Inderdaad ziet er ook wel leuk uit en als er niet zoveel praktische nadelen aanzaten zou het de perfecte capaciteit oplossing geweest zijn. Maar ik vrees dat Bee gelijk heeft dat het onmogelijk is om in de spits zitplaats garantie te geven.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: zo 16 okt 2011, 23:17
door visgraat
Delfzijl schreef:Ik zit elke doordeweekse in de trein van 07.49 vertrek uit Appingedam en de mensen moeten in Loppersum al staan. Vanaf Bedum is de trein al prop- en propvol.
Dat is waarschijnlijk net de drukste trein. Neem ook eens de trein van 7.53 uur van Houten naar Utrecht. Daar pas je waarschijnlijk niet meer bij in.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: ma 17 okt 2011, 19:49
door Delfzijl
visgraat schreef:
Delfzijl schreef:Ik zit elke doordeweekse in de trein van 07.49 vertrek uit Appingedam en de mensen moeten in Loppersum al staan. Vanaf Bedum is de trein al prop- en propvol.
Dat is waarschijnlijk net de drukste trein. Neem ook eens de trein van 7.53 uur van Houten naar Utrecht. Daar pas je waarschijnlijk niet meer bij in.
Die van een half uur later en eerder zijn net zo druk. Maar verder wil ik ook niet echt niet klagen ofzo, maar vervelend is het wel.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: di 18 okt 2011, 10:13
door Tochjo
visgraat schreef:Neem ook eens de trein van 7.53 uur van Houten naar Utrecht. Daar pas je waarschijnlijk niet meer bij in.
Daar pas je vast nog bij, als je achterin instapt.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: vr 28 okt 2011, 09:48
door Mark Knoester
Tochjo schreef: Daar pas je vast nog bij, als je achterin instapt.
Dat is ook het hele probleem bij die spitstreinen. De passagiers verdelen zich niet goed over de hele trein. Je ziet vaak dat aan de ene kan passen ze er eigenlijk niet meer bij(echt stavol) en aan de andere kant heb je 2 stoelen voor jezelf(is tegenwoordig de eis van elke reiziger toch?). Hier zouden de vervoerders denk ik een oplossing voor moeten vinden.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: vr 28 okt 2011, 11:05
door Daniel
Wat dit geval betreft zou het allicht helpen als je in Utrecht ergens achteraan de B-fase nog een mogelijkheid krijgt om het station te verlaten. Voor overstappers naar de bus of reizigers met een bestemming in een van de omliggende kantoorgebouwen is dat een nuttige voorziening en in zekere mate voor overstappers op andere treinen ook.

Nu is het plan wel dat daar een loopbrug komt, maar geen idee of het nu wel of niet de bedoeling is om die toegankelijk te maken voor treinreizigers. De ideeën veranderen steeds...

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: vr 28 okt 2011, 13:05
door Meltrain
Wat is dan het nut van een loopbrug als die niet toegankelijk is voor reizigers? :?
Alleen als het station snel ontruimd moet worden ofzo?

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: vr 28 okt 2011, 13:36
door Daniel
Het idee voor de zogenoemde "Rabobrug" was vooral een verbinding tussen de omgeving Croeselaan en het centrum, niet persé een loopbrug t.b.v. het station.

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: za 29 okt 2011, 13:06
door waldo79
Utrecht ligt in Noord-Nederland?

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Geplaatst: za 29 okt 2011, 13:54
door Klaasje
Ik vind het inderdaad wat bizar dat er zo snel de sprong van Winsum naar Utrecht gemaakt wordt.
Anyway: Ik denk dat het een goed idee is om in de actuele reisinformatie actuele treinlengten weer te geven en reizigers heel actief te wijzen op het feit dat meer spreiden vertraging voorkomt, meer ruimte oplevert en prettiger reist. Het een kan denk ik niet zonder het ander en ik zal even uitleggen waarom.

Reizigers die zich netjes verspreid opstellen t.o.v. de treinlengte zoals geplant zijn altijd slechter af als er een kortere trein voor komt rijden. Deze reizigers lopen het grootste risico om niet mee te kunnen en dus achter te blijven. Zolang je niet zeker kunt weten dat je mee kunt als je je netjes opstelt, is het natuurlijk de duivel verzoeken om aan het andere einde van het perron te wachten op je trein omdat dat gewenst gedrag is. Als je het toch een keer probeert omdat de posters en omroepen daarom vragen en er komt een kortere trein dan normaal dan laat je het natuurlijk uit je hoofd om het nog een keer te doen.