Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Suus »

Naar Travemünde bij Lubeck reden vroeger in het zomerseizoen BR218's met Dosto's. Tegenwoordig is dat stuk spoor voorzien van bovenleiding en is dat niet meer nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:Volgens mij rijdt er in Duitsland nog wel zoiets rond: http://de.wikipedia.org/wiki/DBAG-Baureihe_670
Die hebben dan alleen weer geen toilet...
Haha, wat een idioot gezicht! _O-
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door visgraat »

Ik ging trouwens laatst in de middagspits van Utrecht richting Houten. Volgens mij zijn overvolle treinen daar veel meer aan de orde dan bij Winsum.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door hidihi »

Geert schreef:
Meltrain schreef:Volgens mij rijdt er in Duitsland nog wel zoiets rond: http://de.wikipedia.org/wiki/DBAG-Baureihe_670
Die hebben dan alleen weer geen toilet...
Ach wel grappig die dubbeldekker. De Arriva zou een DDM1 stam kunnen huren en een dieselloc van een goederenvervoerder.
Maar gezien het optrekvermogen en duur van het sluiten van de deuren zou het waarschijnlijk geen overdonderd succes worden.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Daan »

hidihi schreef:Ach wel grappig die dubbeldekker. De Arriva zou een DDM1 stam kunnen huren en een dieselloc van een goederenvervoerder.
Zoiets? :P
Delfzijl
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 23:59

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Delfzijl »

Ik zit elke doordeweekse in de trein van 07.49 vertrek uit Appingedam en de mensen moeten in Loppersum al staan. Vanaf Bedum is de trein al prop- en propvol.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Suus »

Tja, iedereen laten zitten in de spits is gewoon niet haalbaar.

Ik denk dat het nog wel rustiger wordt, als er meer studenten in de provincie een kamer vinden in Groningen Stad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door hidihi »

Daan schreef:
hidihi schreef:Ach wel grappig die dubbeldekker. De Arriva zou een DDM1 stam kunnen huren en een dieselloc van een goederenvervoerder.
Zoiets? :P
Inderdaad ziet er ook wel leuk uit en als er niet zoveel praktische nadelen aanzaten zou het de perfecte capaciteit oplossing geweest zijn. Maar ik vrees dat Bee gelijk heeft dat het onmogelijk is om in de spits zitplaats garantie te geven.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door visgraat »

Delfzijl schreef:Ik zit elke doordeweekse in de trein van 07.49 vertrek uit Appingedam en de mensen moeten in Loppersum al staan. Vanaf Bedum is de trein al prop- en propvol.
Dat is waarschijnlijk net de drukste trein. Neem ook eens de trein van 7.53 uur van Houten naar Utrecht. Daar pas je waarschijnlijk niet meer bij in.
Delfzijl
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 23:59

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Delfzijl »

visgraat schreef:
Delfzijl schreef:Ik zit elke doordeweekse in de trein van 07.49 vertrek uit Appingedam en de mensen moeten in Loppersum al staan. Vanaf Bedum is de trein al prop- en propvol.
Dat is waarschijnlijk net de drukste trein. Neem ook eens de trein van 7.53 uur van Houten naar Utrecht. Daar pas je waarschijnlijk niet meer bij in.
Die van een half uur later en eerder zijn net zo druk. Maar verder wil ik ook niet echt niet klagen ofzo, maar vervelend is het wel.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Tochjo »

visgraat schreef:Neem ook eens de trein van 7.53 uur van Houten naar Utrecht. Daar pas je waarschijnlijk niet meer bij in.
Daar pas je vast nog bij, als je achterin instapt.
Mark Knoester
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
Locatie: Roodeschool

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Mark Knoester »

Tochjo schreef: Daar pas je vast nog bij, als je achterin instapt.
Dat is ook het hele probleem bij die spitstreinen. De passagiers verdelen zich niet goed over de hele trein. Je ziet vaak dat aan de ene kan passen ze er eigenlijk niet meer bij(echt stavol) en aan de andere kant heb je 2 stoelen voor jezelf(is tegenwoordig de eis van elke reiziger toch?). Hier zouden de vervoerders denk ik een oplossing voor moeten vinden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Daniel »

Wat dit geval betreft zou het allicht helpen als je in Utrecht ergens achteraan de B-fase nog een mogelijkheid krijgt om het station te verlaten. Voor overstappers naar de bus of reizigers met een bestemming in een van de omliggende kantoorgebouwen is dat een nuttige voorziening en in zekere mate voor overstappers op andere treinen ook.

Nu is het plan wel dat daar een loopbrug komt, maar geen idee of het nu wel of niet de bedoeling is om die toegankelijk te maken voor treinreizigers. De ideeën veranderen steeds...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Meltrain »

Wat is dan het nut van een loopbrug als die niet toegankelijk is voor reizigers? :?
Alleen als het station snel ontruimd moet worden ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Daniel »

Het idee voor de zogenoemde "Rabobrug" was vooral een verbinding tussen de omgeving Croeselaan en het centrum, niet persé een loopbrug t.b.v. het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door waldo79 »

Utrecht ligt in Noord-Nederland?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie

Bericht door Klaasje »

Ik vind het inderdaad wat bizar dat er zo snel de sprong van Winsum naar Utrecht gemaakt wordt.
Anyway: Ik denk dat het een goed idee is om in de actuele reisinformatie actuele treinlengten weer te geven en reizigers heel actief te wijzen op het feit dat meer spreiden vertraging voorkomt, meer ruimte oplevert en prettiger reist. Het een kan denk ik niet zonder het ander en ik zal even uitleggen waarom.

Reizigers die zich netjes verspreid opstellen t.o.v. de treinlengte zoals geplant zijn altijd slechter af als er een kortere trein voor komt rijden. Deze reizigers lopen het grootste risico om niet mee te kunnen en dus achter te blijven. Zolang je niet zeker kunt weten dat je mee kunt als je je netjes opstelt, is het natuurlijk de duivel verzoeken om aan het andere einde van het perron te wachten op je trein omdat dat gewenst gedrag is. Als je het toch een keer probeert omdat de posters en omroepen daarom vragen en er komt een kortere trein dan normaal dan laat je het natuurlijk uit je hoofd om het nog een keer te doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten