Alleen de langzame IC stopt er, en die moet worden opgeplust tot echte intercity. Marktvraag is er niet voor vier treinen per uur. Naar Leeuwarden voldoen in principe twee treinen per uur die (net als in Zeeland en Noord-Holland) op alle stations stoppen. Als je onzinstations als Akkrum gewoon schrapt levert dit voor de doorgaande reiziger geen echt reistijdverlies op.MdJ schreef:In de "sterke" uren stopt de IC ook gewoon hoor.
Meppel krijgt 2 intercity's per uur
Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur
Heb wel eens het gevoel, dat InterCitys eigenlijk niet meer bestaan.fogeltje schreef:visgraat schreef:....................... IC's verwateren veel te snel in Nederland.
Het is eerder of een stoptrein of een sneltrein, waarmee je wordt vervoerd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur
Ze bestaan ook niet. In 2007 is de InterCity opgeheven. In plaats daarvan heeft men de sneltrein Intercity genoemd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur
Er zijn ook intercity's die juist minder stopplaatsen hebben gekregen: Amsterdam-Heerlen, stopt niet meer in Duivendrecht en Geleen-Oost.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Dan zou Uitgeest namelijk ook een intercitystation moeten worden. Bovendien is volgens mij het aantal overstappers van de ene lijn naar het noorden naar de andere lijn naar het noorden minimaal, zeker als hoogeveen straks toch geen ic stop heeft. Dus die verbinding is niet aantrekkelijk. Een argument zou wel kunnen zijn wat mij betreft dat je in zwolle cross platform kan overstappen richting arnhem roosendaal en in meppel naar utrecht of amsterdam.Maar Meppel is wel een punt waar de spoorlijn aftakt, dan valt er eerder wat voor een stop in Meppel te zeggen dan een gat als Hoogeveen. Dit even los of het zinvol is om een van deze of andere plaatsen aan de lijn een IC stop te geven. IC's verwateren veel te snel in Nederland.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur
Nee, want in tegenstelling tot Meppel heeft Uitgeest al minstens een halfuurdienst in alle richtingen. Overstapmogelijkheden genoeg dus ook zonder dat de IC's van/naar Amsterdam er stoppen.visgraat schreef:Dan zou Uitgeest namelijk ook een intercitystation moeten worden.
Dat die IC niet meer in Hoogeveen stopt maakt hiervoor niets uit, er komt toch een extra stoptrein voor in de plaats. De frequentie en snelheid van de verbinding Groningen-Meppel blijft dus gewoon hetzelfde. :Yvisgraat schreef:Bovendien is volgens mij het aantal overstappers van de ene lijn naar het noorden naar de andere lijn naar het noorden minimaal, zeker als hoogeveen straks toch geen ic stop heeft. Dus die verbinding is niet aantrekkelijk.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten