Meppel krijgt 2 intercity's per uur

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur

Berichtdoor Vinny » Wo 23 Nov 2011, 15:33

MdJ schreef:In de "sterke" uren stopt de IC ook gewoon hoor. :wink:

Alleen de langzame IC stopt er, en die moet worden opgeplust tot echte intercity. Marktvraag is er niet voor vier treinen per uur. Naar Leeuwarden voldoen in principe twee treinen per uur die (net als in Zeeland en Noord-Holland) op alle stations stoppen. Als je onzinstations als Akkrum gewoon schrapt levert dit voor de doorgaande reiziger geen echt reistijdverlies op.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2056
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur

Berichtdoor isadora » Wo 23 Nov 2011, 17:35

fogeltje schreef:
visgraat schreef:....................... IC's verwateren veel te snel in Nederland.


Heb wel eens het gevoel, dat InterCitys eigenlijk niet meer bestaan.
Het is eerder of een stoptrein of een sneltrein, waarmee je wordt vervoerd.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur

Berichtdoor Ruben » Wo 23 Nov 2011, 17:54

Ze bestaan ook niet. In 2007 is de InterCity opgeheven. In plaats daarvan heeft men de sneltrein Intercity genoemd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur

Berichtdoor Vinny » Wo 23 Nov 2011, 18:42

Er zijn ook intercity's die juist minder stopplaatsen hebben gekregen: Amsterdam-Heerlen, stopt niet meer in Duivendrecht en Geleen-Oost.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
visgraat
Berichten: 740
Lid geworden op: Vr 13 Mei 2011, 23:13

Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur

Berichtdoor visgraat » Wo 23 Nov 2011, 19:56

Maar Meppel is wel een punt waar de spoorlijn aftakt, dan valt er eerder wat voor een stop in Meppel te zeggen dan een gat als Hoogeveen. Dit even los of het zinvol is om een van deze of andere plaatsen aan de lijn een IC stop te geven. IC's verwateren veel te snel in Nederland.


Ik ben het er niet helemaal mee eens. Dan zou Uitgeest namelijk ook een intercitystation moeten worden. Bovendien is volgens mij het aantal overstappers van de ene lijn naar het noorden naar de andere lijn naar het noorden minimaal, zeker als hoogeveen straks toch geen ic stop heeft. Dus die verbinding is niet aantrekkelijk. Een argument zou wel kunnen zijn wat mij betreft dat je in zwolle cross platform kan overstappen richting arnhem roosendaal en in meppel naar utrecht of amsterdam.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Meppel krijgt 2 intercity's per uur

Berichtdoor reisthijs » Wo 23 Nov 2011, 20:14

visgraat schreef:Dan zou Uitgeest namelijk ook een intercitystation moeten worden.
Nee, want in tegenstelling tot Meppel heeft Uitgeest al minstens een halfuurdienst in alle richtingen. Overstapmogelijkheden genoeg dus ook zonder dat de IC's van/naar Amsterdam er stoppen. :wink:

visgraat schreef:Bovendien is volgens mij het aantal overstappers van de ene lijn naar het noorden naar de andere lijn naar het noorden minimaal, zeker als hoogeveen straks toch geen ic stop heeft. Dus die verbinding is niet aantrekkelijk.
Dat die IC niet meer in Hoogeveen stopt maakt hiervoor niets uit, er komt toch een extra stoptrein voor in de plaats. De frequentie en snelheid van de verbinding Groningen-Meppel blijft dus gewoon hetzelfde. :Y
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."


Terug naar “OV in Noord-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast