‘Friesland verliest intercity in 2015'

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11146
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: ‘Friesland verliest intercity in 2015'

Berichtdoor Meltrain » Do 02 Feb 2012, 12:05

Dus dé oplossing is: IC's (2x/uur) laten stoppen te Meppel, Steenwijk, Wolvega, Heerenveen en Leeuwarden en de s2900 2x/uur laten rijden tussen Leeuwarden en Heerenveen.
Op die manier kun je tussen Hr en Lw zelfs (ongeveer) een kwartiersdienst maken.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: ‘Friesland verliest intercity in 2015'

Berichtdoor iljitsch » Do 02 Feb 2012, 13:39

Het is wel irritant dat alle andere Friese lijnen door een andere vervoerder gereden worden, een goede optie zou zijn om één of twee van die lijnen als stopper door te laten rijden richting Meppel.

MdJ
Berichten: 3802
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: ‘Friesland verliest intercity in 2015'

Berichtdoor MdJ » Do 02 Feb 2012, 13:50

Juist niet. Het station van Leeuwarden is niet echt een doorrijdstation, maar een dubbel kopstation. Doorrijden is totaal niet handig, evenals wat het geval in Groningen is maar daar zelfs erger met dat stukje steen en zand tussen perron 6/7 en 3/4.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2063
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: ‘Friesland verliest intercity in 2015'

Berichtdoor isadora » Do 02 Feb 2012, 14:24

Als ik het sporenplan zo bekijk, met een lekenoog dat dan wel, dan zou er langs het 3e perron toch doorgereden moeten kunnen worden daar in Ljouwert.

MdJ
Berichten: 3802
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: ‘Friesland verliest intercity in 2015'

Berichtdoor MdJ » Do 02 Feb 2012, 14:30

isadora schreef:Als ik het sporenplan zo bekijk, met een lekenoog dat dan wel, dan zou er langs het 3e perron toch doorgereden moeten kunnen worden daar in Ljouwert.

Dat kan ook wel, maar levert geen perroncapaciteit op. Sterker nog: kost alleen maar capaciteit. Sporen 1+2 voor de treinen naar Hlgh/Sk (maar liever niet, omdat je daar niet conflictvrij kunt vertrekken), 3+4 voor de IC's naar Ut (anders in 10 minuten keren en dat is voor zo'n verbinding te weinig. Daarnaast zal we moeten worden schoongemaakt en dat kan niet in zo weinig tijd). Dan heb je 5 over om als doorgaand perronspoor te kunnen gebruiken voor de stoptreinen Gn-Lw-Mp en spoor 8 voor de sneltrein Lw-Gn.
Bij twijfel: gebruik beton.


Terug naar “OV in Noord-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten