Laat me raden, nieuw boogje bij Zuidbroek?De collegepartijen willen dit geld reserveren voor verbetering van het spoor voor goederentreinen naar Duitsland.
Laat me raden, nieuw boogje bij Zuidbroek?De collegepartijen willen dit geld reserveren voor verbetering van het spoor voor goederentreinen naar Duitsland.

Korte treinen wel ja... Met 750 meter cargo gaat dat wat lastiger...WSM schreef:Kopmaken kan toch ook in Zuidbroek?
Mag de VVD eerst de topografie van hun eigen provincie eens gaan leren, want Onnen ligt toch echt in Groningen.Goederenvervoer dat vanuit Veendam richting Duitsland wil, moet nu eerst 45 km omrijden naar het Drentse Onnen om daar te rangeren.

De DBM trein van Rurtalbahn waarvoor deze boog wellicht handig is, rijdt gemiddeld een keer per maand. Maar voor eventuele nieuwe treinen zou het kunnen. Ware het niet dat je met het probleem van capaciteitstekort blijft zitten tussen Nsch en Ihrhove: eens per twee uur een cargopad. Daar zou ik eerder in investeren.Wubbo schreef:Hoeveel goederentreinen rijden er nu per week via Leer? Komt dat aantal al boven de 0 uit?
Daan schreef:Is geen ruimte voor,
timtrein schreef:0 is het niet, het zijn er ongeveer tien per jaar ofzo
En natuurlijk kun je best Zuidbroek omknutselen zodat je daar met 700 m trein kan kopmaken, alleen heb je dan "rangeren" binnen de bebouwde kom, milieuvergunningen etcetera...

Statler Rail schreef:De verwachting is ook dat er meer treinen gaan rijden als die boog er is.

en FC Veendam gaat nooit verloren en promoveert naar de Eredivisie !erjeebee schreef:De massaal aanwezige Veendamse industrie gaat massaal overschakelen op railtransport.
menno47 schreef: en FC Veendam gaat nooit verloren en promoveert naar de Eredivisie !

erjeebee schreef:Geld steken in deze oostboog: zonde. Beter i.d.d. wat spoorverdubbeling net over de grens voor dat geld.

Keer terug naar OV in Noord-Nederland
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten