http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/artic ... aar-ZwolleSpoor niet klaar voor elk kwartier trein van Emmen naar Zwolle
DVHN | Gepubliceerd op 28 augustus 2012, 09:25
EMMEN/COEVORDEN - Het pas vorig jaar geopende station Emmen-zuid moet aangepast worden om een kwartierdienst van Emmen naar Zwolle mogelijk te maken. Aan de plannen voor verdubbeling van het spoor op dit deel wordt op dit moment gewerkt. Volgens de provincie Drenthe zijn de aanpassingen over drie jaar klaar.
Uit de vorige week naar buiten gebrachte plannen blijkt dat Arriva, de vervoerder die de lijn Emmen-Zwolle per 9 december overneemt van de NS, de dienstregeling aanmerkelijk verbeterd. Opvallend was dat Arriva in de spits vier keer per uur een trein laat rijden. Maar niet vanaf beginpunt Emmen, maar vanuit Coevorden naar Zwolle
Spoor Emmen - Zwolle
Spoor Emmen - Zwolle
Uit het Dagblad van het Noorden:
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Is soms van eeuwige duur !
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Dit was al een paar jaar bekend waarom is dat nu ineens "nieuws"?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Iets met komkommers? :)reisthijs schreef:Dit was al een paar jaar bekend waarom is dat nu ineens "nieuws"?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Los van het feit dat de concessie ook Emmen - Zwolle niet 4x per uur voorschrijft, maar alleen op Coevorden - Zwolle. Blijkbaar heeft de provincie nog een potje geld beschikbaar, want dat wordt een aardig meerwerktarief wat naar Arriva moet (inclusief het bestellen van extra materieel).
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Doe mij maar een komkommertje dan. Beetje mayo of knoflooksaus erbij! :Y
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Spoor Emmen - Zwolle
En laat er ook net bij Coevorden een provinciegrens liggen... Wellicht zit Drenthe iets anders in de financiële middelen dan Overijssel.Raymond schreef:Los van het feit dat de concessie ook Emmen - Zwolle niet 4x per uur voorschrijft, maar alleen op Coevorden - Zwolle. Blijkbaar heeft de provincie nog een potje geld beschikbaar, want dat wordt een aardig meerwerktarief wat naar Arriva moet (inclusief het bestellen van extra materieel).
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Bij Nieuw-Amsterdam zit een brugopening van bijna een kwartier. Dat gooit bij een kwartierdienst wat roet in het eten.
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Dus een aquaductje? Lijkt me voor zo'n redelijk druk traject overwegings-waardig.Klaasje schreef:Bij Nieuw-Amsterdam zit een brugopening van bijna een kwartier. Dat gooit bij een kwartierdienst wat roet in het eten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Druk stukje? Nu 4 treinen per uur; met de plannen 8. Bij Weesp willen ze ook niet aan een aquaduct vanwege het kostenplaatje. Ter vergelijking: In Weesp gaan op termijn (2020) zo'n 100 treinen per uur rijden. Lijkt me niet dat ze bij Nieuw-Amsterdam wel de keuze voor een aquaduct maken.
Re: Spoor Emmen - Zwolle
't Was wat anders geweest als de lijn in Friesland had gelegen, daar verzuipen ze bijna in de akwadukten (op z'n frysk dus :D ).visgraat schreef:Druk stukje? Nu 4 treinen per uur; met de plannen 8. Bij Weesp willen ze ook niet aan een aquaduct vanwege het kostenplaatje. Ter vergelijking: In Weesp gaan op termijn (2020) zo'n 100 treinen per uur rijden. Lijkt me niet dat ze bij Nieuw-Amsterdam wel de keuze voor een aquaduct maken.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Is soms van eeuwige duur !
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Van de andere kant, als die brug zoveel roet in het eten gooit, wordt het nooit wat met dat lijntje.
Dus kunnen we het als een investering in de toekomst beschouwen.
En dat soort van investeringen moet je doen in crisistijd, heb ik hier ergens geleerd.
Dus kunnen we het als een investering in de toekomst beschouwen.
En dat soort van investeringen moet je doen in crisistijd, heb ik hier ergens geleerd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Zo'n groot probleem is die brugopening nou ook weer niet. Het wordt hooguit wat lastig om er een strakke kwartierdienst van te maken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Huidige openingstijden spoorbrug Nieuw Amsterdam:
08:04 - 08:14
08:22 - 08:36
09:04 - 09:14
09:22 - 09:36
10:04 - 10:14
10:22 - 10:36
11:04 - 11:14
11:22 - 11:36
12:22 - 12:36
12:59 - 13:09
13:22 - 13:36
14:04 - 14:14
14:22 - 14:36
15:04 - 15:14
15:22 - 15:36
16:04 - 16:14
16:22 - 16:36
17:04 - 17:14
17:22 - 17:36
Maandag t/m zaterdag; na 12:00 op zaterdag alleen op verzoek
08:04 - 08:14
08:22 - 08:36
09:04 - 09:14
09:22 - 09:36
10:04 - 10:14
10:22 - 10:36
11:04 - 11:14
11:22 - 11:36
12:22 - 12:36
12:59 - 13:09
13:22 - 13:36
14:04 - 14:14
14:22 - 14:36
15:04 - 15:14
15:22 - 15:36
16:04 - 16:14
16:22 - 16:36
17:04 - 17:14
17:22 - 17:36
Maandag t/m zaterdag; na 12:00 op zaterdag alleen op verzoek
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Dat wordt nog knap puzzelen, om die acht treinen per uur er met een logische frequentie doorheen te krijgen.
Laatst gewijzigd door isadora op za 01 sep 2012, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Je moet ook kijken naar de intensiteit van de scheepvaart. :Yvisgraat schreef:Druk stukje? Nu 4 treinen per uur; met de plannen 8. Bij Weesp willen ze ook niet aan een aquaduct vanwege het kostenplaatje. Ter vergelijking: In Weesp gaan op termijn (2020) zo'n 100 treinen per uur rijden. Lijkt me niet dat ze bij Nieuw-Amsterdam wel de keuze voor een aquaduct maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Wat noem je een logische frequentie? 15/15 gaat natuurlijk niet lukken als je de brug 14 minuten open wilt kunnen houden maar iets als 12/18 moet kunnen. (Tenminste als je er van uit gaat dat 14 minuten brugopening noodzakelijk is, daar heb ik verder geen idee van of dat zo is. Als het bij 10 max minuten per keer kan blijven is het al veel makkelijker).isadora schreef:Dat wordt nog knap puzzelen, om die acht treinen per uur er met een logische frequentie doorheen te krijgen.
Het ligt er ook aan wat ze precies van plan zijn bij 4 treinen per uur, 4 echte stoptreinen of 2 stop + 2 sneltreinen? Zolang niet alle treinen even snel zijn krijg je sowieso nooit een echte kwartierdienst. Dan is een scheve ligging bij Nieuw-Amsterdam misschien niet eens een probleem.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Aan wat voor scheepvaart moet ik daar eigenlijk denken in Nieuw-Amsterdam. Het is een hefbrug, maar die kan niet zo heel ver omhoog, en het kanaal zelf is ook niet echt heel breed. :? .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Voorlopig is voor komend jaar de planning:
1x/uur Stoptrein Zwolle - Emmen, stopt overal.
1x/uur Sneltrein Zwolle - Emmen, stopt niet in Gramsbergen en Dalen.
In de spits aangevuld met:
2x/uur Stop/Sneltrein Zwolle - Coevorden, stopt niet in Mariënberg en Gramsbergen.
Bron en meer
1x/uur Stoptrein Zwolle - Emmen, stopt overal.
1x/uur Sneltrein Zwolle - Emmen, stopt niet in Gramsbergen en Dalen.
In de spits aangevuld met:
2x/uur Stop/Sneltrein Zwolle - Coevorden, stopt niet in Mariënberg en Gramsbergen.
Bron en meer
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Spoor Emmen - Zwolle
Ik neem aan dat de kwartierdienst alleen in de spits gaat rijden, wellicht kan die brug dan in de spits gewoon niet open. Volgens mij is het niet zo'n brug die elke keer ook echt open gaat, die openingstijden klinken meer als 'als er geen trein is kan ie open'. Zoals de bruggen in Friesland en Zeeland zeg maar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten