wijziging QBuzz kaartjes

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

wijziging QBuzz kaartjes

Bericht door midnet »

per 9/12 al in Groningen+Drente, vanaf 1/1 ook in Fryslan.
de eurokaartjes worden verhoogd naar 2/5/8 eur.
de dagkaart gaat 16 eur kosten, maar vanaf 9.00 ma/vr en de hele dag za/zo kan je al voor 10 eur in deze hele regio reizen, dus dat is goedkoper als tot voor kort.
Vanaf 1/1 gaat de vaste aanslag op de chip naar 86 ct/KM-tarief ongewijzigd.
Een dagkaart (van 10 eur) is dan voordeliger bij een gewoon retour vanaf ca. 32/34 km.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: wijziging QBuzz kaartjes

Bericht door Roelof88 »

Het kilometertarief blijft niet gelijk, maar stijgt behoorlijk in verhouding tot de inflatie, van 0,132 naar 0,151. De ritprijs zonder overstap wordt echter maximaal €8.- (dus maak je meer kilometers dan betaal je niet meer). Als het gelijk aan de inflatie verhoogd was, dan was de kilometerprijs ongeveer €0,137 geweest.

Ook het tarief van de nachtbus gaat omhoog, van 0,264 naar 0,302.

http://www.qbuzz.nl/regio+groningen+dre ... ember.aspx

In Friesland is de verhoging van de ritprijs wel ongeveer gelijk aan de inflatie, van 0,124 naar 0,129.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: wijziging QBuzz kaartjes

Bericht door Ronald »

Mm, een ritprijs van € 8, dan moet je een rit maken van bijna 50 km. Daar kom je alleen met een rit op lijn 300/305 enigszins bij in de buurt... Ik blijf het jammer vinden dat het niet mogelijk is om dat maximale tarief voor de hele reis te laten gelden (waarbij je dus per dag maximaal het dagkaarttarief betaalt). Maar dat is eerder een discussie geweest, dat schijnt technisch lastig te zijn.
wouter***
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 16:39
Locatie: Leeuwarden

Re: wijziging QBuzz kaartjes

Bericht door wouter*** »

ik hoop dat ze voor groningen/drenthe en zuidoost friesland dezelfde type kaartjes verkopen, nu de ritprijs en de voorwaarden toch gelijk zijn.
Kijk ook op mijn website: http://www.frysk-ferfier.tk
Alles over het openbaar vervoer in fryslân!
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: wijziging QBuzz kaartjes

Bericht door Bluearrow »

Ronald schreef:Mm, een ritprijs van € 8, dan moet je een rit maken van bijna 50 km. Daar kom je alleen met een rit op lijn 300/305 enigszins bij in de buurt... Ik blijf het jammer vinden dat het niet mogelijk is om dat maximale tarief voor de hele reis te laten gelden (waarbij je dus per dag maximaal het dagkaarttarief betaalt). Maar dat is eerder een discussie geweest, dat schijnt technisch lastig te zijn.
Nederland op zijn smalst. Waar het bijna overal ter wereld wel kan (pricecaps, tot een bepaald bedrag en daarna gratis reizen), schijnt dat in Nederland weer niet te kunnen.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten