Trein Groningen - Leer
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Trein Groningen - Leer
Als de brug 40 minuten per uur niet beschikbaar is, dan had je net zo goed een tunnel kunnen bouwen. Na de bouw van de brug is hij maar enkel 20 min per uur beschikbaar, beschamend... Het is alweer onwil.
Re: Trein Groningen - Leer
Het is toch allang duidelijk dat een fatsoenlijke treindienst niet mogelijk is met die brug?
Re: Trein Groningen - Leer
Zolang die scheepswerf in Papenburg zijn toko niet wil verplaatsen naar dichter bij zee zal die Friesenbrücke een horde blijven in het internationale treinverkeer.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Trein Groningen - Leer
ik snap niet goed waarom.. Ja enkelspoor en dan heen en terug een rit maar daar ben je toch geen 40 minuten totaal aan kwijt? En zoveel scheepvaart is er toch niet dat die 40 minuten van het uur open staat?tjoektjoek schreef: ↑za 17 jun 2023, 15:25 Als de brug 40 minuten per uur niet beschikbaar is, dan had je net zo goed een tunnel kunnen bouwen. Na de bouw van de brug is hij maar enkel 20 min per uur beschikbaar, beschamend... Het is alweer onwil.
Ik snap em niet, kan iemand verklaren?
Re: Trein Groningen - Leer
Maar je zou die scheepswerf wel kunnen "wegpesten" door de brug maar 15 minuten per twee uur te openen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Trein Groningen - Leer
Ik kan de beperkingen in het openingsregime niet zo concreet in het rapport terugvinden. Komt mij een beetje over als vals alarm: want dit zijn de beperkingen van de oude Friesenbrücke. Ik zou toch aannemen dat ze bij het herbouwen van de brug de bedieningstijden wat kunnen optimaliseren, zoals ook onder bolletje 1 genoemd wordt.rapport schreef:De variant RS30 heeft wel een aantal randvoorwaarden die nog gedetailleerd zouden moeten worden:
Op korte termijn:Op lange termijn:
- – Een oplossing voor de enkele treinen per dag die een opening van de Friesenbrücke onmogelijk
maken (uitzonderingen of treinen schrappen)
– Inpassen van het keren van de directe trein in Groningen en daardoor een aandachtspunt qua
robuustheid
– Opstelcapaciteit ter beschikking in Groningen en Bremen; deze is afhankelijk van de uiteindelijke
specifieke dienstregeling van de vervoerder.
2 Bimodaal accu of waterstof treinstellen
- – Het project “Knoten Leer” met een spoorverdubbeling tussen Augustfehn en Stickhausen-Velde
– Extra infrastructuurmaatregelen voor het kruisen in Weener en goederencapaciteit tussen Leer
en Oldenburg (dubbelspoor Bad Zwischenahn – Kayhausenfeld)
– Inpassen van het keren van de directe trein in Groningen en daardoor een aandachtspunt qua
robuustheid.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
Ik kan me nog wel voorstellen dat zo'n enorm cruiseschip wel een ruimere brugopening nodig heeft; of dat echt 40 minuten moet duren weet ik niet. Maar dan toch zeker niet ieder uur? Als je zo'n opening 1x/2 uur doet kun je op het andere uur een 2-uursdienst gaan rijden, dat is al beter dan niets.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
Het zou helpen om te weten hoeveel reguliere vrachtschepen daar langs varen, want daar is die 40 minuten brugopening voor bedoeld. Niet voor de uitzonderlijke passage van een cruiseschip.
Papenburg, de zuidelijkste zeehaven van Duitsland, is voornamelijk een overslaghaven.
Ik kan me voorstellen zo'n enorm cruiseschip misschien nog wel wel een ruimere brugopening nodig heeft aangezien de hele reis van de werf naar zee 18 uur duurt.
https://decruisegids.nl/meyer-werft-papenburg-bezoeken/
Papenburg, de zuidelijkste zeehaven van Duitsland, is voornamelijk een overslaghaven.
Ik kan me voorstellen zo'n enorm cruiseschip misschien nog wel wel een ruimere brugopening nodig heeft aangezien de hele reis van de werf naar zee 18 uur duurt.
https://decruisegids.nl/meyer-werft-papenburg-bezoeken/
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Trein Groningen - Leer
Oh, het gaat om vrachtschepen. Ik lees nu inderdaad ook dat men de Friesenbrücke altijd deels afbrak voor de passage van zo'n cruiseschip.
Re: Trein Groningen - Leer
Ik ga er eigenlijk vanuit dat veel onderdelen van de cruiseschepen ook per boot worden aangevoerd. Zo worden de hutten meestal kant-en-klaar in die boten geschoven, dus kunnen die al in ruwbouw aangeleverd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
Dat klopt, maar dat betekent nog niet dat alles wat naar Papenburg vaart voor de werf bestemd is.
"Papenburg is Nedersaksens turfoverslaghaven nummer één. Daarnaast werden hier ook landbouwgoederen, ijzer, scheepsonderdelen, staal, constructiematerialen, hout en projectladingen verwerkt."
(Vertaald van https://www.seaports.de/papenburg/)
"Papenburg is Nedersaksens turfoverslaghaven nummer één. Daarnaast werden hier ook landbouwgoederen, ijzer, scheepsonderdelen, staal, constructiematerialen, hout en projectladingen verwerkt."
(Vertaald van https://www.seaports.de/papenburg/)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Trein Groningen - Leer
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Trein Groningen - Leer
In Duitsland vinden ze het concept van beweegbare spoorbruggen blijkbaar lastig. De spoorbrug Dordrecht heeft bijvoorbeeld veel intensiever trein- en scheepvaartverkeer en dat lukt wel
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
De hefbrug over de Oude Maas is in ieder geval hoog genoeg voor het overgrote deel van de binnenvaartschepen. Of de Friesenbrücke dat aankan is mij niet bekend, maar aangezien de Eems in verbinding staat met de open zee moeten daar ongetwijfeld ook zeeschepen door. Alleen ben ik het niet eens met het feit dat daar veertig minuten per uur voor gereserveerd zou moeten worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Trein Groningen - Leer
Het komt op mij gewoon een beetje over als: ambtenaren, procedures, voetnoten, moeilijk. Ach we roepen gewoon dat de brug het probleem is dat het niet kan en dat reizigers maar gewoon via Bad Bentheim moeten reizen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
Gisteren in Arriva treinen gezeten. Allemaal blauw, allemaal Spurt.
Maar ik zie sommige met witte led bestemmingsbak en andere oude geel op zwart.
Volgens mij kwam ik alleen in de laatste, want is naast de buitenkant kleur, er verder iets van binnen veranderd?
Ik kon namelijk niets ontdekken, alles nog zelfde van binnen.
Of heb ik niet opgelet?
Maar ik zie sommige met witte led bestemmingsbak en andere oude geel op zwart.
Volgens mij kwam ik alleen in de laatste, want is naast de buitenkant kleur, er verder iets van binnen veranderd?
Ik kon namelijk niets ontdekken, alles nog zelfde van binnen.
Of heb ik niet opgelet?
Re: Trein Groningen - Leer
Geen idee. Maar wat heeft dat met Groningen-Leer te maken?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
Alles, de stellen met Duitslandtoelating zijn aan de binnenkant niet verbouwd omdat ze dan opnieuw in Duitsland moesten worden toegelaten. Die hebben alleen aan de buitenkant de nieuwe huisstijl gekregen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Trein Groningen - Leer
nou dat ik op dat traject zat....
Ik wilde vanaf Bad Nieuweschans maar omdat die pas 7.38uur gaat rijden uit nood maar naar Zuidbroek gereden, zo kon ik uur eerder vertrekken (trein vanuit Veendam).
En terug had ik de rit Groningen - Weener
Re: Trein Groningen - Leer
Re: Trein Groningen - Leer
Ik meen ooit gehoord te hebben dat er 1 Duitsland stel is omgebouwd voor toelating, maar geen idee hoe het daar mee staat.
Re: Trein Groningen - Leer
Klopt. Dat moet de 10303 zijn die als enige nog de oude kleurstelling heeft. Het stel moet ergens in Duitsland zijn, alleen geen idee waar. Op Drehscheibe heb ik geen recente meldingen van het stel meer gezien.
Re: Trein Groningen - Leer
Als het goed is staat het stel in Braunschweig, samen met enkele ICNG's. Althans daar heb ik hem vorig jaar gezien. Op Google Maps is hij ook te zien op de satalietbeelden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
Te weinig ruimte voor Wunderline op spiksplinternieuwe station in Groningen: provincie heeft kostbare fouten gemaakt
Staatssecretaris Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat zegt dat het Hoofdstation in Groningen direct na de verbouwing alweer te klein is. De mededeling staat in schril contrast tot de zorg voor de historie van het station.
Heijnen schrijft dat er op het vernieuwde Hoofdstation ook geen ruimte is voor de rechtstreekse trein. ,,Daarvoor is eerst meer perroncapaciteit nodig: een extra keerspoor of meer perronruimte.’’
Volgens de staatssecretaris zitten die voorzieningen niet in het ontwerp van de huidige verbouwing en kan ProRail dat in deze fase van de bouw ook niet meer veranderen.
Lees verder
Staatssecretaris Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat zegt dat het Hoofdstation in Groningen direct na de verbouwing alweer te klein is. De mededeling staat in schril contrast tot de zorg voor de historie van het station.
Heijnen schrijft dat er op het vernieuwde Hoofdstation ook geen ruimte is voor de rechtstreekse trein. ,,Daarvoor is eerst meer perroncapaciteit nodig: een extra keerspoor of meer perronruimte.’’
Volgens de staatssecretaris zitten die voorzieningen niet in het ontwerp van de huidige verbouwing en kan ProRail dat in deze fase van de bouw ook niet meer veranderen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten