Trein Groningen - Leer
Re: Trein Groningen - Leer
De drgl van die lijn 620 is sinds 11 december 2016 uitgebreid naar de uurdienst die het nu is juist vanwege het treinvervangende vervoer Weener-Leer v.v.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Trein Groningen - Leer
Leuk dat stoomlocje om aansluitende treinen aan te geven. Qua lay-out van dienstregelingen blijven de Duitsers nog in het verleden hangen. Nog tot in de tachtiger jaren gebruikten ze (zowel in de BRD als de DDR) nog de vooroorlogse weergave van dienstregelingen, compleet met vooroorlogse autobusjes bij busdienstregelingen
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Trein Groningen - Leer
Ik vind het soms vreselijk om iets zo neer te zetten.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Trein Groningen - Leer
Ik heb het over die manier van dienstregeling tonen van de Duitsers. Ik moet er altijd even voor staan om de juiste bus te vinden.
Re: Trein Groningen - Leer
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Trein Groningen - Leer
20 maart, nieuwe ronde, nieuwe (doorschuif) kansen..
Re: Trein Groningen - Leer
Waarom lees ik hier niets over op NL-nieuws? Hier net over de grens stonden de luchtalarmen te loeien waarna verschillende hulpdiensten met zwaailicht en sirene op weg gingen naar die Arrivatrein.https://www.facebook.com/kreisfeuerwehr ... ED&fref=nf
Verkehrsunfall mit Zug vermutet
Nach einem Notruf eines Zugführers über die Leitstelle der Deutschen Bahn wurden am Montagabend zahlreiche Einsatzkräfte von Feuerwehr, Rettungsdienst und Polizei nach Bunde alarmiert.
Der Zugführer hatte eine Kollision mit einem Kraftrad gemeldet und war sich nicht sicher ob auch eine Person beteiligt war. Der Arriva-Zug (Weener - Groningen) wurde sofort gebremst. Die Feuerwehr Bunde, der Rüstwagen-Kran der Kreisfeuerwehr, der Fachzug Logistik mit dem Bahnrettungssatz und diverse Kräfte von Rettungsdienst und Polizei rückten aus.
Kurz nach dem Eintreffen der ersten Rettungsmittel konnte dann aber Entwarnung gegeben werden. Es ist glücklicherweise nicht zu einem Personenschaden gekommen. Nach ersten Erkenntnissen wurde ein, wohl schon seit mehreren Tagen im Graben liegender Motorroller, durch unbekannte auf die Bahnanlage gelegt.
Für die Feuerwehr war der Einsatz damit beendet. Die Fahrzeuge die sich noch auf der Anfahrt befanden konnten abbrechen und umkehren. Die Polizei hat die Ermittlungen aufgenommen.
++ 23.01.2017 - 21:04 // Bunde - Neuschanzer Straße ++
Re: Trein Groningen - Leer
Misschien omdat het een storm in een glas water was?marcel.nl schreef:Waarom lees ik hier niets over op NL-nieuws?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Trein Groningen - Leer
Luchtalarm? Voor een aanrijding met een scooter of iets dergelijks? Echt?
Re: Trein Groningen - Leer
»alarmsirenes« klopt waarschijlijk eerder. Niet iedere brandweer hier heeft oppiepapparaten, dus in sommige dorpen lokt nog ouderwets de sirene de brandweerlieden naar de kazerne.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Trein Groningen - Leer
Vooroorlogse technologie
Ik had verwacht dat ze in Duitsland ondertussen ook in de 21e eeuw waren aanbeland...
Ik had verwacht dat ze in Duitsland ondertussen ook in de 21e eeuw waren aanbeland...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
Nee het is het luchtalarm zoals wij die jaren geleden ook nog kendenbaladid schreef:»alarmsirenes« klopt waarschijlijk eerder. Niet iedere brandweer hier heeft oppiepapparaten, dus in sommige dorpen lokt nog ouderwets de sirene de brandweerlieden naar de kazerne.
Loeiden niet op 1 plek, maar her en der waar die dingen hangen.
Re: Trein Groningen - Leer
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Trein Groningen - Leer
Er zijn ook veel oppiepapparaten maar hele kleine brandweercorpsen gebruiken nog wel dat alarm – vaak ook ondersteunend samen met andere systemen (oppiepapparaten, SMS, Whatsappgroepen).Vinny schreef:Vooroorlogse technologie
Ik had verwacht dat ze in Duitsland ondertussen ook in de 21e eeuw waren aanbeland...
Een luchtalarm bij een verkeersongeval lijkt me heel sterk...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Trein Groningen - Leer
Eens. Hoewel die stelling ook op een beperkt voorstellingsvermogen kan wijzen (A)baladid schreef:Een luchtalarm bij een verkeersongeval lijkt me heel sterk...
(Met dank aan http://www.autogids.nl)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Trein Groningen - Leer
Een voor maandag geplande bijeenkomst over de Weenerbrug in Duitsland gaat niet door. De staatssecretaris heeft zogenaamd geen tijd; anderen denken aan een andere reden.
Re: Trein Groningen - Leer
Kon natuurlijk niet over de brug komen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Trein Groningen - Leer
Hier past slechts "Morgen, morgen, nur nicht heute sagen alle faulen Leute" van Christian Felix Weiße
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Trein Groningen - Leer
Maar maandag vindt nu wel een gesprek plaats tussen Deutsche Bahn, de Meyer Werft, de Minister van Economische Zaken van Niedersachsen en telefonisch met de Bondsstaatssecretaris voor spoorwegen.
Gezien de gesprekpartners is mijn gedachte dat de Meyer Werft en Niedersachsen druk zetten op de bondsregering en DB om voor een nieuwe brug te kiezen die voldoet aan de eisen van de Meyer Werft. Daar kunnen ze geen partijen bij gebruiken die aandringen op een zo spoedig mogelijk herstel van de brug. Immers, dan krijg je een discussie "herstellen of nieuwbouw" terwijl zij waarschijnlijk liever willen spreken over "hoe kunnen we nieuwbouw financieren".
Mijns inziens zou je ook gek zijn om 30 miljoen te investeren in een brug van 100 jaar oud, als je voor 45 miljoen een nieuwe brug kan bouwen. Omdat je in beide scenario´s sowieso 30 miljoen uitgeeft, zijn dit op voorhand "sunk costs" die niet relevant zijn. Het gaat erom of die aanvullende 15 miljoen de moeite waard zijn en hoe je die kan financieren. Aangezien een beetje cruiseship meer dan 1 miljard euro kost zijn die 15 miljoen "peanuts". Bovendien bespaar je dan op het 3x per jaar uithijsen en terugplaatsen van de hoofdoverspanning. Het zou mij dus hoogst verbazen als de Friesenbrücke gerepareerd wordt.
Gezien de gesprekpartners is mijn gedachte dat de Meyer Werft en Niedersachsen druk zetten op de bondsregering en DB om voor een nieuwe brug te kiezen die voldoet aan de eisen van de Meyer Werft. Daar kunnen ze geen partijen bij gebruiken die aandringen op een zo spoedig mogelijk herstel van de brug. Immers, dan krijg je een discussie "herstellen of nieuwbouw" terwijl zij waarschijnlijk liever willen spreken over "hoe kunnen we nieuwbouw financieren".
Mijns inziens zou je ook gek zijn om 30 miljoen te investeren in een brug van 100 jaar oud, als je voor 45 miljoen een nieuwe brug kan bouwen. Omdat je in beide scenario´s sowieso 30 miljoen uitgeeft, zijn dit op voorhand "sunk costs" die niet relevant zijn. Het gaat erom of die aanvullende 15 miljoen de moeite waard zijn en hoe je die kan financieren. Aangezien een beetje cruiseship meer dan 1 miljard euro kost zijn die 15 miljoen "peanuts". Bovendien bespaar je dan op het 3x per jaar uithijsen en terugplaatsen van de hoofdoverspanning. Het zou mij dus hoogst verbazen als de Friesenbrücke gerepareerd wordt.
Re: Trein Groningen - Leer
In de duitse media werd gespeculeerd over de aanleg van een nieuw kanaal. Het "Seitenkanal Gleesen-Papenburg" dat zou worden toegerust om de mega-schepen die in Papenburg gebouwd worden naar zee te laten varen:
https://de.wikipedia.org/wiki/Seitenkan ... -Papenburg
https://de.wikipedia.org/wiki/Seitenkan ... -Papenburg
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
Dat is in het gedeelte ten zuiden van Papenburg en daar komen de schepen van de Meyer Werft niet.
Re: Trein Groningen - Leer
Er wordt ook een kanaal van Papenburg tot de Eems ergens tussen Leer en Ems onderzocht, zodat er minder bochten genomen hoeven te worden. Maar dat zal waarschijnlijk niet voor 2050 klaar kunnen zijn wegens gebrek aan financiering.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten