Trein Groningen - Leer
Re: Trein Groningen - Leer
Als ze toch een nieuw kunstwerk gaan bouwen vind ik een nieuwe tunnel het meest reëel, met een buis voor de spoorlijn en een buis voor regionaal verkeer en fietsers, dat is dan meteen een ruimtereservering voor een eventuele verbetering van de spoorlijn. Het kost wel meer dan een nieuwe brug, maar ongestoorde doorvaart voor cruise- en zeeschepen is ook wat waard natuurlijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
Vinny schreef:[...] reëel [...]
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Trein Groningen - Leer
Nee dat is momenteel 2x per jaar (maart en september) en Meyer Werft breidt momenteel uit en streeft naar 3x per jaar een groot cruiseschip af te leverenJWM schreef:Maar dit is toch amper 1x per jaar het geval? Als je het laat samenvallen met regulier onderhoud levert het niet/nauwelijks extra hinder op.Statler Rail schreef:
Wat mij betreft is het dus een idioot idee om de huidige brug te herstellen, want dat betekent dat je nog steeds voor ieder cruiseschip het treinverkeer 3 dagen plat moet leggen. Je zou dus op z´n minst een brug moeten aanleggen waar die cruiseschepen op een normale manier doorheen kunnen zonder dat je de brug moet verwijderen.
Re: Trein Groningen - Leer
Die laatste.. De brug over het Hollands diep is niet voor niets een lange verticale boog.Daniel schreef:Wat betreft je raadseltje: is dat toevallig de boog van de lijn Zwolle > Amersfoort die onder de Hanzelijn door duikt bij Hattemerbroek aansluiting?
Of de overgang van brug Hollands Diep naar tunnel Dordtse Kil, da's ook een overgang in heel korte afstand.
Re: Trein Groningen - Leer
Ik weet de exacte ontwerpeisen voor een metro en tram niet zo goed. Maar bij lage snelheden is het profiel van de voertuigen maatgevend en niet de snelheid. Het kan dus zijn dat de tram beter in staat is die verticale boog te volgen dan een metro, dit onderandere door de kortere bakken.trolly schreef:Dat ja. Het was omdat we toch niks beter te doen hebben hier
@Klaasje: Bedankt, die vertikale boogstraal is nieuw voor me. Weet je toevallig ook iets over de Piet Hein tramtunnel? Daar zit meen ik een vertikale boog een eventuele vermetro-ing in de weg. Heeft ook veel te maken met dit topic (A)
Re: Trein Groningen - Leer
Zou zomaar kunnen. Vermoedelijk hebben ze de oprit aan de IJburgkant ter elfder ure stijler gemaakt, omdat de Zuiderzeeweg gelijkvloers gekruist moest worden in plaats van met een onderdoorgang.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Trein Groningen - Leer
Ja stel je voor dat het autoverkeer ook nog eens beter zou doorstromen door een verbetering in de OV-infrastructuur
De Zuiderzeeweg en de op- en afritten met de A 10 hadden natuurlijk ongelijkvloers uitgevoerd moeten worden. Schandalig dat men dat er destijds uitbezuinigd heeft. Goedkoop = duurkoop.
De Zuiderzeeweg en de op- en afritten met de A 10 hadden natuurlijk ongelijkvloers uitgevoerd moeten worden. Schandalig dat men dat er destijds uitbezuinigd heeft. Goedkoop = duurkoop.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Trein Groningen - Leer
In een folder van begin jaren '90 stond daar geen ongelijkvloerse kruising. De helling aan de IJburgkant is steiler omdat de tunnel daar onder de vaargeul van het Amsterdam-Rijnkanaal gaat.trolly schreef:Zou zomaar kunnen. Vermoedelijk hebben ze de oprit aan de IJburgkant ter elfder ure stijler gemaakt, omdat de Zuiderzeeweg gelijkvloers gekruist moest worden in plaats van met een onderdoorgang.
Piet Heinkade moest oorspronkelijk ook twee stroken per richting krijgen. Eigenlijk alles wat megalomaan was is geschrapt toen de PPS in elkaar donderde en de gemeente de Oostelijke Handelskade zelf moest doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Trein Groningen - Leer
Gelukkig komt er op deze lijn een nieuwe aanbieder rijden, geen concurrent overigens:
http://www.treinreiziger.nl/db-start-ic ... m-hamburg/
http://www.treinreiziger.nl/db-start-ic ... m-hamburg/
Re: Trein Groningen - Leer
Gisteren overijverige ZOLL die de Arriva Touring Qliner Integro2 aan de kant had gezet, hier pal over de grens op een binnenweg uit Nieuweschans:
https://www.google.nl/maps/@53.1820201,7.2299107,18z
Hoop niet dat zij dit bij iedere treinvervangende bus gaan doen, dan wordt de reistijd nog langer
https://www.google.nl/maps/@53.1820201,7.2299107,18z
Hoop niet dat zij dit bij iedere treinvervangende bus gaan doen, dan wordt de reistijd nog langer
Re: Trein Groningen - Leer
De treinen rijden nu toch tot Weener? Wat doet een treinvervangende bus dan in Nieuweschans?
Re: Trein Groningen - Leer
Ik weet het fijne er niet van, maar zou het niet zo kunnen zijn dat het station Bad NIeuweschans beter te bereiken is over de weg vanuit Leer dan het station van Weener?
Re: Trein Groningen - Leer
Volgens mij zijn de treinvervangende bussen tussen Weener en Leer geïntegreerd in de busdienst die al tussen die twee plaatsen reed. Er zouden sowieso geen treinvervangende bussen meer moeten rijden naar Bad Nieuweschans.
Re: Trein Groningen - Leer
Tenzij er werkzaamheden zijn voor de Ring Groningen waardoor er geen treinen rijden vanuit Groningen naar Nieuweschans.
Re: Trein Groningen - Leer
Die rijden inderdaad als buslijn 620. Die lijn rijdt ook enkele ritten tot station Bad Nieuweschansjosdell53 schreef:Volgens mij zijn de treinvervangende bussen tussen Weener en Leer geïntegreerd in de busdienst die al tussen die twee plaatsen reed. Er zouden sowieso geen treinvervangende bussen meer moeten rijden naar Bad Nieuweschans.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Trein Groningen - Leer
Nee, de DB rijdt zelf met eigen bussen de pendel Leer-Weener als lijn 620. Arriva (Touring) rijdt normaal gesproken alleen de snelbus Groningen-Leer 1x per 2uur. Als gevolg van de werkzaamheden bij Groningen rijden er nu ook stopbussen op het traject Groningen-Weener. Deze rijden niet door naar Leer, je moet in Weener overstappen.josdell53 schreef:Volgens mij zijn de treinvervangende bussen tussen Weener en Leer geïntegreerd in de busdienst die al tussen die twee plaatsen reed. Er zouden sowieso geen treinvervangende bussen meer moeten rijden naar Bad Nieuweschans.
Re: Trein Groningen - Leer
Heb meerdere keren meegemaakt dat de Duitse politie de bus maant tot stoppen om inzittenden te controleren. En niet alleen in Nieuwe Schans.marcel.nl schreef:Gisteren overijverige ZOLL die de Arriva Touring Qliner Integro2 aan de kant had gezet, hier pal over de grens op een binnenweg uit Nieuweschans:
https://www.google.nl/maps/@53.1820201,7.2299107,18z
Hoop niet dat zij dit bij iedere treinvervangende bus gaan doen, dan wordt de reistijd nog langer
Re: Trein Groningen - Leer
Gebeurde ook met enige regelmaat dat de politie de stopbus (die toen ook grensoverschrijdend was en nog door Arriva gereden werdt) vlak voor vertrek in Weener ging controleren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Trein Groningen - Leer
De snelbussen rijden nog steeds en die rijden via Nieuweschans richting Leer
Er rijdt zelfs een Duitse touringcar met sticker Arriva Touring
Er rijdt zelfs een Duitse touringcar met sticker Arriva Touring
Re: Trein Groningen - Leer
Eigenlijk is het ook niet gek dat ze de bussen controleren, ze stapten ook regelmatig in de trein in Nieuweschans.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
Overigens kun je hier nog wat krantenartikelen vinden over de brug in Weener. Ze zijn wel in het Duits.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Trein Groningen - Leer
Op 28 augustus is er belangrijk overleg in Duitsland over de Friesenbrücke. Commissaris der Koning Paas van Groningen laat waarschijnlijk verstek gaan omdat hij liever een feestje viert. Dan maar Friezen naar dit overleg sturen.
http://www.omropfryslan.nl/nieuws/73968 ... -duitsland
http://www.omropfryslan.nl/nieuws/73968 ... -duitsland
Re: Trein Groningen - Leer
Hij neemt zekerheid voor alles, het Paasfeest 2018 begint namelijk op 1 april.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Trein Groningen - Leer
Dit omdat dit de belangrijkste stad Groninger feestdag van het jaar is. Officieel zijn alle publieke gebouwen deze dag gesloten en de werknemers vrij.Dennenboom schreef:Op Commissaris der Koning Paas van Groningen laat waarschijnlijk verstek gaan omdat hij liever een feestje viert.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Trein Groningen - Leer
rijden er ook meer bussen dan?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten