Trein Groningen - Leer

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Statler Rail »

Zou het tactiek zijn om die bijeenkomst op 28 augustus te plannen zodat Groningse bestuurders niet komen? Voor de Duitse partners is Groningen vooral lastig, aangezien Groningen haar prioriteiten anders heeft dan de Duitse partijen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door trolly »

Yes! Een complot *bus*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Vinny »

Een feestje belangrijker vinden dan de belangen van je kiezers behartigen in het buitenland. Episch falen van de betrokken politicus. Tijd voor een motie van wantrouwen lijkt me.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Durashift »

^^. CvdK wordt (nog) niet gekozen...

'belangen' van o.a. de Groningse kiezers zullen ook wel divers zijn.. Vermoedelijk zijn er meer die het belang van dé Groningse (vrije) dag belangrijker vinden.

CvdK van Friesland sturen lijkt mij een prima oplossing. Naam past goed bij die van de brug. :D
marcel.nl
Berichten: 635
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door marcel.nl »

Durashift schreef:^^. CvdK wordt (nog) niet gekozen...

'belangen' van o.a. de Groningse kiezers zullen ook wel divers zijn.. Vermoedelijk zijn er meer die het belang van dé Groningse (vrije) dag belangrijker vinden.

CvdK van Friesland sturen lijkt mij een prima oplossing. Naam past goed bij die van de brug. :D
Kiezers; de stad viert feest, wat heeft de provincieman daar mee te maken (provinciale staten) => had net zo goed iemand uit Pieterburen of Kiel-Windeweer kunnen zijn
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Kevster »

Volgens mij begrijpen mensen hier niet helemaal dat dit onze lokale bevrijdingsdag is... de provincie heeft ook ooit best wel onder vuur gelegen. Het hoort gewoon bij het officiele programma voor de CdK jaarlijks. Hij luidt onder meer op 28 augustus 's morgens als start van de dag symbolisch samen met de burgemeester van de stad de klokken van de Martinitoren.

Kort gezegd, als de CdK daar niet aanwezig zou zijn zou dat hoogstwaarschijnlijk hier lokaal tot ophef leiden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door trolly »

Tjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatjatja...

Daar moet de PR-strijkbout nog even stevig overheen, hè?

De CvdK is niet zomaar een beetje afwezig — neen, de CvdK is afgereisd naar het land van Bommen Berend om bruggen te bouwen voor de bevolking :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Vinny »

Volgens mij begrijpen mensen hier niet helemaal dat dit onze lokale bevrijdingsdag is..
De wereld houdt nou eenmaal geen rekening met Groningen, daarom moet Groningen rekening houden met de wereld. Je kunt niet van de Duitsers verlangen dat ze rekening houden met Nederlandse feestdagen. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door isadora »

Het toont slechts de totale desinteresse in het onderwerp.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door en-es »

Men is in Duitsland toch helemaal niet geinteresseerd in het bouwen van een nieuwe brug en dus het herstellen van de spoorlijn?
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Kevster »

Vinny schreef:
Volgens mij begrijpen mensen hier niet helemaal dat dit onze lokale bevrijdingsdag is..
De wereld houdt nou eenmaal geen rekening met Groningen, daarom moet Groningen rekening houden met de wereld. Je kunt niet van de Duitsers verlangen dat ze rekening houden met Nederlandse feestdagen. :roll:
Dat heb ik nooit gezegd, maar er zou ook prima een gedeputeerde heenkunnen.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Dennenboom »

Niet mee eens. Voor lintjes doorknippen en vergelijkbare acties hebben we al vrijgestelden in Wassenaar. Daar hoeven niet nog eens 12 personen bij.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Durashift »

En, welke afgevaardigde is bij de vergadering aanwezig geweest?

Zijn er knopen doorgehakt? :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Vinny »

De brug wordt later maar beter gebouwd:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/182479/Ni ... en-hem-wil
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marcel.nl
Berichten: 635
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door marcel.nl »

Ja ondanks protesten tegen een nieuwe brug, maar herbouw http://www.rtvnoord.nl/nieuws/182415/De ... bij-Weener
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 05 sep 2017, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door en-es »

De wunderline tussen Groningen en Berlijn :P
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Dennenboom »

Of toch Harlingen en Vladivostok?
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Roeland »

en-es schreef:De wunderline tussen Groningen en Berlijn :P
Wunderline?
Bedoelen ze niet "Bunderline" (omdat het Duitse Bunde zo ongeveer het enige dorp is dat van die brug gebruik maakt)?

Volgens mij kan een bedrijf als Flixbus prima zorgen voor een frequente en betaalbare oostelijke ontsluiting voor Groningen, zonder 60 miljoen euro te verspillen aan een brug waarover 1x per uur een bijna-lege trein rijdt.
josdell53
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 16:51

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door josdell53 »

Bunde maakt juist geen gebruik van die brug nu, aangezien ze daar (nog) geen treinstation hebben.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 29 aug 2017, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door en-es »

Roeland schreef: Volgens mij kan een bedrijf als Flixbus prima zorgen voor een frequente en betaalbare oostelijke ontsluiting voor Groningen, zonder 60 miljoen euro te verspillen aan een brug waarover 1x per uur een bijna-lege trein rijdt.
Of gewoon elk uur een snelbus tussen Groningen en Leer. Veel sneller dan die boemel.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Dennenboom »

Maar er zouden toch sneltreinen komen?
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Durashift »

Vinny schreef:De brug wordt later maar beter gebouwd:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/182479/Ni ... en-hem-wil
Ah, duidelijk. :pos:

Als ik lees dat er nu nog maar slechts 20 miljoen is toegezegd voor de bouwkosten.. moet er dus nog 40 miljoen 'gevonden' worden..
Zal ook nog wel wat jaren op zich laten wachten, denk ik.

Hoe groot is het gemis van de brug eigenlijk in de afgelopen 2 jaar?
josdell53
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 16:51

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door josdell53 »

Niet heel groot. Aantal reizigers is niet heel veel gedaald, mede doordat de vervangende snelbus een stuk sneller is dan de trein was.

Hoogstens dat de gevolgen voor Weener wat groter zijn. De brug werd namelijk ook nog best veel gebruikt door fietsers.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Nitein-Repart »

Maar dankzij de snelbus is er in mijn ogen weinig tot geen noodzaak om de brug te herstellen. Dit is puur een prestige-project wat ten koste gaat van het normale OV. Ik ben voorstander van meer grensoverschrijdende verbindingen, maar dan moeten kosten en nut wel in verhouding zijn. Daarvan is bij herstel van de brug geen sprake van.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Vinny »

Dennenboom schreef:Maar er zouden toch sneltreinen komen?
Als er stations bijgebouwd worden in Bunde en Ihrhove waar sprake van was ligt een sneltrein wel voor de hand, die een aantal keer per dag wat gehuchten overslaat.

Voor een doorgaande internationale trein ligt Groningen erg ongelukkig. Daar moet je in principe kopmaken of je moet Haren bombarderen tot Groningen-Zuid ofzo. Daarnaast moet je of een flink eind dieselen onder de draad, lopen aanklooien met diesellocs of wasdraad ophangen. Dat zie ik ook allemaal niet 1, 2, 3 gebeuren. Niet voor 1000 (grensoverschrijdende) reizigers per werkdag die ze in 2025 verwachten in ieder geval.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten