Trein Groningen - Leer

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door ov'tje »

Karimbu schreef:Heb niet echt het idee waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier

Tijdje geleden is Arriva gestart met de wiederline. Even in het midden gelaten of de naam mooi is. Maar heb je een naam hou je er dan ook aan. Dit is nu absoluut niet het geval. De treinen met de wiederline stickers aan de binnenkant zie ik vervuldig in Friesland rijden. Maar nu rijd in Friesland ook de trein rond met de Duitse en Nederlandse vlag.

Waarom doe je dit als bedrijf zijnde als je graag wil uitstralen met de wiederline?
Sowieso zit er ook een stukje onderhoud in. Alle treinstellen komen minimaal tweemaal per maand naar Leeuwarden voor onderhoud. Het is gebruikelijk dat zo'n stel vlak voor of na zo'n beurt opduikt op de lijn Leeuwarden - Groningen. Dat is de meest efficiënte manier van het inzetten van de stellen.

De kans dat zo'n Wiederlinestel op de diensten naar Sneek/Stavoren of Harlingen rijdt is zeer klein, tenzij er een verstoring geweest is en dat stel het eerste is dat voorhanden is.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door groningen »

De kans dat je treinstel 303 in Stavoren ziet lijkt mij zeer klein. Ik zie voor Stavoren gisteren 7 keer 3 bakken en 11 keer 2 bakken. In de zomermaanden is er met een 3tje naar Harlingen Haven niets mis mee.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Vinny »

Ik heb betreffend treinstel anders wel te IJlst gezien. Dan moet het ook in Stavoren geweestzijn
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door marcel.nl »

Karimbu schreef:Heb niet echt het idee waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier

Tijdje geleden is Arriva gestart met de wiederline. Even in het midden gelaten of de naam mooi is. Maar heb je een naam hou je er dan ook aan. Dit is nu absoluut niet het geval. De treinen met de wiederline stickers aan de binnenkant zie ik vervuldig in Friesland rijden. Maar nu rijd in Friesland ook de trein rond met de Duitse en Nederlandse vlag.

Waarom doe je dit als bedrijf zijnde als je graag wil uitstralen met de wiederline?
En na alle reacties hierover:

Ik zie vanuit Winschoten vaak genoeg een 3-treinstel naar Leer vertrekken zonder bestickering. Kortom, opmerking was terecht over inzet in Fryslan, het is niet goed ingepland.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door groningen »

Mijn god; hoe je van een vlieg een olifant maakt. Verder nog iets belangrijks te melden.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Dennenboom »

Uitstapjes buiten het reguliere inzetgebied worden al sinds jaar en dag gemaakt. Dat maakt het juist het fenomeen treinen interessanter. Als je zoiets ziet, maak er dan een foto van!
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door ov'tje »

marcel.nl schreef:
Karimbu schreef:Heb niet echt het idee waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier

Tijdje geleden is Arriva gestart met de wiederline. Even in het midden gelaten of de naam mooi is. Maar heb je een naam hou je er dan ook aan. Dit is nu absoluut niet het geval. De treinen met de wiederline stickers aan de binnenkant zie ik vervuldig in Friesland rijden. Maar nu rijd in Friesland ook de trein rond met de Duitse en Nederlandse vlag.

Waarom doe je dit als bedrijf zijnde als je graag wil uitstralen met de wiederline?
En na alle reacties hierover:

Ik zie vanuit Winschoten vaak genoeg een 3-treinstel naar Leer vertrekken zonder bestickering. Kortom, opmerking was terecht over inzet in Fryslan, het is niet goed ingepland.
En? Het enige dat belangrijk is, is dat een Duitslandstel in de dienst naar Leer ingezet wordt. Voor de rest maakt het niet uit waar de rest ingezet wordt. Dat is het mooie. Je moet altijd afwachten wat er langs komt :D
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Gekko123 »

Sterker nog, er is maar een stel dat van buiten ook bestickerd is. De overige stellen die geschikt zijn voor de dienst naar Duitslang hebben alleen wat kleine stickers aan de binnenkant van de trein.
Karimbu
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 17:37

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Karimbu »

ov'tje schreef:
marcel.nl schreef:
Karimbu schreef:Heb niet echt het idee waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier

Tijdje geleden is Arriva gestart met de wiederline. Even in het midden gelaten of de naam mooi is. Maar heb je een naam hou je er dan ook aan. Dit is nu absoluut niet het geval. De treinen met de wiederline stickers aan de binnenkant zie ik vervuldig in Friesland rijden. Maar nu rijd in Friesland ook de trein rond met de Duitse en Nederlandse vlag.

Waarom doe je dit als bedrijf zijnde als je graag wil uitstralen met de wiederline?
En na alle reacties hierover:

Ik zie vanuit Winschoten vaak genoeg een 3-treinstel naar Leer vertrekken zonder bestickering. Kortom, opmerking was terecht over inzet in Fryslan, het is niet goed ingepland.
En? Het enige dat belangrijk is, is dat een Duitslandstel in de dienst naar Leer ingezet wordt. Voor de rest maakt het niet uit waar de rest ingezet wordt. Dat is het mooie. Je moet altijd afwachten wat er langs komt :D


Nee dat is dus niet waar. Voor de treinspotter een feest. Marketing technisch een dwaling. Details zijn in het geval je een lijn een naam geeft. Site voor maakt etc. Heel belangrijk. Als je maar wat rond gooid met materieel vind ik dit een slechte zaak. Doe dan ook niet alsof je een speciale lijn hebt naar Duitsland.

Daar gelaten of materieel in Leeuwarden is voor onderhoud. Na het oonderhoud zsm terug naar Groningen. En niet op de lijn naar stavoren.

Ik vind het persoonlijk heel storend. Bij een Marketing formule is stap 1 het aan de formule houden lijkt mij als leek.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Frans F »

Uit een oogpunt van marketing is het inderdaad een knoeiboel, zo verkoop je geen duidelijk product.
Het is net zoiets als Qliners op gewone buslijnen inzetten of gewone bussen als Qliner.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Vinny »

Ik vind dat wel meevallen. Het enige is dat ze op Groningen-Leer eerder WiFi hadden aan boord dan op Leeuwarden-Sneek-Stavoren. Het is natuurlijk wel dodelijk voor je reputatie om een reclame te maken voor een dienst (gratis WiFi) en die dan vervolgens niet aan te bieden ;)
Dat probleem is dus nu verholpen nu je WiFi op het hele Arriva netwerk hebt. Van Duitstalige posters in de trein lig ik niet zo wakker. Net zo leesbaar als het Fries :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door groningen »

Ik lees, praat en schrijf liever Duits dan Fries, maar dat terzijde. Alleen 303 is met de nederlandse en duitse vlag bestickert.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Vinny »

Jaaaa :roll: Jij bent een Groninger uh. Wat mij betreft kunnen Friestalige omroepen en treinposters prima in treinen die de provinciegrens niet oversteken. Zulke treinen horen dan natuurlijk niet in Duitsland op de duiken en andersom.

Het doet me denken aan een mooie scene in de "TV draait door".
interviewer: Leuk, al die ballonnen die jullie gaan oplaten, maar wat als zo'n ballon nou in Frankrijk terecht komt?
kind: Daarom staat op het kaartje de tekst niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Engels en het Duits.

:mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Nitein-Repart »

groningen schreef:Ik lees, praat en schrijf liever Duits dan Fries, maar dat terzijde. Alleen 303 is met de nederlandse en duitse vlag bestickert.
Fries is een taal van het verleden, Duits een taal van de toekomst.Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op zo 23 nov 2014, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Frans F »

Ik zag trouwens de dienstregeling van/naar Veendam in de avond en op zondag een kwartier wordt verschoven zodat er dan samen met de treinen richting Winschoten een halfuurdienst ontstaat op Groningen-Zuidbroek.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Hainje »

Erno-BE schreef:Fries is een taal van het verleden, Duits een taal van het toekomst.Afbeelding
Dat zeiden ze in de jaren '40 ook!!11!!!¡!
🍉
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door timtrein »

Klopt, ook de bussen rond Veendam schuiven op.
Kan de STAR de dienstregeling weer gaan aanpassen... :o :')
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Frans F »

Bij de STAR komt het sowieso niet aan op een kwartiertje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Z2N »

Het was volgens mij ook niet helemaal serieus bedoeld... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
njoy
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 21 dec 2012, 19:11

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door njoy »

Vorig jaar december was als proef het Niedersachsenticket (een dagkaart voor hoofdzakelijk lokale treinverbindingen in Niedersachsen, Hamburg en Bremen) ook geldig op het traject Groningen-Weener(-Leer). Leuk voor bijvoorbeeld Nederlanders die eens met de trein naar een Duitse kerstmarkt wilden gaan. Weet iemand of het Niedersachsenticket ook dit jaar in december weer vanaf Groningen gebruikt kan worden? In de media heb ik er nog niets over gehoord...
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door groningen »

Van de Arriva-store heb ik gehoord dat SWT vanaf juni 2015 vanaf Groningen geldig is, maar; pin mij er niet op vast.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door michiel71 »

njoy schreef:Vorig jaar december was als proef het Niedersachsenticket (een dagkaart voor hoofdzakelijk lokale treinverbindingen in Niedersachsen, Hamburg en Bremen) ook geldig op het traject Groningen-Weener(-Leer). Leuk voor bijvoorbeeld Nederlanders die eens met de trein naar een Duitse kerstmarkt wilden gaan. Weet iemand of het Niedersachsenticket ook dit jaar in december weer vanaf Groningen gebruikt kan worden? In de media heb ik er nog niets over gehoord...
Het Niedersachsenticket mag ook worden gebruikt op het traject Groningen - Leer (Arriva),
zie deze kaart van het netwerk

Lees meer over dit ticket op de website van de provincie Groningen

Opmerkelijk: boeken via de website van DB BAHN laat het
NDS-Tarief (Niedersachsentarif) alléén zien (kies voor vervoersmiddel "alleen streekvervoer") ,
wanneer je vertrekt vanaf een Duits station... (€18 + €4 per persoon)
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door nielsie600 »

De NDS kaart mag slechts tot Nieuweschans Grens worden gebruikt en is op dit moment niet verder geldig. Ik heb wel iets vernomen dat er in de nieuwe dienstregeling een soort NDS plus kaart kwam. Maar hoe dat zit weer ik niet precies. Ik verwacht dat deze morgen in Bremen wordt gepresenteerd.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Obus »

Ik heb even gekeken op de website en lees: "Uiteindelijk moet het mogelijk worden om binnen anderhalf uur van Groningen naar Bremen te reizen." Ik weet dat men het traject wil upgraden, maar ik ben verbaasd dat men over 1h30 spreekt - Gn - Leer duurt immers al 1h12. Is dit realistisch of weer eens wat wensdenken van provinciale bobos?
De mortuis nil nisi bene
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Nitein-Repart »

Dat laatste is het geval
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten