Trein Groningen - Leer

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
reisthijs

Re: Trein Groningen - Leer

Berichtdoor reisthijs » Ma 11 Feb 2019, 13:43

Klaasje schreef:Al zou het mij logisch lijken dat het in de concessie met de Noordelijke spoorverbindingen zit.
Voor een treinverbinding die naast de Arriva-stoptrein Groningen-Leer komt, en bovendien voor meer dan de helft van de route door Duitsland loopt, zou het mij juist logischer lijken als het onderdeel wordt van de Duitse concessie.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

isadora

Berichtdoor isadora » Ma 11 Feb 2019, 15:35

dennistd schreef:........de rechtstreekse trein levert precies 0 minuten tijdswinst op en kost minimaal 90 miljoen extra ten opzichte van een snelle overstap :') ........

Mooi, kan ook weer in het grote fabeltjesboek worden geplakt.
Nu eerst maar weer eens bezig met die brug. Wordt dat nog wat voor de start van het volgende millennium?
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Meltrain

Berichtdoor Meltrain » Ma 11 Feb 2019, 22:13

Als het goed is, wordt de nieuwe brug in 2024 opgeleverd, dus er is dan maar zo'n 9 jaar geen treinverkeer mogelijk geweest.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Suus

Berichtdoor Suus » Di 12 Feb 2019, 05:33

Schandalig. Als het een brug 50 kilometer verderop bij Oldenburg was geweest was het binnen een paar maanden wel opgelost geweest.
Rame à l'approche

trolly

Berichtdoor trolly » Di 12 Feb 2019, 06:07

Als ie twaalf kilometer naar het westen gelegen had ook.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Nitein-Repart

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 12 Feb 2019, 09:54

Suus schreef:Schandalig. Als het een brug 50 kilometer verderop bij Oldenburg was geweest was het binnen een paar maanden wel opgelost geweest.

Nou, nou. Nieuweschans-Leer is gewoon een heel zwak lijntje. Het stuk Nieuweschans-Weener is vrij snel na de aanvaring weer in gebruik genomen en de snelbus Groningen-Leer is sneller dan de stoptrein die eerder reed. Ik snap heel goed dat de Duitsers totaal geen prioriteit hebben met herstel van de brug.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

KM46

Berichtdoor KM46 » Di 12 Feb 2019, 11:19

Toen de brug in de tweede wereld oorlog beschadigd is geraakt duurde het ook ruim vijf jaar voordat er een nieuwe brug lag hoor.

dennistd

Berichtdoor dennistd » Di 12 Feb 2019, 11:46

Destijds waren er wel iets meer bruggen kapot die een hogere prioriteit hadden :roll:
Volgens mij zijn er momenteel weinig bruggen kapot...

Kevster

Berichtdoor Kevster » Di 12 Feb 2019, 11:56

reisthijs schreef:Voor een treinverbinding die naast de Arriva-stoptrein Groningen-Leer komt, en bovendien voor meer dan de helft van de route door Duitsland loopt, zou het mij juist logischer lijken als het onderdeel wordt van de Duitse concessie.

De Duitsers betalen ook meer dan Nederland in totaal, dus het zou mij niets verbazen.

trolly

Berichtdoor trolly » Di 12 Feb 2019, 12:19

dennistd schreef:Destijds waren er wel iets meer bruggen kapot die een hogere prioriteit hadden :roll:
Volgens mij zijn er momenteel weinig bruggen kapot...

Dat zou je zeggen, maar in werkelijkheid zijn er ontstellend veel Autobahnbruggen op cruciale plekken die op het punt staan om in elkaar te zakken. En aangezien dat uit hetzelfde potje gaat...
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Vinny

Berichtdoor Vinny » Di 12 Feb 2019, 19:40

Klaasje schreef:Daar zitten überhaupt grote onzekerheden in. Al zou het mij logisch lijken dat het in de concessie met de Noordelijke spoorverbindingen zit. Dan loopt inderdaad het project om dieseltreinen te vervangen/ombouwen door wat anders. Daarbij wed met name de provincie Groningen al het geld op één paard terwijl die steeds minder waarschijnlijk het meest interessant is. Maar eigenlijk maakt het niet uit: Als de dienstregeling maar gehaald kan worden en het duidelijk is als de nieuwe verbindingen worden aanbesteed.

Internationaal treinvervoer is in principe "open acces". Ik verwacht een zelfde opzet als met de drielandentrein in Limburg. De overheid legt het als wens neer en de vervoerder die er brood in ziet mag het exploiteren.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Terug naar “OV in Noord-Nederland”