Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Zo'n oudere bus valt natuurlijk ook op aan de oren, tussen al die moderne citea's en ambassadors.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Wie ze nog wil fotograferen moet snel zijn, ze rijdrn nog tot de voorjaarsvakantie, daarna gaat de nieuwe dienstregeling in en gaan deze oude bussen weg.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Gaan er dan gewoon Citeas rijden op de collegeliners?
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
In de praktijk reden die er toch al op. De ene keer dat ik in Leeuwarden ben geweest voor bussen reden ze op lijn 93 en 95 en reed op de 6xx-lijnen inderdaad een Citea.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Er zijn meer collegeliner-lijnen dan dat er bussen van zijn. Planmatig rijden de paars/witte bussen alleen op de 692, 695 en 698.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Sinds gisteren staat het nieuwe busboekje en de nieuwe lijnennetkaarten online voor de dienstregeling per 6 maart. Doorkijkend in het boekje blijkt dat er bij enkele lijnen wel iets wijzigt, maar dat niet genoemd wordt bij de wijzigingen. Ook opvallend is dat de Opstappers andere lijnnummers krijgen in de serie 7000 en 8000.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Dat is in de rest van Nederland niet anders ('tis daarom ook "gevaarlijk" om de wiki alleen op basis van het wijzigingsoverzicht bij te werken bijvoorbeeld, dan mis je nogal eens iets)Etienne schreef:Doorkijkend in het boekje blijkt dat er bij enkele lijnen wel iets wijzigt, maar dat niet genoemd wordt bij de wijzigingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Het valt me op dat Arriva 1 rit per zaterdag naar Holwerd laat rijden vanuit Alkmaar in de zomervakantie.
Zou er meer potentie in deze verbinding zijn als de frequentie verhoogd wordt?
Daarnaast vraag ik me af of er meer potentie is om lijn 350 vaker te laten rijden? Een uurdienst voelt zo laag voor deze verbinding.
Zou er meer potentie in deze verbinding zijn als de frequentie verhoogd wordt?
Daarnaast vraag ik me af of er meer potentie is om lijn 350 vaker te laten rijden? Een uurdienst voelt zo laag voor deze verbinding.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Wellicht dat men bij Arriva na analyse van chipkaartgegevens zag, dat bij bepaalde ritten uit Alkmaar bijna iedereen overstapte op de bus naar Holwerd.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Je bedoelt Harlingen neem ik aan?CamilleKreemers schreef:Het valt me op dat Arriva 1 rit per zaterdag naar Holwerd laat rijden vanuit Alkmaar in de zomervakantie.
Zou er meer potentie in deze verbinding zijn als de frequentie verhoogd wordt?
Er is blijkbaar gebleken dat er niet zo extreem veel vraag naar deze verbinding is om meer rechtstreekse ritten te rechtvaardigen: tot 2002 reed hier al een lijn 351 die nog een uurdienst in de spits kende en daarna minder vaak reed, daarna werd het lijn 132. Ergens op een onbekend moment is de route zelfs ingekort tot Kop Afsluitdijk - Harlingen waar dan wel elk uur gereden werd.
De huidige rit zal dus wel degene met de meeste vraag zijn, waardoor het rendabel is om een rechtstreekse bus te rijden. Dit alles is vrij makkelijk via onze wiki te achterhalen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Als je het hier gewoon opschrijft is het nog makkelijker :YDaniel schreef:Dit alles is vrij makkelijk via onze wiki te achterhalen.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Ja tot 2002, alles leuk en aardig, maar in het OV zijn er ook verbindingen die groeien. We leven nu 14 jaar verder en we hebben een geweldig systeem waarmee reisgedrag tot op de reiziger kan worden geanalyseerd. Dat hadden we in 2002 niet, dus ga alsjeblieft niet roepen dat iets niet kan gebaseerd op het verleden totdat je het tegendeel bewezen hebt (gezien).Daniel schreef:Er is blijkbaar gebleken dat er niet zo extreem veel vraag naar deze verbinding is om meer rechtstreekse ritten te rechtvaardigen: tot 2002 reed hier al een lijn 351 die nog een uurdienst in de spits kende en daarna minder vaak reed, daarna werd het lijn 132. Ergens op een onbekend moment is de route zelfs ingekort tot Kop Afsluitdijk - Harlingen waar dan wel elk uur gereden werd.
De huidige rit zal dus wel degene met de meeste vraag zijn, waardoor het rendabel is om een rechtstreekse bus te rijden. Dit alles is vrij makkelijk via onze wiki te achterhalen.
🍉
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
De vervoerder verzorgt Alkmaar - Harlingen op basis van de verwachte vervoersvraag. Bij de Tall Shipraces werd er een heleboel extra ritten ingelegd. Helaas werden die niet door gegeven aan de reisinformatieplatforms. Vorig jaar zat ik daardoor er als enige in... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
De oude 8000 Ambassadors worden nu nog wel eens op een reguliere spitsdienst ingezet. Daarnaast wordt de oude Scania Omnilink zo nu en dan ook op lijn 612 ingezet. Van de elektrische busjes op lijn 9 heb ik nog niets gezien.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
die is er ook nog niet.Erik1100 schreef: Van de elektrische busjes op lijn 9 heb ik nog niets gezien.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Zag net 3 bussen rijden op de A12 bij Arnhem richting het zuiden... Iemand een idee wat die daar doen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Die gaan naar Arriva Limburg.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
En om die op te vangen rijden de vier Citelissen van Ameland nu mee op de dienst. De 6612 rijdt nu op lijn 603 en de 6614 rijdt op lijn 62.
Nu rijden er op Ameland vier geledes, drie Scania's en de 7806 (Citaro) en er rijdt een 12m van Terschelling, de 553.
Nu rijden er op Ameland vier geledes, drie Scania's en de 7806 (Citaro) en er rijdt een 12m van Terschelling, de 553.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
https://www.arriva.nl/friesland-en-wadd ... geling.htm
De nieuwe dienstregeling voor Noord- en Zuidwest-Fryslân staat online. Veel wijzigingen door de ingebruikname van de Centrale As en enkele nieuwe lijnen worden toegevoegd en verder veel wijzigingen in de vertrek- en aankomsttijden.
De nieuwe dienstregeling voor Noord- en Zuidwest-Fryslân staat online. Veel wijzigingen door de ingebruikname van de Centrale As en enkele nieuwe lijnen worden toegevoegd en verder veel wijzigingen in de vertrek- en aankomsttijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Ik vind de routeomschrijving van de nieuwe lijn 155 nogal onduidelijk. Het is nu net of die lijn in beide richtingen een andere route rijdt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
De stadsbussen van Leeuwarden gaan vanaf komende zondag al stoppen op het vernieuwde busstation. De streekbussen moeten nog wachten tot 11 december
http://www.vrij-baan.nl/2016/11/08/nieu ... s-gebruik/
http://www.vrij-baan.nl/2016/11/08/nieu ... s-gebruik/
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Zo op het eerste gezicht wordt het dus een busstation ala Eindhoven, ook dat uitstappen aan de overkant van het busstation zal de drukte bij de instappers wellicht verminderen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
In ieder geval is de 6614 al vanuit Ameland naar Leeuwarden gebracht, ik zag hem deze week op lijn 15 in Leeuwarden.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Kennelijk zijn er wat bussen tekort, want ik zag vanochtend in Leeuwarden de 8057 de buffer op rijden. Vermoedelijk zit dit oudje gewoon op dienst
- Spoiler: show
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten