Pagina 27 van 36
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: di 01 okt 2013, 11:09
door zone2000
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: do 17 okt 2013, 17:51
door Maurice Hooikammer
Weet iemand waar de 253 uithangt? Zaterdag tijdens de opendag niet gezien op het volledige terrein van Leeuwarden en hij was ook niet op dienst, zelfs niet op 66 omdat de 8691 tijdens de opendag als fotomodel moest staan. En ik zie nu via
www.ovzoeker.nl dat er Wrights op lijn 12 rijden!!! Arme scholieren...
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: do 17 okt 2013, 18:34
door ICE105
Een bekende van me ziet de Arriva gelede MAN bussen regelmatig staan op de Groningse Sontweg, ik vermoed dat ze daar onderhoud krijgen.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: do 17 okt 2013, 19:16
door Maurice Hooikammer
Ah, ik had al zo'n voorgevoel! Bedankt! Zal even navraag doen.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: vr 18 okt 2013, 07:36
door Maurice Hooikammer
Nu is de 253 weer wel op dienst! Zie hem nu bij de NHL staan!
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: za 19 okt 2013, 18:16
door LtnGeorge
Dat zijn toch de arriva geledes met de oude donkergroene bestikkering die tegenwoordig voor arriva touring rijden?
Die mercedessen komen in elk geval regelmatig over de A7 's ochtends vanuit Groningen waarna ze door Joure rijden.
Vaak met lijnnummers van lijn 98, 99 of 92.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: za 19 okt 2013, 18:28
door Meltrain
Nee, de 251 - 254 zijn gelede MAN Lion's City's op CNG. Deze reden (tot eind 2009) op de P&R Citybus in Groningen.
De 255 - 260 rijden nu bij Syntus Gelderland.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: zo 20 okt 2013, 02:05
door Michael 1988
De 251-254 rijden nu in de winter in Leeuwarden en in de zomer op Ameland, tenminste 3 van de 4 rijden in de winter in Leeuwarden. Wanneer de MAN's in de zomer op Ameland zitten komen de 3 Citelissen van Ameland naar Leeuwarden. Ik weet echter niet welke bus er steeds op Ameland blijft en welke naar Leeuwarden gaan.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: zo 20 okt 2013, 16:52
door Maurice Hooikammer
Deze zomer zijn de Citelissen gewoon op Ameland gebleven en de MAN's in Leeuwarden hoor!
De 252 is de 'vaste' MAN gelede op Ameland, deze is nog traditioneel blauw naar de citybuskleuren. De 251, 253 en 254 rijden in de 'Frysk Ferfier' kleurstelling in Leeuwarden voornamelijk op lijn 12. Op Ameland rijden de Citelissen 6613, 6614 en 6615 die geen Frysk Ferfier logo bevatten en geen Fryske tekst op de aardgastank hebben staan. Er staat alleen traditioneel 'ARRIVA'. Van de zomer bleven de geledes dus in Ljouwert, maar met slechts 2 geledes in de zomer op Ameland was het echt behelpen soms....
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: zo 20 okt 2013, 17:04
door Etienne
Is hier eigenlijk al iets bekend over wijzigingen die wellicht gaan plaatsvinden in december?
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: zo 20 okt 2013, 17:33
door ICE105
Omdat de 315 eigenlijk onder deze concessie valt, bij deze even een linkje naar het IJsselmond topic (ivm koppeling 345-315)
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 25#p273600
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: zo 20 okt 2013, 21:17
door Busfoto.nl
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: zo 20 okt 2013, 22:51
door Wubbo
Iets meer van een verslagje zou wel leuk zijn, zo'n lange lijst urls lijkt meer op spam en bovendien heb ik wat meer context nodig dan er op Busfoto staat.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: ma 21 okt 2013, 21:02
door Busfoto.nl
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=SIy0N-wGfnc[/youtube]
Je hebt gelijk dat het meer een opsomming is dan een leuk verslagje. Met behulp van onderstaand filmpje probeer ik het geheel een beetje op te leuken.
Het busvervoer op Ameland wordt uitgevoerd door Arriva. In de zomermaanden worden er drie lijnen gereden, in de wintermaanden twee. Vanaf de boot van Wagenborg van Holwerd naar de haven in Nes kan er over worden overgestapt op bussen naar Nes/Buren en Ballum/Hollum.
De basisvloot bestaat uit een drietal Irisbus Citelis serie 6613 - 6615. Daarnaast is de voormalige Groninger Citybus 252 (geleed) en de Groninger stadsbus 552. Deze bussen staan gestald aan de Achterdijken in Nes. In tegenstelling tot
Schiermonnikoog, waar ik een paar maanden geleden was, rijden de meeste bussen op Ameland op aardgas.
Een leuk en beknopt busbedrijf wordt hier uitgevoerd, van groot belang voor de vele toeristen die hier jaarlijks aankomen.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: ma 21 okt 2013, 22:54
door Michael 1988
De 551 rijdt toch ook op Ameland?
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: ma 21 okt 2013, 22:56
door Michael
De 551 zit momenteel in de Achterhoek.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: ma 21 okt 2013, 22:57
door MdJ
Nee, die rijdt rond in de Achterhoek. (overigens nog steeds zonder bestemmingen...)
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: ma 21 okt 2013, 22:58
door Michael 1988
Welke (gelede) bus is er dan in plaats van gekomen (paar berichten terug werd gesproken over 2 gelede bussen op Ameland)?
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: ma 21 okt 2013, 23:26
door MdJ
De 223
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: di 22 okt 2013, 00:08
door flipje
Iemand enig idee waarom om de Waddeneilanden (bijv: op Terschelling en Ameland) geen gebruik wordt gemaakt van lijnnummers op de bus?
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: di 22 okt 2013, 10:33
door zone2000
flipje schreef:Iemand enig idee waarom om de Waddeneilanden (bijv: op Terschelling en Ameland) geen gebruik wordt gemaakt van lijnnummers op de bus?
waarom zou je als er maar 1-2 lijnen zijn?
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: di 22 okt 2013, 19:18
door Vinny
flipje schreef:Iemand enig idee waarom om de Waddeneilanden (bijv: op Terschelling en Ameland) geen gebruik wordt gemaakt van lijnnummers op de bus?
Die waren er toch vroeger wel?
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: di 22 okt 2013, 23:12
door Geert
Waarschijnlijk om enigszins dynamisch met de routes om te kunnen gaan? Ik weet dat op Schiermonnikoog bijvoorbeeld vier verschillende routes gereden worden als het druk is, en als het rustig is rijdt bij wijze van spreken één bus een gecombineerde route van alle bestemmingen. Lijnnummers zijn dan niet handig tenzij je alle bussen hetzelfde lijnnummer geeft.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: di 22 okt 2013, 23:24
door busburger
Geert schreef:Waarschijnlijk om enigszins dynamisch met de routes om te kunnen gaan? Ik weet dat op Schiermonnikoog bijvoorbeeld vier verschillende routes gereden worden als het druk is, en als het rustig is rijdt bij wijze van spreken één bus een gecombineerde route van alle bestemmingen. Lijnnummers zijn dan niet handig tenzij je alle bussen hetzelfde lijnnummer geeft.
Op Schiermonnikoog maken ze het zelfs nog bonter door "eigen" routenummers (quasi-lijnnummers 1, 2, 3, .....) voor de verschillende routes op de bussen te zetten in plaats van de officiële lijnnummers (nog uit de FRAM-tijd) 140 en 141; soms oo combinaties zoals "2-4".
Het zijn op die eilanden gewoon nog bedrijfjes binnen het grote bedrijf, hetgeen ook wel zijn leuke kanten heeft.
Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog
Geplaatst: di 22 okt 2013, 23:31
door LtnGeorge
Heeft er iemand meer informatie over het verschuiven van de lijn 315 tijden?
Veranderd er meer aan deze lijn en de 325 en 335?