Pagina 29 van 36

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: za 16 nov 2013, 21:15
door ICE105
Overdag lijkt het met de tijdwijzigingen idd wel mee te vallen. Echter in de avonduren en weekend zijn er wel behoorlijke tijdsaanpassingen te zien, bijvoorbeeld voor de lijnen 41, 47 en 199.

Spitslijn 198 komt inderdaad te vervallen, een laatste overblijfsel van de wijlen Qliner 310 Heerenveen-Bolsward. Omdat deze lijn om Joure heen rijdt via de rondweg is het nooit een succesvolle lijn geworden, want de trein is voor Heerenveen-Sneek een prima alternatief. Echter voor een sneldienstlijn door Joure: Heerenveen-A7-Joure Geert Knolweg/Scheen-A7-Sneek is er voldoende vraag, een gemiste kans, want naar mijn mening beter dan de half snel en half kleine dorpenlijnen 98 en 99.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: zo 17 nov 2013, 16:09
door zone2000
want de trein is voor Heerenveen-Sneek een prima alternatief.
welke trein? :lol:

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: zo 17 nov 2013, 18:12
door Ronald
De tijden van lijn 350 wijzigen ook met ongeveer een kwartier, maar alleen in het weekend. Ben benieuwd wat dat betekent voor de aansluitingen.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: zo 17 nov 2013, 19:18
door ov'tje
Het is in ieder geval gedaan vanwege de aansluitingen op de treinen van/naar Groningen die nu een stuk beter worden.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: zo 17 nov 2013, 20:30
door LtnGeorge
zone2000 schreef:
want de trein is voor Heerenveen-Sneek een prima alternatief.
welke trein? :lol:
Die over leeuwarden ;)
Die is ruim 4 minuten sneller dan lijn 99 over joure. :lol:

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 07:37
door Vinny
Dat is niet helemaal waar. Afhankelijk van het exacte tijdstip, je exacte locatie en of je nog met ander openbaar vervoer moet (de NS trein richting Zwolle). Van Heerenveen Centrum naar Sneek Centrum is de bus zes minuten sneller.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 12:03
door zone2000
Wijzigingen dienstregeling Noord- en Zuidwest-Fryslân

Met ingang van 15 december 2013 voeren we wijzigingen door in de dienstregeling in de regio Noord- en Zuidwest-Fryslân. Daarmee spelen we in op de actualiteiten, zoals de gewijzigde treindienstregeling. Op 15 december zullen veel vertrek- en aankomsttijden wijzigen om de aansluitingen op bus en trein te behouden. Hieronder ziet u de belangrijkste wijzigingen.

http://www.arriva.nl/dienstregeling/fryslan/bus/

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 16:11
door CamilleKreemers
de 315 wordt flink uitgebreid. Dan wordt Arriva weer blij. Ik snapte vorig jaar niet waarom de 315 ineens een uursdienst kreeg in de daluren. Het leek mij altijd een zeer drukke lijn. Telde regelmatig 20 personen in de bus. Dit doet wel meer eer aan een Qliner. Nu afwachten of die lijn ook in 2015 nog met de 2x/uur frequentie blijft rijden.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 17:17
door isadora
Op werkdagen zullen de bussen tussen Heerenveen en Bolsward drie keer per uur rijden. In de spits worden er drie tot vier ritten gemaakt (in plaats van vier tot vijf).
Lijn 198 vervalt. Wel rijden in de spits extra bussen op lijn 98 tussen Heerenveen en Bolsward.
Hogere wiskunde? Eerst rijden er minder in de spits, drie tot vier (in plaats van...).
Maar vervolgens rijden er in de spits extra bussen. :roll:

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 19:42
door Ronald
Die vier-tot-vijf-ritten is waarschijnlijk momenteel lijn 98 en 198 samen, straks worden het drie-tot-vier van lijn 98 alleen. Dan kan het niet anders dat momenteel lijn 98 minder dan drie-tot-vier ritten per uur rijdt.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 20:06
door CamilleKreemers
wie bedenkt nu een frequentie van 3x/uur? Is dit om aansluiting te maken in Heerenveen en Bolswald op de scheve verdelingen van de stoptreinen?

Is de 350 niet handiger te rijden door de lijn door Noord Holland en Fryslan te laten rijden?

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 20:29
door Suus
De trein tussen Sneek en Leeuwarden rijdt ook 3x per uur, het zou mij dus niets verbazen als de tijden van de 98 op de tijden van de treinen in Sneek gebaseerd zijn.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 20:57
door ICE105
CamilleKreemers schreef:de 315 wordt flink uitgebreid. Dan wordt Arriva weer blij. Ik snapte vorig jaar niet waarom de 315 ineens een uursdienst kreeg in de daluren. Het leek mij altijd een zeer drukke lijn. Telde regelmatig 20 personen in de bus. Dit doet wel meer eer aan een Qliner. Nu afwachten of die lijn ook in 2015 nog met de 2x/uur frequentie blijft rijden.
Voor zover ik weet heeft Arriva bij de start in 2013 de dienstregeling van Connexxion uit 2012 1 op 1 overgenomen.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 22 nov 2013, 21:06
door CamilleKreemers
ICE105 schreef:
CamilleKreemers schreef:de 315 wordt flink uitgebreid. Dan wordt Arriva weer blij. Ik snapte vorig jaar niet waarom de 315 ineens een uursdienst kreeg in de daluren. Het leek mij altijd een zeer drukke lijn. Telde regelmatig 20 personen in de bus. Dit doet wel meer eer aan een Qliner. Nu afwachten of die lijn ook in 2015 nog met de 2x/uur frequentie blijft rijden.
Voor zover ik weet heeft Arriva bij de start in 2013 de dienstregeling van Connexxion uit 2012 1 op 1 overgenomen.
de 315 reed bij connexxion in daluren 2x/uur Heerenveen - Groningen (bij de 315 concessie) en werd 1x/uur. (bij de Nieuwe concessie). nu wordt het weer uitgebreid naar 2x/uur maar wel veel langer 2x/uur dan toen het een eigen concessie was.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 16:14
door Maurice Hooikammer
Het is winter, en dus wordt er op Ameland weer onderhoud uitgevoerd:
- De kaartjes worden voorzien van een nieuw design
- De 252, Leeuwarden, (MAN Lion's City G) en 552, wss Achterhoek (Mercedes Citaro) gaan het eiland verlaten
- Voor de 252 komt de Touring 7806 naar het eiland
- Voor de 552 komt de Leeuwardense 6612 naar het eiland
- Alle busborden (nu nog arriva-groen) worden vervangen door de Fryske lichtblauwe borden

Voor foto's enz verwijs ik jullie door naar: https://www.facebook.com/#!/arrivaameland?fref=ts
#SPON

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 17:22
door Meltrain
Dus in de winter is er geen enkele gelede Lion's City op Ameland?

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 17:57
door Michael 1988
Nee maar wel een gelede mercedes-benz citaro dus. Gaat de 252 dadelijk zijn rondjes rijden in Leeuwarden (i.p.v. de 6612)?

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 18:17
door Jelmer
Op 2 december stond de 252 al op de boot naar Holwerd (zat zelf ook aan boord van deze veerboot)

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 23:47
door Maurice Hooikammer
2 december was een onderhoudsritje, zaterdag 7 december stond er geen enkele MAN 252 in Leeuwarden.
In de winter rijden er twee 18-meters: Mercedes Citaro 223 (stads) en 7806 (streek). De 223 is overigens de helft van het jaar met storingen naar Cosmo in Bolsward....

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: za 28 dec 2013, 16:34
door Busfoto.nl
Zag een oude midnet-duvedec op de stalling in Leeuwarden. Welke ritten rijdt die?

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: za 28 dec 2013, 17:58
door ov'tje
Busfoto.nl schreef:Zag een oude midnet-duvedec op de stalling in Leeuwarden. Welke ritten rijdt die?
Is er eentje van Touring. Kan best in de ochtendspits ergens als versterking rijden en voor de rest voornamelijk treinvervangend vervoer.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: zo 29 dec 2013, 10:57
door Busfoto.nl
De 223 rijdt vandaag een van de lijndiensten op Ameland. Hier op een vrijwel uitgestorven tussenrit Hollum - Nes dorp bij de Vuurtoren in Hollum.
Afbeelding

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: zo 29 dec 2013, 19:30
door Michael
ov'tje schreef:
Busfoto.nl schreef:Zag een oude midnet-duvedec op de stalling in Leeuwarden. Welke ritten rijdt die?
Is er eentje van Touring. Kan best in de ochtendspits ergens als versterking rijden en voor de rest voornamelijk treinvervangend vervoer.
Deze waarschijnlijk:

Afbeelding

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: wo 01 jan 2014, 19:29
door busburger
Toen ARRIVA net de "Frysk Ferfier"-concessie had overgenomen (ruim een jaar geleden dus), zag ik soortgenoot 9042 van deze bus 9043 nog in de middag lijn 12 versterken, maar later, toen er meer van de juiste bussen voor deze concessie in dienst waren gekomen, niet meer.

En inderdaad behoren deze bussen tot de als laatste door Midnet (opgegaan in Connexxion in 1999!!) aangeschafte busseries en hebben zij de vergroening bij Connexxion steeds ontlopen.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: wo 01 jan 2014, 21:50
door Ronald
Ik dacht eigenlijk dat het NZH-kleuren waren...?