Pagina 36 van 36

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: ma 19 dec 2016, 15:36
door Qlinklijn6
Oke

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 13:55
door Chiel
Wat mij opvalt is dat er de laatste tijd veel 12m Citelissen op lijn 1 in Leeuwarden zitten ipv die vervelende (naar mijn mening) 10,5m versies. Gaat de 12m versie hier weer de dienst uitmaken of niet?

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 14:12
door BR628
Lijn 1 is niet meer standaard aan lijn 4 gekoppeld. Omdat op lijn 4 wel een 10m bus moet rijden ivm infrastructuur reed vorig jaar lijn 1 ook met een 10m.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 15:03
door Chiel
Oke, vorige week dinsdag werd lijn 1 vanuit Westeinde idd geen lijn 4 maar bleef lijn 1. Betreft de 6613. Wanneer is de koppeling eigenlijk opgeheven als ik vragen mag?

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 17:48
door BR628
Ingaande nieuwe dienstregeling 11 december 2016.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 30 dec 2016, 19:17
door Milco
Sinds 11 december 2016 rijdt Arriva in heel Friesland met alle bussen op lijnen van beide concessies. Zojuist via de ovnfo-app vernomen dat er ook lijnen van beide concessies aan elkaar gekoppeld zijn. Zo reed bus 9240 zojuist nog op lijn 54 (concessie NZWF) en rijdt de bus nu op lijn 20 (concessie ZOWAD). Vandaar dus dat de bussen zo gemixt rijden. :)

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 30 dec 2016, 20:12
door isadora
Eigenlijk hebben we het hier over een concessie Friesland dus.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 30 dec 2016, 20:16
door Daniel
Mag dat eigenlijk wel zomaar, zeker nu direct vanaf de start? Met al die koppelingen heeft Arriva immers een voordeel: alleen zij kunnen de concessie zo uitvoeren met gunstiger omlopen. Alle andere vervoerders die meegedongen hebben hadden dit voordeeltje niet.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: vr 30 dec 2016, 21:41
door ov'tje
isadora schreef:Eigenlijk hebben we het hier over een concessie Friesland dus.

Vooruitlopend dus op de toekomstige situatie
Daniel schreef:Mag dat eigenlijk wel zomaar, zeker nu direct vanaf de start? Met al die koppelingen heeft Arriva immers een voordeel: alleen zij kunnen de concessie zo uitvoeren met gunstiger omlopen. Alle andere vervoerders die meegedongen hebben hadden dit voordeeltje niet.

Qbuzz had eventueel iets met GD kunnen doen, maar voor de rest klopt het dat Arriva in het voordeel was/is.

Toch is niet alles ideaal, want er is terecht wat kritiek op nieuwe lijn 324 die op sommige momenten te druk is.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: ma 02 jan 2017, 15:43
door Chiel
Vanmiddag een ZOWAD bus op lijn 3 naar Camminghaburen gezien op de busbuffer. Helaas geen nummer. Wordt steeds gekker

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 15:16
door Chiel
Ik zag net de 44 (Citaro) staan. Is denk ik straks idd voor GD aangezien er ook 3368 op staat, en de nieuwe Citaro serie daar loopt tot 3367.

Re: Concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog

Geplaatst: za 07 jan 2017, 18:48
door regenmaker
Eén discussie aangemaakt voor geheel Friesland: Busvervoer in Friesland