ArrivaQbuzz Groningen Forum

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gesloten
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door menno47 »

Weten jullie ook waarom ArrivaQbuzz Groningen Forum http://casfiles.net/arriva/phpbb3/index.php al een tijd uit de lucht is ?
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Dennenboom »

Mis de site inderdaad ook al een tijdje. Iemand die meer weet?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door koekje »

Dezelfde reden waarom OViB er niet meer is.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door flipje »

En die reden is iets met Arriva??
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Dennenboom »

Het lijkt er op dat er een stukje vrije meningsvorming om zeep is geholpen. Of ben ik dan te zwartgallig?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door deadlock »

koekje schreef:Dezelfde reden waarom OViB er niet meer is.
Ja maar WTF is dan die reden? Kom op jongens!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Suus »

Op dat Groningenforum kwam al maanden niemand meer...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Dennenboom »

Maar er stonden wel leuke oude foto's uit de vergane GADO/GDS/GVB/FRAM/NTM/ESA tijd op.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door ov'tje »

waarschijnlijk kwam de beheerder al weinig meer op zijn eigen forum en is nu de hostingperiode verlopen.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Roelof88 »

deadlock schreef:
koekje schreef:Dezelfde reden waarom OViB er niet meer is.
Ja maar WTF is dan die reden? Kom op jongens!
Op busbrief.nl (de site waar OVinboskoop eerst naar door linkte) heeft een paar uur een korte uitleg gestaan, maar dat is later weer weggehaald. Het komt erop neer dat Marty commentaar heeft gekregen op de inhoud van de site en "iets" onmiddellijk moest verwijderen (denk b.v. aan de nieuwsberichten). Marty wilde altijd 100% zelf bepalen wat erop zijn site kwam en als daar commentaar op zou komen, had hij zichzelf altijd voorgenomen om dan per direct de stekker eruit te trekken.
ov'tje schreef:waarschijnlijk kwam de beheerder al weinig meer op zijn eigen forum en is nu de hostingperiode verlopen.
Dat vermoeden heb ik ook. Ik kan mij herinneren dat de beheerder zelf al maanden niks meer gepost had en de site is precies per 1 april niet meer bereikbaar. Of hij had geen zin meer om de hostingperiode te verlengen, omdat de site toch al zo goed als doodgebloed was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Suus »

Dennenboom schreef:Maar er stonden wel leuke oude foto's uit de vergane GADO/GDS/GVB/FRAM/NTM/ESA tijd op.
Ik snap dat dat heel frustrerend is, maar dat is helaas een negatief aspect van het internet dat in de loop der jaren alleen nog maar erger is geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door koekje »

Gelukkig is er nog een internet archief. Misschien kun je daar nog wat vinden:

http://web.archive.org/web/200803161155 ... va/phpbb3/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Karl »

@Roelof88; dus iemand verzoekt je iets te verwijderen, maar omdat je daar tegen bent verwijder je de hele site maar gelijk. Bijzondere keuze.
Het is een spectrum.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door koekje »

Karl schreef:@Roelof88; dus iemand verzoekt je iets te verwijderen, maar omdat je daar tegen bent verwijder je de hele site maar gelijk. Bijzondere keuze.
Ik denk dat het wel iets meer dan een verzoek geweest is. Plus als je afhankelijk bent van het bedrijf vanwege je inkomen, dan verloof je je (zeker in deze tijd van recessie) niet zo snel een conflict.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Vinny »

Een bedrijf kan niet meer dan een verzoek doen aan de site-eigenaar. Of ze moeten met een rechtszaak dreigen, maar als de eigenaar zich gewoon aan de Nederlandse wet houdt dan lijkt me dat wel te overleven. Echter je kunt ook dit krijgen:
http://www.hetbrandweerforum.nl/offline.html

De site is gesloten omdat er foto's te zien waren waar auteursrecht op rust zonder toestemming van de maker. En dat werd dus een behoorlijke zaak...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Statler Rail »

Vaak wordt geprobeerd om webmasters te intimideren. Als de beheerder een hobbyist of andere niet-professional is, is dat niet zo moeilijk. Gewoon dreigen met een juridische procedure of een hoge boete of zeggen dat er aangifte zal worden gedaan bij de politie wegens smaad. Deze "bedreigingen" worden maar zelden ook echt uitgevoerd (en dan nog is het maar de vraag of het überhaupt kan). Ofwel zwicht de webmaster voor de druk, ofwel houdt hij voet bij stuk en heeft de klager geen zin om veel tijd en geld te steken in het aanpakken van een hobbyist.

Mijn advies: als iemand heel boos is over bijvoorbeeld een foto die je niet mocht gebruiken, verwijder die dan onmiddellijk en bied je excuses aan en dan is de kous daarmee af. Als iemand problemen heeft met iets wat je schrijft, kijk dan nog kritisch naar je tekst of je aan de klager tegemoet kan komen of dat je bij je standpunt blijft. Laat je in ieder geval niet intimideren, blijf rustig en vraag eventueel advies aan iemand die daar ervaring mee heeft.
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door rener »

Ik was daar moderator en met de beheerder is moeilijk contact te krijgen sinds december. Ik heb 1 reactie van hem mogen ontvangen en daarin stond dat hij het ook niet wist waarom het forum offline is. Meer weet ik ook niet helaas
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Vinny »

@Statler Rail: Ik ben zelf ooit ook eens betrokken geweest bij een zaak waarbij advocaten dreigden met schadeclaims van enige honderden euro's vanwege "inbreuk op het auteursrecht". Dat zijn toch een stelletje aasgieren bij elkaar zeg. Je moet je niet laten bedreigen maar juridisch advies inwinnen zodat je beslagen ten ijs kan komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door marlies »

Nog altijd verder niets over bekend?
FRAM-9390
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 00:10

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door FRAM-9390 »

Erg jammer dat het opeens off line was. Ik heb daar veel door mij gemaakte en naderhand ingescande foto's van bussen van FRAM en NZH geplaatst.
Geen plaats hier voor mensenrechten, maar wel voor HASBARA ?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door busfanNL »

Waarom in hemelsnaam een topic kick van bijna vijf jaar. Waar is dat voor nodig. (A)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: ArrivaQbuzz Groningen Forum

Bericht door Zugführer »

Het is niet gebruikelijk een topic waarin zo lang niets gezegd is een kick te geven, zeker niet als er geen nieuws is, daarom een slotje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten