Maurice Hooikammer schreef:Als ik de wijzigingen in lijn 22 goed begrijp rijdt deze dus niet meer langs IKEA. Ook staat er dat er vanwege de strekking naar Annen/Zuidlaren er 'bussen met grotere capaciteit' ingezet worden. Gaan er dan ook capacity's naar lijn 22???
Klopt! Zou eens tijd worden ook want IKEA is al jaren klaar met het wildparkeren daar van Citybusgebruikers. Zeker nu P3 'betaald' is geworden (ook al mag je gratis uitrijden met een buskaart/chipkaart). Er gaan sowieso geen Capacity's rijden op lijn 22, op termijn wel ander luxe materieel (met wifi enzo), maar dit zijn gewoon Citaro G's met streekcomfort en stadsindeling zoals het er nu uitziet.
Dat komt in de praktijk neer op de bestaande bushalte aan de Europaweg. Nog een aardig eindje lopen over de betonnen, winderige Sontweg, maar wellicht goed voor de omzet van zaken als Saturn, Telstar en McDonalds
. Overigens is de situatie tijdelijk omdat er ook een Citybus naar het nieuw aan te leggen P+R Driebond komt, deze gaat dan wel via de Sontweg en IKEA.
njoy schreef:^^ Maar het is toch veel handiger om gewoon het webadres van het betreffende document te noemen? Oftewel
http://www.provinciegroningen.nl/filead ... ijlage.pdf
Is het niet de bedoeling om over de hele Sontweg een busbaan aan te leggen? Gelukkig komt deze er dan niet alleen voor de lijnen 73 en 76, want voor 2 bussen per uur leg je geen busb'aanaan. De bussen uit de remise richting Hoofdstation, de brandweer en de ambulance kunnen er gelukkig ook gebruik van maken.
Of het een busbaan wordt betwijfel ik, maar zit er wel in want er komen inderdaad busstroken op de nieuwe Sontbrug in het verlengde van de Sontweg, die zijn bedoeld voor de bussen naar P+R Driebond en inderdaad het hier al genoemde Meerstad.
Meltrain schreef:Volgens dat document van het OV-Bureau komt er een busbaan aan de Europaweg, waarover naast lijn 22, ook de lijnen 8, 171, 174 en 178 (gaan) rijden.
Over een busbaan over de Sontweg kan ik niks vinden.
Die busbaan is sinds maandag
open.