marlies schreef:Kevster schreef:Die 15m Integro's pasten in 2000 ook prima op het station, zelfs op het toen zwaar verouderde stadsbusstation.
Nou ja, prima is misschien niet helemaal het woord als je bedenkt dat er destijds door een uitzwaaiende 15-meterbus op het oude busstation een meisje van 14 is doodgedrukt.
Dat is helemaal waar ja, dat was ik alweer vergeten na al die jaren. Nou ja goed, dan heb ik daarover niets gezegd.
dennistd schreef:
Of een
Citea XLE-145, dat is als lagevloerbus toch wat toegankelijker lijkt me.
Daar is sowieso geen sprake van, lagevloers. Qliners mogen gewoon het trapje hebben. Een Citea lijkt me ook niet erg wenselijk op 80 kilometer lange trajecten als Groningen - Klazienaveen. En die Citea van Arriva is destijds ook niet heel geweldig bevallen in Groningen.
Daniel schreef:
Van Hool heeft wel de ExquiCity, da's ook een hybride en die heeft ook een tramachtig uiterlijk
Er zal vast een reden voor zijn. Vind hem er erg futuristisch uitzien. Misschien is het raken van dat stoeprandje tijdens de proefrit door de Gelkingestraat de reden om niet voor een bus met zoveel plastic laag bij de grond te kiezen. Of ze hebben gewoon een andere reden voor Hess.
Karimbu schreef:Weet niet of dit hier precies hoort maat het heeft wel beetje me bussen te maken. de Halte benelux weg ligt er vanaf maandag uit. gaat de brug naar kardinge weg en steken de bussen dan de ring weg over? of is er iets heel anders?
Dat heeft denk ik te maken met de ombouw van de afrit bij Kardinge. Het viaduct wordt -naar ik begreep- opnieuw opgebouwd. Ik vraag me trouwens af of de bushalte Beneluxweg daarbij definitief sneuvelt, ik zou er in ieder geval niet verbaasd van opkijken.