Pagina 97 van 103

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 30 aug 2016, 21:53
door Nicketick
Nou is het natuurlijk afwachten, maar wat als je meerdere kaartjes koopt? Want 10 euro kan een dal-dag zijn, twee 5 euro kaartjes of vijf keer een 2 eurokaartje.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: wo 31 aug 2016, 06:16
door rener
daar is wat op bedacht. voor elke persoon moet er een stempel op.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 09:42
door Nicketick
Volgens een tweet van het OVBGD wordt het materieel van lijn 5 en de nieuwe Q-link 6 gedeeld zoals op Q-link blauw ook al het geval is. Een kleurenband met twee kleuren paars in dit geval.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 11:15
door CamilleKreemers
Zojuist gelezen over de nieuwe shuttlebus van Groningen naar Eelde: hier. prijs wordt 5 euro bij chauffeur en anders OV-Chipkaart.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 11:26
door bartjemestrom
Die 5 euro is de normale prijs als met lijn 2. Enige verschil is dat je er een stukje sneller bent ;)

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 12:12
door JeroenSpock
Vanaf 19 september gaat lijn 100 tussen Groningen Airport Eelde en het Hoofdstation in Groningen rijden. Dit zijn bestaande bussen die bestickerd worden, zodat ze een herkenbare uitstraling krijgen. Ook is pinnen in deze bussen mogelijk. Later gaat op deze lijn een elektrische bus rijden. Hij gaat dan Airportlink heten.

Dienstregeling

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 12:48
door CamilleKreemers
oke, ik ga nu een vreemde vraag stellen, maar op welke vluchten wordt aangesloten?
Ik krijg aankomend in Eelde:
- rit van 7.25 (aansluitend op Gdansk van 8.20)
- rit van 8.55 (niet aansluitend op Kopenhagen van 9.10, maar aansluitend op Londen van 10.25?)
- rit van 14.25 (Ik heb daadwerkelijk geen idee welke vlucht hier bediend wordt)
- rit van 16.25 (aansluitend op Londen van 17.30)
- rit van 17.50 (aansluitend op Kopenhagen van 19.15)

Wie o wie kan dit verduidelijken?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 18:09
door Chrysa
CamilleKreemers schreef: - rit van 14.25 (Ik heb daadwerkelijk geen idee welke vlucht hier bediend wordt)
Eindhoven natuurlijk! :mrgreen:

Afbeelding

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 18:11
door CamilleKreemers
je moet minimaal een half uur van tevoren door paspoortcontrole zijn toch?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 18:13
door Daniel
Paspoortcontrole voor een vlucht Groningen - Eindhoven???

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 18:14
door Chrysa
Tuurlijk, straks stroomt de provincie nog leeg!

Volgens mij mogen er niet eens mensen mee met die vlucht overigens.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: vr 09 sep 2016, 19:02
door CamilleKreemers
sorry, ik had niet door dat er een zomer- en winterdienst op Eelde was. De vluchten zijn dan wel logischer te herleiden.
Weet alleen nog niet op welke vlucht die rit van 14.25 aansluit.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 11:54
door gebruiker77
Wel lastig dat lijn 9 naar Eelde - Airport straks niet meer via Grote Markt gaat, maar via het A-kerkhof. Een bus missen of eerder willen vertrekken vanaf de Grote Markt is dan wat onduidelijker. Er rijden genoeg bussen vanaf de Grote Markt, dat is het probleem niet.

Wat het verder lastiger maakt is dat de Airportlink zo weinig gaat. Er zijn genoeg toeristen die alleen handbagage hebben en meteen doorlopen, terwijl anderen wel nog moeten wachten op de bagage. In dat kader vind ik de Airport link nou niet bepaald een HOV-lijn, hoewel die wel zo wordt promoot. Tevens speelt hetzelfde als een vlucht veel vroeger of later is. Er is maar een optie, en dan moet alles goed gaan.
Ik hoop dat men sowieso goed de aankomsttijden van vluchten via de website van GAE in de gaten houdt.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 12:11
door CamilleKreemers
je mag de aanname toch doen dat de airportlink in samenspraak met het vliegveld gepland is en dus ook de "looptijden" van aankomst vlucht tot vertrek bus. Er staat nu ongeveer 1 uur voor aankomst bus tot vertrek vlucht en ongeveer 30 minuten van aankomst vlucht tot vertrek bus. Ik mag daarnaast toch aannemen dat er rekening gehouden wordt met eventueel vertraagde vluchten? Wellicht is er een wachtgarantie, zoals de 163 die ook kent voor vertraagde boten.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 12:28
door gebruiker77
Ja, dat hebben ze ook. Alleen als een vlucht 10 minuten eerder is, en je dan meer dan een half uur kan wachten op de Airportlink, dan vind ik dat niet heel hoogwaardig. Ik snap ook wel dat je niet om de 10 minuten kan rijden.
Als Polen straks in de ochtendspits aan gaat komen, dan moet die aansluiting op de Airportlink wel heel goed geregeld zijn, want anders loopt het behoorlijk verkeerd.

Overigens staat in het DvhN een stuk over een magneettrein. GAE zou in dat voorgestelde plan een verbinding krijgen. In een opinie artikel wordt later gepleit voor een IC naar GAE en dat Eelde de overloop van Schiphol kan worden.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 12:30
door Bjarte
CamilleKreemers schreef:oke, ik ga nu een vreemde vraag stellen, maar op welke vluchten wordt aangesloten?
Ik krijg aankomend in Eelde:
- rit van 7.25 (aansluitend op Gdansk van 8.20)
- rit van 8.55 (niet aansluitend op Kopenhagen van 9.10, maar aansluitend op Londen van 10.25?)
- rit van 14.25 (Ik heb daadwerkelijk geen idee welke vlucht hier bediend wordt)
- rit van 16.25 (aansluitend op Londen van 17.30)
- rit van 17.50 (aansluitend op Kopenhagen van 19.15)

Wie o wie kan dit verduidelijken?
Ja, dat kan ik. Gebaseerd op het zomerschema van Eelde. Vanaf eind oktober gaat het winterschema in, dan veranderen de tijden gedeeltelijk. Ik zie trouwens in de dienstregeling nergens een bus die om 14:25 aankomt op Eelde, wel een om 15:25. Een uur van tevoren op de luchthaven is ruim genoeg, wat dat betreft wel een gemiste kans dat de bussen niet optimaal aansluiten.

07:25: Vlucht van 09:10 naar Kopenhagen
08:55: Vlucht van 10:00 of 10:25 naar Londen
15:25: Vlucht van 17:00 naar Gdansk
16:25: Vlucht van 17:30 of 17:45 naar Londen
17:55: Vlucht van 19:15 naar Kopenhagen

In de winter:

07:25: Vlucht van 08:20 naar Gdansk en 09:10 naar Kopenhagen
08:55: Vlucht van 10:25 naar Londen
15:25: Vlucht van 17:30 of 17:45 naar Londen en 17:10 naar Gran Canaria
16:25: Vlucht van 17:30 of 17:45 naar Londen
17:55: Vlucht van 19:15 naar Kopenhagen

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 12:36
door peter-paulbolhuis
Ik heb laatst op onderstaande website gelezen dat ze qlink 3 willen gaan laten rijden met nieuwe CapaCity L bussen vanaf december.

https://qlinkgroningen.wordpress.com/

Wat gaat er dan gebeuren met de overige Citaro's die nu rijden op de lijnen 3?

Is hier ook al meer info over bekend?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 13:13
door JeroenSpock
Die krijgen groene strepen en gaan lijn 11 rijden

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 13:17
door CamilleKreemers
Hoe is het geregeld met die Airportbus? Ik begreep van forum 2 aparte bussen en kosten 5 euro.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 13:28
door bartjemestrom
Tijdelijk standaard stadsbussen met Airportlink outfit en later de elektrische bussen

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 13:32
door gebruiker77
Komen de verder ook op de stadsdienst? Ik meende dat Qbuzz niet heel ruim zat. Afgelopen winter regelmatig streekbussen gezien op lijn 2/7/8/9 omdat er stadsbussen bij de garage waren.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 13:33
door bartjemestrom
Ik meen mij te herinneren dat als Airportlink niet rijdt deze gewoon op de stad rondrijdt

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 13:37
door peter-paulbolhuis
De Citaro's op lijn 4 krijgen die dan allemaal lichtblauwestrepen of blijft dat toch gecombineerd met lijn 3?

En worden de CapaCity dan ook nog op lijn 4 ingezet als de kleurencombinatie gelijk blijft of word er dan niet meer onderling geruild?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 13:51
door JeroenSpock
Mja, ze worden Qlink blauw, net als de rest. Dan ontkom je er vast niet aan dat ze ook wel eens lijn 3 gaan rijden

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 10 sep 2016, 14:41
door nielsie600
EDIT: even verkeerd gelezen Sorry!

Vandaag werd de eerste nieuwe gelede bus voor Q-link 6 tentoongesteld in Ten Boer op het Dorpsplein.