Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
JeroenSpock

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Berichtdoor JeroenSpock » Za 10 Sep 2016, 22:53

Foto's gemaakt Niels?

Maandag gaan er waarschijnlijk 2 op dienst, willekeurige lijnen waar geleed nodig is. Ik denk de 3450 en 3456

nielsie600

Berichtdoor nielsie600 » Zo 11 Sep 2016, 09:39

Jazeker, zijn te vinden op link

Ze zouden toch eerst op lijn 11 gaan rijden?

gebruiker77

Berichtdoor gebruiker77 » Zo 11 Sep 2016, 10:33

Mooie foto, mooie bus met streek stoelen! Dat wordt ongetwijfeld een succes.
Dat lichtpaarse lijkt veel op de kleur die lijn 9 in het begin had (nu is de kleur donkerder).

JvD.

Berichtdoor JvD. » Ma 19 Sep 2016, 20:23

Inmiddels de 3247 in Shuttlebus-outfit op lijn 100 gezien. *bus*

ov'tje

Berichtdoor ov'tje » Wo 02 Nov 2016, 10:55

Het busstation wordt verplaatst naar de zuidzijde van het treinstation. De bedoeling is dat alle haltes aan een langgerekt perron komen die aansluit op de treintunnel. De bustunnel zal er uiteraard ook komen. Deze zal op de huidige buffer uit gaan komen.

In 2021 moet het klaar zijn en de kosten bedragen 275 miljoen euro.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/169637/Ko ... ofdstation

Nicketick

Berichtdoor Nicketick » Wo 30 Nov 2016, 23:34

Wat mij betreft heeft de gemeenteraad vanavond een grote fout gemaakt: Fietsers krijgen voorrang op de Eikenlaan. De politie adviseerde er al negatief over, en ik voorspel dat dit ook flinke impact gaat hebben op de rijtijden van de lijnen die daar langs rijden.. Benieuwd hoe Qbuzz en het OV-Bureau hier op gaan reageren...

Klaasje

Berichtdoor Klaasje » Do 01 Dec 2016, 07:23

Hoe wou je het probleem daar anders oplossen? Dat zou minimaal een ongelijkvloerse kruising moeten zijn. Betaal jij?

ZipperZapper

Berichtdoor ZipperZapper » Do 01 Dec 2016, 10:33

Nicketick schreef:Wat mij betreft heeft de gemeenteraad vanavond een grote fout gemaakt: Fietsers krijgen voorrang op de Eikenlaan. De politie adviseerde er al negatief over, en ik voorspel dat dit ook flinke impact gaat hebben op de rijtijden van de lijnen die daar langs rijden.. Benieuwd hoe Qbuzz en het OV-Bureau hier op gaan reageren...

Los van een aantal grote piekmomenten (waar deze maatregel de verkeersveiligheid sterk verhoogd, want nu levensgevaarlijk :pos: ) is het daar echt niet zó druk dat het verkeer zo sterk stagneert hoor.

Nicketick

Berichtdoor Nicketick » Do 01 Dec 2016, 11:05

Klaasje schreef:Hoe wou je het probleem daar anders oplossen? Dat zou minimaal een ongelijkvloerse kruising moeten zijn. Betaal jij?

Ongelijkvloerse kruising zou niet nodig moeten zijn, een verkeersregelinstallatie voor bussen en nooddiensten zoals deze op het Wouter van Doeverenplein staat zou al werken denk ik.
ZipperZapper schreef:Los van een aantal grote piekmomenten (waar deze maatregel de verkeersveiligheid sterk verhoogd, want nu levensgevaarlijk :pos: ) is het daar echt niet zó druk dat het verkeer zo sterk stagneert hoor.

Ik kom er meestal langs op de piekmomenten, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

gebruiker77

Berichtdoor gebruiker77 » Do 01 Dec 2016, 22:24

Eens met bovenstaande: in met name de avondspits kan het verkeer daar flink gaan vastlopen bij een continue stroom studenten. Dat levert bovendien problemen voor hulpdiensten. Lijn 1 naar Zuidhorn kan het dan wel moeilijk krijgen met de aansluiting op de trein.
Een oplossing zou kunnen zijn om verkeerslichten te plaatsen. Dat lijkt mij een redelijk compromis voor fietsers en automobilisten.

Terug naar “OV in Noord-Nederland”